Nejste přihlášen/a.
Prosím, jaké má výhody a nevýhody osobní auto na plyn, máte někdo zkušenost? Jezdíme s Fordem a přemýšlíme o přestavbě na plyn. Má to význam? Prý se nádrž umístí místo rezervy. Měsíčně projedeme benzín zhruba za 2 000,- Kč. Děkuji za názory.
No, pokud to počítám od boku, vychází mi nájezd tak 1.000km za měsíc. To se Vám ta investice do LPG bude vracet sakramentsky dlouho.
Co se týče výhod - provoz vyjde levněji.
Nevýhody - počáteční investice cca 30.tKč
musíte servisovat nejen vlastní auto, ale i LPG systém - to mám zažitý, byl jsem s Octávkou u firmy v HK tak jednou za 14 dní, neustálé problémy s pravidelností běhu motoru, rozsvěcovala se kontrolka motoru , měnily se vštřiky
tankování je komplikovanější a déle trvá
s LPG autem nesmíte třeba do podzemních garáží
chybějící rezerva je někdy dost problém - kolega by mohl povídat - čekal půl dne na asistenci
podivej se po internetu na stranky tech co to montujou kolik to orientacne vyjde na tvuj typ auta, pak vem kolik najedes km rocne a spocitej si kdy zhruba se dostanes na 0,-, tzn nez se ti vrati investice
pak pocitej s tim ze to potrebuje nejaky servis a emise jsou drazsi
pokud najezdis treba 10 000km rocne tak bych o tom ani nepremyslel
No ona ta nádrž nemusí být místo rezervy, může to být válec v zavazadlovém prostoru. To záleží na tom, jak velké to auto máte a kolik prostoru na to obětujete. Pokud je místo rezervy, tak se pak musí vymyslet uchycení rezervy v zavazadlovém prostoru, její volné pohození nemají na STK rádi (a jezdit bez rezervy je pitomost). Co 14 denní návštěvy v servisu jsou naprostá výjimka, spíše svědčí o tom že ten kdo to montoval nezvolil optimální variantu a něco se tam se***. Měl jsem tři auta na LPG, teď jezdím na CNG a tak velké problémy nikdy nebyly. Jednou za čas to chce nechat udělat revizi (prozatím je to dokonce povinnost), a i jinak to u plynaře nechat zkontrolovat (usazeniny na membráně a pod - ale to se týká spíše starších vozů). Bývá to trochu choulostivější na svíčky a na ventily.
Čas tankování - nikdy jsem to neměřil a nezdá se mi to dramaticky odlišné od tankování benzínu (jestli je to minuta nebo dvě z toho se nepos*****). Další nezmíněnou výhodou je dosud platné osvobození od silniční daně pro podnikatele. Některá plynová auta mají být dokonce v Německu osvobozena od placení dálnic, ale možná se to bude týkat jen nás s CNG.
Nepíšete co je to za systém motoru (vstřikování a pod) tak se toho spousta špatně odhaduje, jediné co vím tak že ceny za posledních pár let klesly. Nejlépe se pozeptat lidí co plyn mají na dobrého plynaře a zajít se ho poptat (v Brně bych poradit mohl).
Mimochodem, pokud jezdíte méně, tak by mohla být zajímavá modifikace na provoz na líh (Etanol E85), je to mnohem levnější ale úspora není tak velká. A benzinek s Etanolem už je méně než před několika lety.
momentalně mam na koncernovem voze cca 130 000km na lpg, ještě jsem nevyměnil ani filtr ano jsem ho...do ale ono to pořád jezdí bez jediného problému a já nemám čas
007cz> Tak ono to bude jezdit, dokud se to nezastaví. Já jsem u nasávaného systému neměnil filtr přes 300tis km a pořád to jelo. Motor nečistoty prostě sežral. Ale u vstřikování přece jen vstřikovače docela trpí na nečistoty.
Já teď měnil po 60tis oba filtry a moc dobře nevypadali. Oba vyjdou na cca 50kč a výměna trvá 5min. To jsem ochoten do vozu investovat, abych předešel zadření vstřikovačů.
Na LPG už jezdím 20 let a nemohu si stěžovat. Návratnost montáže při současných cenách je max. 20 tisíc km (klasický motor cca 23 tis. Kč za montáž, úspora cca 1,50,-Kč/km). Servis LPG soustavy je zanedbatelný (cca 1x za 30 tis. km plynové filtry, i s prací max. 1.000,-kč), problémy, které popisuje promon, jsou spíše výjimkou, mezi známými s LPG nikoho takového nemám. Dražší emise (a TK) se hravě schovají v úspoře, rozdíl je u nás cca +500,- Kč za emise i TK dohromady.
Já už bych neměnil
PS: Do etanolu bych po zkušenostech s LPG nešel, bylo by to zbytečné.
Já mám plyn ve firemním autě a nechtěl bych to ani zadarmo, protože to víc nefunguje jak funguje... takže nechápu smysl utratit 20-30 tisíc za přestavbu a pak ještě platit servis, prohlídky a občas ujet i nějaký ten km na plyn.
To bych mohl klidně napsat to samé na diesel, čistý benzín, CNG. Prostě máš páteční kus.
Já mám přestavěné druhé auto.Zatím jsem ušetřil cca 3/4 miliónu za palivo. Po započtení dalších nákladů jsem stále vysoce nad 1/2 miliónu. To mi stačí jako důvod, abych v LPG pokračoval.
Tak to se taky hlásím k pátečnímu LPG i se svými kolegy. Naše firma nakoupila před 5ti lety 8 Octavií Tour s motory 1.6 s tím, že je nechala osadit LPG systémem Tartarini v Hradci. No a právě spolehlivost toho systému byla silně tristní, dojezd 500km na LPG taky nic moc. Takže onen efekt úspory se dost redukoval tím, že auta byly často v odstávce v servisu. K tomu tři auta odešly na podpálené ventily a to i přes to, že měly nainstalovaný FlashLube. Což je taky finančně slušná řacha.
No skončilo to celkem předvídatelně - Octávky šly do bazaru a firma koupila jiné auta - ropáky...
Tak možná to páteční kus je. Problém je, že kolegové mají taky tedy páteční kusy a zajímalo by mě jestli to vůbec vyrábí v jiný den
Proč? Tehdy byl u kormidla firmy ,,velký šét´´ , který všemu rozuměl a vše řešil od stolu, nás jakožto techniků se nikdo neptal na to, čím chceme jezdit. Dopadlo to jak se dalo čekat. Když nám po změně vedení dali volnější ruku, tak 2 z nás zůstali u Octavie - ale už 1.6 ropa, my ostatní jsme šli do Peugeota Partner - taky ropák 1.6. S Octaviemi sice byly nějaké drobnější problémy, ale proti těm LPG to je jiné kafe. A pežoty jsou pro ty nájezdy km bez potíží - jen pravidlené servisy po 15 tkm - z mého pohledu ideál.
Mám najeto s LPG 20 let. 10 let Ford Sierra combi 1,8 karburátor. a 10 let Ford Galaxy 2,3 107kW, tedy 4bodový vstřik. Zkušenosti: Jezdíte přibližně za polovinu. Zvýšené náklady na zdvojené emise a revizi nádoby, jednou za dva roky. Občas výměna vstřikovacích jednotek. U karburátorového motoru byl znát trochu úbytek výkonu, hlavně v táhlém stoupání. U motoru se vstřikama, nebylo znát nic. Motor má na LPG tišší chod, líp snáší podtáčení. Na každém autě jsem najel přes 100tis km. První mělo nádrž na straně, po délce, v kufru kombíka. Nakonec šlo do kopru na rez. Shnila mu kastle. Druhé auto mělo toroid místo rezervy, takže vzadu stále strašila rezerva. Nicméně při spotřebě 10-15l/100km, to člověk oželí, no a šlo do kopřiv kvúli závadě elektroinstalace, kterou neuměl nikdo spravit. Oproti pověrám, obě auta šly nastartovat, když to bylo potřeba, i bez benzínu, přímo na plyn. Ani jedno nemělo žádné přimazávání, a na výkon motoru to až do konce nemělo vliv. Je fakt, že do obou aut jsem vždy po výměně oleje nalil do motoru jakýsi těsnící přípravek. Už se nepamatuju co. Ten 4bodový vstřik mám kompletní ještě doma. Ten jsem si vyndal. Nevím k čemu, ale do šrotu ho bylo škoda.
Fordi moc LPG nemusí,ale taky to sežerou.Otázka je co je to za motor...aby to nebylo SCI :D
Poslední Fordi,co žrali v poho plyn byli V6 Cologne, Duratec, pak čtyřválce Pinto a 2.0i a 2.3i Sierra, Scorpio, Galaxy...
U Duratecu a Zetecu s pevnými zdvihátky se musí dřív kontrolovat-vymezovat ventilový vůle...
Začínal jsem na Formanu a teď 3. auto na plyn, když jsem měl auto v servise a náhradní vozidlo v benzínu,trochu mě zaskočilo placení u benziny.U každého auta jiný systém, poslední má nádrž místo rezervy . Na technické problémy si nemůžu stěžovat .Poslední auto jsem kupoval s LPG, ty dvě předtím mi dělal známý s dobrýma referencema . Forman - karburátorový systém - se dal naladit tak že sice jezdil za 9 l plynu ale nebyl problém 160 po dálnici kopec nekopec v plném obsazení.
No a co? Viděl jsem u nás spoustu amerických bouráků, které jsou upravené na LPG. Proč by nemohl být bavorák?
Chápal bych, že budeš mít třeba BMW M3,M5, Audi R8, atd... tak bych to chápal. Ale tuctové trojkové BMW v ceně nové Fábie...? Tam ten plyn klidně patří, blbý to určitě není.
Ale při tvém nájezdu je nesmysl instalovat, ještě když máš přímovstřikový motor. Tam by ta návratnost byla možná nikdy.
Já jsem si LPG do svého civilního Volva také nedával. Ale né proto, že by to bylo blbý, ale protože s ním najedu pár tisic km za rok, takže to je finanční nesmysl.
u LPG je zásadní výhoda, že se nedá chemicky pančovat biosložkami. Od cca 2019 se má jak do benzínu, tak nafty, přidávat povinně dvojnásobné množství metylesteru řepky, to starší motory přivede spolehlivě rychle ke smrti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.