Nejste přihlášen/a.
Co bude bezpečnější při jízdě na souvislé sněhové vrstvě : Zimní pneumatika s hloubkou dezénu 3 mm nebo letní pneumatika s hloubkou dezénu 5 mm?
Je to pouze teoretická otázka, protože ani na jednou z uvedených na souvislou vrstvu sněhu nesmíte vjet.
Za mě bude za předpokladu, že obě pneumatiky jsou kvalitní a stejně staré, lepší zimní s menší hloubkou dezénu.
A opět jsme v Česku papežštější než papež. Němci, kteří jsou nám často dáváni za vzor, mají zimní pneumatiky předepsány jen za zimních podmínek nebo za předpokladu, že tyto podmínky nastanou bez uvedení časového intervalu. Nejmenší dovolená hloubka vzorku zimních pneumatik je stejná, jako u letních, tedy 1,6mm. Od letošní zimy požadují zimní pneumatiky označené ne M + S, ale tzv. symbolem "Alpine" - stylizovaným trojúhelníkem s vločkou uvnitř. Při kontrole však bude bráno v úvahu i stáří pneu, tzn., že zimní pneu, koupené loni a předloni i bez tohoto symbolu je možné dojezdit.
Tyto skutečnosti jsem převzal z německých zdrojů.
K původnímu dotazu: Lepší jsou určitě ty zimní, byt s nižším vzorkem. Zimní směsi na pneu je totiž jiná, obsahuje navíc mj. siliku, která zajištuje lepší přilnavost za nižších teplot. Je tedy vhodnější pro zimní provoz než směsi letní.
Spíš Němci = přísný policejní stát. Přitom předpisy mají často mírnější než my, viz těch 1,6 mm pro zimní gumy.. Zase zimní podle počasí, tj. když v červenci nasněží tak zimní mít musíš (např. kolem GaPa někde na kopci v průsmyku reálné). Ale sankci rozlišují i jestli jen nemáš zimní, zahrabal ses v kopci a udělal překážku provozu, někoho ohrozil např. smykem nebo způsobil nehodu. Mají to docela rozumně... Žádná zbytečná buzerace, ale pokud na sněhu máš letní a nabouráš tak máš prů...švih.
Jednoznačně bezpečnější bude zimní s 3mm.
U takhle nízkého vzorku ale záleží na jakém sněhu. Námrazy nebo tvrdý/ zmrzlý uježděný sníh jsou v pohodě, v hlubokém mokrém nebo v nasolené kaši už 3mm kloužou hodně (ale i tak pořád mnohem míň než nová letní). Taky záleží na pneu, "levná čína" klouže fakt hodně, kvallitní drží mnohem líp...
Nejlíp vyzkoušet - projet se na zimních a pak přehodit a projet se znova. Obecně rozdíl letní/ zimní je obrovský i když je ta zimní ojetá... Nástřel brzdné dráhy na "průměrném sněhu" z 60 kmh na rovině - průměrná letní 5mm 100 metrů, průměrná zimní 3mm 60 metrů, nová špičková zimní 40 metrů.
Tos jako ještě nikdy v zimě nejezdill? že se ptáš na takovou ptákovinu.
Bezpečné je, když sedí za volantem opatrný a předvídající řidič.
Pro mne je nepochopitelný, jak se na toto může někdo ptát. Je daný zákonem, kdy máš použít zimní pneumatiky. Mluví se o tom každý rok, že zimní pneu mají jiné vlastnosti a jsou konstruované na provoz v zimním období.
Přestěhuj se někam do hor. Tam zima trvá šest měsíců a tam budeš mít dost času a možností vyzkoušet různé kombinace pneumatik. Ale často se ti tam stane, že dokud nenasadíš řetězy, tak se nepohneš z místa.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.