Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak často se vyplatí nechat vyvážit kola?

Od: postcd® odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,

majitel pneuservisu říká: "Pokud by bylo nevyvážení drobnějšího rázu a nebylo by cítit ve volantu, přesto budou vibrace procházet všemi podvozkovými skupinami – poškodíte ložiska, tlumiče, čepy, řízení a budete muset platit za opravy,"

to se zdá být pravdivé, otázka je jak rychle se poškozují KOLA AUTOMOBILU osobního aby to vyrovnalo cenu za servis, protože výměnu kol si mohu udělat doma a dal bych tomu přednost.

Při nízkém nájezdu asi 450 km měsíčně (5400 km ročně) by mě zajímalo jak často to vyvážení kol provést (třeba každý rok, každé 2, 4, 5 let?). Nejedná se o přezouvání, ale jen výměnu kol a autem se jezdí v příměstských místech a na dálnici a nemohu říct že by tu byly silnice v hrozném stavu ale ani v takřka výborném stavu. Počítejme, že necítím žádné vibrace od volantu. Pokud ano, šel bych do servisu. Děkuji předem za Vaše zkušenosti a názory.

Výhodou servise je samozřejmě, že kola mají sundaná tak mohou hned vyvážit, ale když bych je nasadil, vibroval by volant, tak by to pro ně byla práce navíc pokud je zvykem že se musí při vyvážení sundavat.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Z majitele pneuservisu mluví sice odborník, ale především kšeftař. Takže za sebe říkám, že pneu obvykle nechávám vyvažovat jen při přezouvání a pak jen tehdy, když se začne nevyváženost byt jen nepatrně projevovat. Obvykle mi vyvážení při dobré geometrii vydrží celou životnost pneu a na součásti podvozku to nejspíš vliv nemá - nevšiml jsem si jakéhokoli zkráceného intervalu výměny čepů, ložisek apod. Podotýkám, že najíždím 40-50 tisíc km ročně, převážně v městském provozu.

 


2x

Vyvažuji si kola sám pro sebe a rodinu. Při přehazování celých kol vždy kontrolně převážím kola. Většinou 1-2 kola potřebují posunout, nebo dát jiné závaží.

Švagr asi měsíc po výměně volal, že mu kola vibrují do volantu. Přijel, převážil jsme je a jedno potřebovalo 5 gramů. převážil jsem ho a pak byl klid.

Poučení? At si ho každý udělá sám.

 

mathew

1x

Majitel pneuservisu potřebuje vydělat. Já nechám kola nazout na disky a pak už si je přezouvám sám a na vyvážení jdu až když zase koupím nové gumy...

 

fik

1x

Má pravdu ten člověk,nezáleží ani tak na nájezdu,jakož spíš na okolnostech,stačí chytit nějakou větší díru a vyvážení může být úplně jinak. Závažíčko může i upadnout. Nrvyváženost i kolem 15 gramů jde velmi obtážně poznat,aby vibroval volant nebo auto,musí být už opravdu hodně nevyvážené. Pak jezdíš jakoby nic,s pocitem že se nic neděje. Ale ty vibrace od kola,které s rychlostí dosahují celkem velké síly musí něco pohltit,čepy,klidně i převodka řízení,silentbloky,uložení tlumičů-to všechno tím trpí nesrovnatelně víc než s vyváženým kolem. Pak se kolikrát lidi diví proč jsou zase ty čepy vymlácené nebo proč je s tím nějaký jiný problém. Když jim řeknu že to může být kvůli tomu že jezdá 5 let na nikdy nevyvažovaných pneumatikách,jen mávají rukou že to není možný. Lidi co jezdí aspoň nechat vyvážit pravidelně,po jedné sezóně je tam klidně 10,15 i 20 gramů nevyváženost

jurajjuraj*

tech 10 gramu tam je klidne i po tom co vyvazis kola a v rukach a na zlatem tacu je odneses vyvazit do vedlejsiho pneuservisu

007cz

chlapy to není možný jak tady čtu tak všichni ,,odborníci,, nevyvažují po celou životnost pneu. a jezdí v pohodě

fik

juraj...a to jsi viděl kde? Když to dělá pako tak pak možná. Může se stát že nová pneumatika si ještě trošku´´sedne´´ale určitě ne hned po vyvážení ale za pár tisíc kilometrů. Protektory které se vyvažují hůře než nové pneumatiky jsem po sobě tak ze zvědavosti zkusil zatočit po pár stovkách kilometrů,stále 0,0 a všechny. Vyvážení se ti mění jak se pneumatika sjíždí,po nějakém nárazu nebo jednoduše proto že závažíčko upadne.

007cz

jura chtel říci,,si tedy myslim,, že 10g neni nic běžně se podle gumy a disku klepe nebo lepí třeba 40,50,60 bohužel i vice g,

mathew

"stačí chytit nějakou větší díru a vyvážení může být úplně jinak" I kdybych uznal, že je to pravda tak nemám čas jezdit po každé, když projedu dírou do pneuservisu a i pokud bych ho měl tak nejsem bilionář

mimochodem žádné zkrácené životnosti ničeho při mém postupu jsem si nevšiml...

asd1

Asi tak. Ono zatížení od nevyvážení o pár gramů (větší už jde cítit) je asi tisíckrát menší než od našich krááásných silnic. A předčasné opotřebení čepů není nevyvážením kol, ale kvalitou dílů a montáže... Mmch. např. čepy většinou odejdou na nekvalitní prachovku a korozi/ vydření prachem... K rozhození stačí i binec nebo namrzlá voda v ráfku, to by se muselo vyvažovat jednou týdně

007cz

mathew kolik jsi vyvažil kol? jaké máš zkušenosti, nebo se jen snážíš radit s tvého pocitu že je to v ,,pohodě,, někdy stačí jenom pořádně probrzdit, postav se k vyvažovačce na pár dní a potom mluv

break

druhá věc je to jak je "rovnej" disk a jak je "dobrá" guma.To pak člověk může mít sebelepší mašinu a ruce a stejně s tím moc nenadělá...

 

fik

Mathew...větší díru myslím fakt větší díru,ne velké díry které běžně chytáme na silnicích. A to je přímo zkušenost z dílny,když něco takovýho vymeteš a člověk si dá auto zkontrolovat,téměř vždy je vyvážení velmi rozhozené-a ne jen o pár gramů.ale o hodně-a hlavně na plecháčích. Ty se celkem snadno pokřiví-a to nemusíš ten rozdíl vůbec vidět že by ten disk byl přímo nakopnutý,ale na vyvažovačce už to vidíš.

Pro další odborníky-podvozek je stavěný na to aby dobře odolával rázům ze silnice,v tom není velký problém-hůře odolává statickým vibracím vzniklým právě tímto. 15 gramů máš prakticky za klidu vozidla,když se takový kolo točí dálničním tempem,na komponenty podvozku je to pěkný záhul-a prakticky o nic nejde,kolik si vezme pneuservis za vyvážení kompletů-práce na pár minut-lidi škrtí dvoustovku,radši si nechají rozjebat podvozek a zachvilku to vyhodí třeba za dvě krabičky cigaret-i kdyby to nevyvážené nebylo,za ten klid to stojí...tomu se říká péče o vozidlo,ne každý chce jezdit v pojízdném vraku

 


0x

No..tak s vaším ročním nájezdem budete mít spíš plošky na pneumatikách od toho, jak auto stojí...než nevyvážená kola.

Já nechávám kola vyvážit vždy před přezutím /letní/zimní/zimní/letní a tedy cca po 10-15tis km (na zimních cca ujeto těch 10tis/rok a letní 13-15tis/km. Asi by to chtělo ale i o něco dříve.

 

asd1

0x

Vyvažuju po nasazení a pak jen při potížích (vibrace). Logicky pokud nevibrují tak jsou OK. Několikrát se mi stalo, že ze servisu byly vyvážené blbě = vyvažovalo se znova po ujetí pár km (a po převážení byly OK)

 

bz*

0x

Při přezutí na jaře a na podzim již obutých kol si vždy je nechám vyvážit. Stojí to 300-500Kč. Když kola po 2 sezonách jsou sjeté, koupím nové. Hranici mám 4-5 mm. za těch 800-1500Kč/guma se nevyplatí šetřit. Až budete mít zlomenou ručičku a půlku auta na odpis, nedej bože nebo vás budou z auta vystříhávat tak si vzpomenete na ušetřené stokoruny.

Pokud s autem najedete tak málo km, zvažte žádné auto nemít. Dnes všude jezdí MHD. Lidi před 200 lety si taky poradili.Nehoda je souhra mnoha kritických událostí. Tak je eliminujte, jde přece o vás a vaše zdraví.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]