Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nerovnoměrně sjetá destička - foto

Od: boban® odpovědí: 6 změna:
Kotoučové brzdy vepředu, první fotka vnější strana kola, dalsi fotky vnitřní. Čím to může být?
Auto delší dobu stálo. Brzdy při prudším brzdění nechvějí, nepískají. S kotoučem šlo před demontáží snadno otáčet.
Vnitřní destička je sjetá o něco málo více
Díky za rady pánové

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

2x

Zatuhlý třmen - vrací se jen strana u pístku, druhá ne a deska "leští" kotouč proto ta strana míň rezne. Rez obrábí destičky a zbylá úzká plocha se víc ojíždí (vyšší měrný tlak), proto je ta deska víc ojetá..

V každém případě toto je na nové kotouče (rovnou i desky). Tohle je problém aut co jezdí jen občas... A třmen je dobré jednou za rok vyčistit a namazat třecí plochy keramikou nebo v nouzi mědí...


Nějaká slušná značka kotoučů? Brzdy jsou od ATE, i desky, Alfa Romeo 156 1,6TS 88kW.
Ted jsem vyndal čep a je skutečně na vnější straně orezlý. Navíc to bude chtít vyměnit prachovku a asi i pistek+výměna brzd. kapaliny
Díky za odhalení příčiny, pro zajímavost a zpětnou vazbu foto toho zrezlého čepu
asd1

Z levných kotouče asi TRW nebo ATE, desky nejlíp asi Textar, příp. TRW...

Zásadní je kotouče dát rovně (pečlivě očistit dosedací plochy škrabákem), ideální je zkontrolovat házivost úchylkoměrem...

Brzdy správně zajet = prvních pár set km brzdit jen lehce a hlavně nezůstávat stát s deskama přitlačenýma na kotouč (nejhorší je dobrzdit z velké rychlosti a zůstat stát se zašláplou brzdou, např. sjezd na dálnici z kopce a pod kopcem kolona)


@asd1 proč se nemá hlavně stát na místě s brzdovými destičkami přitlačenými na kotouč?

A proč je další malér dobrzdit z velké rychlosti a stát se sešlápnutou brzdou?

díky

asd1

To je to samé..

Žhavý kotouč se sytí materiálem desky. Pokud stojíš na místě s nezajetým žhavým kotoučem a ještě silou sešláplou brzdou, tak pak v tom místě pod deskou má kotouč jiné vlastnosti a brzda začne škubat, klidně i po čase (tvrdší místo se ojíždí míň než měkčí, tj. časem se udělá hrb). Dost se to zaměňuje se zvlněným kotoučem..

oleje.cz/...

Na brzdách se nešetří, je to nebezpečné. Výrobce to nezajímá a ty budeš mít problém (jde o kšeft, bez ohledu na kvalitu). Vždy jsem montoval kotouče a destičky originál pro daný vůz. A nebo takové, kde bylo napsáno, že jsou výrobcem vozu schválené.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]