Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
mám nějaké peníze stranou a rád bych je investoval. Nicméně na trhu jsem nenašel nic, co by mě zaujalo. Máte tedy někdo zkušenosti s investicemi do motorek nebo automobilu? Nemám zrovna stovky tisíc, takže spíše ty motorky by pro mě asi byli vhodnou volbou.
Co pozoruju některý starý Jawy a ČZety, tak na ceně rostou v násobkách. Máte někdo doporučení po čem ještě koukat, nebo co nejlépe určuje cenu, která v budoucnu poroste?
Děkuju
Přesně tak, souhlasím. Mám známého, který je do veteránů blázen a aby se na tom dalo vydělat, musí se v tom člověk orientovat. A pokud k tomu nemáte žádný vztah, orientovat se v tom budete dost těžko. Stejně to funguje u každého typu investice, pokud se v tom nevyznáte a nejste ochotný tomu věnovat čas, riskujete, že na tom spíš proděláte. Bohužel spousta lidí si myslí, že stačí mít nějaké peníze navíc a do něčeho je vrazit. Ale bez informací a schopností to bohužel nejde
tak hlavně člověk musí vědět jak je na tom trh a ne jen s cenama.Musí vědět jak se ceny vyvíjely...
Ale typů aut jsou tisíce.Tak se nabízí otázka na co se zaměřit.Jestli na určitý období např. 1960-1980 nebo určitý státy třeba NSR (BMW, VW, MB ), Francii (Peugeot, Citroen, Renault, Simca), Východní blok, USA či značku.
Je docela těžký se v tom orientovat.Vlastním veterány a docela se orientuju v jendý značce a vím, že mám dost mezer, protože znám lidi, co se specializují jen na určitý modely či období...
Druhá věc je rozumnět technice.Je hrozně krásný koupit veterána.Jenže nastane tohle:
Potřeba servis.Je to stroj, chce to po letech přetěsnit, seřídit vůle, zapalování, karb atd. popř něco přetěsnit, zkontrolovat rozhejbat třeba brzdy atd. v tom lepším případě
Pak nastávaj opravy.Rozleštění laku, opravy laku, lakování, vyvařování, výměna dílů, GO motoru nebo drobnější opravy, zavěšení, brzd, čalounění, elektriky atd.
Na stavech je důlěžitý:
Původnost:renovace, restaurování, původní stav, vrak.Je důležitý jestli jsou k tomu papíry, historie atd.
Je super koupit třeba Škodu 1000 MB, kterejch je mrak např. za 50 000, na renovaci, nechat si to někde opravit za 300 000,- a zjistit, že je prodejná sotva za 150 000,-
Pak je to ztrátový
Další věc je místo.Nemůže to stát někde na hlíně, ale musí to být v suchu.Zima a vlhko nedělá dobře karoserii, čalounění, elektrice, gumovýmu těsnění...
Shánění dílů není jen tak.Ne vždy na vše funguje internet nebo burza.Jsou věci a doplňky, co nejsou.Největší problém jsou drobnosti - páčky, lišty, emblémy, těsnění, skla, chromy atd...čím lepší stav, tím dražší a hůř se shání
Jasně, občas zafunguje štěstěna, dá se narazit na nový díly v původním balení, ale častěji se snáz sežene karburátor než nápis DeLuxe.
A taky nejde kupit jen tak něco, je potřeba znát ten trh a modely.Může se stát, že o auto nebude zájem, protože to je vyrobený 5 / 1979 a modely vyrobený do 4 / 1979 jsou žádanější
Stejně tak některý auta třeba s motorem 1.3 se těžko prodaj, když všichni chcou 2.0 V6 a u jinejch modelů nikdo nebude chtít V6, protože je těžká a objemově stejnej čtyřválec bude žádanější.
Investice je to super, nicméně je to starost.Člověk musí rozumět autům, znát trh a vědět co chce koupit.
Osobně bych hledal auto v co nejpůvodnějším a zachovalým stavu s min. poškozením.A něco, z čeho bych měl radost, mohl bych to vzít třeba o víkendu 200km na výlět a nemít strach.Auto z roku 1920 bude složitější na řízení, údržbu a provoz než auto z roku 1970...
Zplácanejch a zalátovanejch "veteránů" je mrak všude.A naleštěná bída má význam akorát pro pozéra...
a motorkám nerozumím...
To break : Asi se ve veteránech vyznáte, tak bych se Vás rád zeptal, jakou by asi měla dnes cenu AERO 662 limuzina, dvoudveřová, typovaná pro 4 osoby, rok výroby 1936? Měli jsme ji s kamarádem dohromady, jezdili jsme s ní v 60. létech minulého století, ale on byl technický antitalent a zničil ji.
trošku...
záleží na stavu, jestli původní, opravovaná, překarosovaná či totál vrak, dke něco chybí.Nicméně tyhle auta jsou u nás, ale i v zahraničí poměrně žádaný, takže není problém je prodat.Kupce si to najde a je to oblíbený auto na srazech a celkově na trhu...Slušnej "vrak" aspoň z 80% kompletní se může blížit cifře třeba 200 000,-...jinak kompletní auta ve skvělým stavu at už původním či po renovaci můžou být koelm 400 000,-..ale to je by oko, já se o tyhle auta až tak moc nezajímám..ale ceny jsou většinou o dohodě mezi kupujícím a prodávajícím.Každý auto má v podstatě svoji cenu...
Na veterány jsou nicméně dělaný tabulky s cenama podel stavu.Stav 1 se ani neuvádí, uvádí se stav 2 a vrak je třeba 5.Takže 2-5 se dá podle ceníku určit přibližná cena...
Řekl bych, že pokud chce někdo kupovat veterány, starožitnosti, obrazy, mince, prostě nějaké sběratelské předměty tak by se v tom měl především vyznat, měl by vědět co má jakou cenu a skočit do něčeho jen tak, tak do je "střelba do křoví" a pokud chcete jít touto cestou, tak jste na nejlepší cestě se nechat oškubat nějakým vykukem,který po několika větách pozná kafku.Známá je třeba kauza Bohdalové, která také koupila obrazy coby investici a byla oškubána a to přímo bankéřem, který jí nafouknul hlavu.
Pánové prominou ale přidám názor manželky motorkáře a sběratele (podle mého drahého šrotu), všechny stařeny motorky jsou snad po manželovu dědovi, některé stav děsný a některé už stály spoustu peněz, času a práce manžela. Jezdí s nima na výstavy a kochá se s dalšími magory stejně postiženými, teda jezdí? na ježdění má novou a tyto stroje ač pojízdné se vozí na vozíku a vystavují, pouze kývačka (bohužel netuším víc) se projede když je svěcení motorek. Stroje mají vlastní velkou místnost a velkoryse ji manžel nazývá salon, na kochání tu kluci mají křesla, stůl a gril. Bez vztahu k tomu stroji je to o ničem.
Doplním, že to musí někdo stále hlídat, nechlubit se fotkama na nettu.
a není to pěkný, když má takovýho koníčka?Můžete říct, že chlap něco umí, má důvod jet někam s kamarádama, vzít Vás třeba s sebou, zalíst si do dílny, víkendy a vejlety se s tím dají spojit.
Navíc ty peníze tam jsou uložený a zhodnocený líp než v bance.
Aspoň je neprochlastá v hospodě a nečučí jen na bednu.
Taky určitě máte svoje koníčky nebo záliby, který můžou bejt pro manžela nepochopitelný...
Pokud mu to ale nezakazujete, tak jste fajn ženská...
Jsou v podstatě 2 možnosti. Buď koupíte vrak veterána ve stavu, v jakém ho kdosi po mnoha letech našel kdesi ve stodole, nebo veterána po ranovaci. V prvním případě za něj zaplatíte pár tisíc, ale aby se dal se ziskem prodat, věnujete mu stovky hodin práce a desetitisíce korun. V druhém případě s ním nebudete muset dělat nic, žádné další peníze (mimo nutnou běžnou údržbu) do něj nevrazíte, ale ty desetitisíce (statisíce) za něj zaplatíte už při nákupu. Tak si vyberte.
Ahoj,
všem moc děkuju za rady!
na motorce jezdím cca 10 let a nějaké drobné opravy zvládnu také, jen tedy ne kompletní úpravu nebo celkovou restauraci motorky (i když si myslím, že bude mnohem jednodušší než restaurování automobilu). Takže bych nejspíše musel někoho zaplatit, což by samozřejmě snížilo onen zisk. Motorku bych tedy nechtěl jenom na to, aby mi stála v obýváku, ale při krásném nedělním počasí ji vytáhnout a užít si tu parádu.
Nemám ani extrémní přehled na trhu s motocykly, ale snažím se dostudovat co jde. Problém je, že informace o investicích do veteránů nejsou nikde moc přístupné a zahraniční informace jdou málokdy aplikovat na český trh – konkrétně Jawu, ČZ apod., kterým bych se z hlediska mého rozpočtu chtěl věnovat. Nejsem si však jist, jestli má vůbec smysl se držet Jawy/ČZ, když za podobné peníze lze koupit třeba i zahraniční motocykl, který bude možné zhodnotit napříč evropským trhem...
Tak pak ještě poradím hledat lidi, kteří už konkrétně Jawu mají a ptát se přímo jich - jak to udělali, kdo jim co opravoval apod., obcházet srazy, speciální fóra, osobní kontakt... běžte do toho a ta sít se vám začne vytvářet sama. Ale jsme zas u toho, že to člověka prostě musí bavit, protože to sežere tolik času, že hrůza :D
Ahoj Feraxi,
děkuju za nápad, bohužel na investici do nemovitosti nemám potřebné finance. Respektive na nějakou menší typu garáž na malém městě asi ano, ale to zhodnocení není tak vyrazné a navíc řešit nájemníky, splatnost nájmu apod. se mi moc nelíbí. Do investice v problémové čtvrti nebo městech se mi také nechce, ikdyž je možné že tam ten výnos bude velmi zajímavý.
Nicméně bych raději zůstal u motorek, protože k nim mám bližší vztah, než k nemovitosti na druhé straně republiky. Docela hezký je tento článek: motofinance.cz/... , ale je mi jasné že to nebude tak jednoduché a bude tam spousty ALE co jste mi naznačili i tady. Bohužel nic aktuálnějšího na trhu v tomto segmentu investic jsem nenašel.
veteráni nejsou protže jsi zaSPAL tak se to řeší sháněním na celosvětových aukcích...u motorek JE TO TAKTO:
- koupí SE DOKALDY k jawe nebo čezetě v zahraniční
- motorka se poskládá z dílů co se poshnání nA BURZÁCH
- opatří se výrobním číslem a štítkem podle rámu
- pak se přistaví na STK a pak přihlásí jako DOVOZ
vyděláš tím možná několik desítek tisíc korun, když ro prodáš
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.