Nejste přihlášen/a.
Ahoj všichni,
v příloze posílám fotky motoru u mé "nové" felicie r.v.1995, je to staré auto, kupoval jsem ho na dojetí za 8.000,-, Olej neuniká nijak závratně, ale stejně se chci zeptat o co se jedná (něco možná s hlavou motoru, nejsem si jist...)...předem se omlouvám, pokud duplikuji téma, ale všechny dotazy na toto téma co jsem našel si nedokážu spojit se svým problémem...
Podle fotek olej nikde neuniká. Ta mastnota pod svíčkami na 2. obrázku sice vypadá na těsnění pod hlavou, ale tenhle únik je nepatrný. Jak vypadá kapalina v chladiči? Není mastná? Příčina úbytku oleje bude spíš v opotřebení motoru (netěsnost kroužků, vydřené válce...). Olej prostě proniká do spalovacího prostoru, kde se spaluje společně s benzínem. Nemáte větší kouřivost? Jak vypadají svíčky?
Vidím to na těsnění bočního víka ventilů. To je to hliníkové víko mezi hlavou a olejovým filtrem, které je tak pěkně zamaštěné. Jestli si troufáš sám vyměň si to těsnění sám. Jsou tam čtyři matice M6, ty povolíš, sundáš víko, sundáš těsnění, očistíš dosedací plochy jak na víku, tak na bloku motoru, nasadíš nové těsnění, případně s vhodnou těsnicí hmotou, nasadíš víko a rozumně utáhneš.
Pokud uniká olej ještě jinde, z tebou dodaných fotek to nelze zjistit.
Ne, jinde jsem si toho nevšiml, ani pod autem se nevytváří žádná skvrna...jediné co zatím vadí je že je ten motor takto od toho špinavý...já ho stejně používám tak max na 15 km tam a zpátky (Kolín-Kutná Hora-Čáslav) takže dohromady tak max. 30 km najednou...Já jen řeším zda mě to nemuže někde náhle nechat (což auto za 8.000,- může asi vždycky, ale pokud stačí jen častěji dolejvat olej asi bych se s tím spokojil)...každopádně děkuji všem za rady
Taky jsem měl feldu od novoty. Když šla do šrotu, tak předtím stála dva roky na ulici bez baterky. Přijel šroták a já mu říkám at ten naviják nerozdělává, že mu na tu rampu vyjedu. Koukal na mě jak na blázna. Zapojil jsem barerku, otočil klíčkem až přestalo tlakovat čerpadlo, tak jsem startoval. Sice to trvalo řádově dvakrát tak dlouho, jako nosmální start, takže asi 8 sec-asi zavzdušněný palivo, ale normálně se motor nahodil a šlapal jak hodinky. Jediný, co jsem musel překonat, byly brzdy, protože přirezly.
Takře feldu zničíš jedině v hutích
Zdravím,
měl jsem Felicii r.v. 1995. Také jsem řešil unikání oleje. Je potřeba se podívat pod auto na olejovou vanu na spodku motoru. Olej uniká přes vymačkané těsnění. Koupil jsem nové a vyměnil. Poté jsem ještě zjistil kapky oleje na dvou šroubech. Olej unikal přes závit šroubů. Utěsnil jsem závit šroubů konopím a hermetikem. Vana byla pak dlouhé km suchá a čistá.
Kolik se ztrácí? pokud je to litr a méně na cca1000km pak je to OK a neřešil bych. Jinak umýt a sledovat kudy utíká a to místo pak přetěsnit. Rada technika na STK kdy jsem přijel s mastným motrem a dělal ze sebe blba že nemůžu přijít kudy teče,ale i přes to že musím na technickou.Poradil ,ale netušil že vím přesně kudy teče ale nechtělo se mi do opravy-olej tekl guferem poloosy (tzv. monoblok-ležatý motor se společnou olejovou náplní motor-převodovka.)Nakonec jsem ale musel - 3x výměna oleje na nostop cestě cca 600km
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.