Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přezutí pneu se senzory tlaku

Od: cipisek odpovědí: 25 změna:

Dobrý den,

chystám se přezouvat pneu. Mám v kolech senzory tlaku. Je přezouvání s těmito senzory složitejší než přezouvaí pneu, kde v kolechy tyto senzory nejsou? Mám možnost nechat přezut pneu u soukromníka za 110 Kč/pneu a nebo v servisu za cca. 800 Kč všechny 4. Proto se ptám, zda je to náročnéjší.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Přezouvat stále dokola je zbytečná práce a stojí to i peníze. Já mám na zimních kolech plecháče (koupil jsem starší v pneuservisu, nemá smysl kupovat nové, protože jednou vyjedeš a stejně nikdo nepozná, že byly nové) a přehazuji celá kola sám. Nemusím jezdit do pneuservisu a udělám to kdy chci a zadarmo. Na zimních kolech čidla nemám. Jezdil jsem bez nich čtyřicet let, tak se bez nich vždy do jara také obejdu.


doplněno 07.10.18 17:37:

Je to moje letitá zkušenost, nikomu to nevnucuju.

ekr®

To chceš říct že tím že máě 2 sady kol už nemusíš jezdit do pneuservisu, já si jednou za půl roku přehodím sám a jednou za rok je nechám všechny vyvážit.Měl jsem rozdíly ma kolech po sezoně mezi 5 až 20 gramy.K těm starším diskům já kupuji nové zas taková pálka to není a vím alespoň že jsou rovné.

Ne vždy se starší vyplatí, před pár lety sem taky koupil starší disky a v pneuser. mi řekli že mě vyjde draho je vyvážit že jsou dost šišaté,

Mám 2 auta oboje už mají měření ale jedno má senzory ASX a druhé to bere z obvodu kola Fabia, u obou aut mám 2 sady kol, není to jednoduchá práce přehazování kol na sezonu, dělal jsem to ve čtvrtek, mám obě sady v komoře bydlím v paneláku, nakonec po výměně umýt dělám to ve vaně a dát zpět na stojaky. Nemám ani garáž ani zahradu.

U nás v pneuservisu mi nabízejí uskladnění kol aleto to jso další prachy sada za litr takže krát 2 a stejně se budou muset jednou za sezonu převážit, nakonec bych vlastně zaplatil i přehození v půlce sezony.NO FUJ:

ekr® - Když chceš nové disky, je to tvoje volba. Já jsem si vždy pro zimní gumy kupoval starší disky v pneuservisu, žádné "orvané", ale přezkoušené ( v pneuservisu mají dost možností na posouzení kvality, včetně vyvážení). Vždy jsem byl spokojen. Kola mám na stojanu ve sklepě, když je potřeba vynesu, vyměním a jeto. Vyvažovat kola dám, když se mi něco nezdá, nebo trefím neplánovaně nějakou díru. Za dlouhé roky praxe nejsem ze všeho vyplašenej.

break

pokud někdo najede prd za rok, tak pak vyvažování nemá smysl..

To auto ale musí furt hlásit špatnej tlak v pneu...

To, že mě kontrolka přes zimu svítí mě nebolí, není to tak prudké světlo a neplaší mě to, když vím co to je.

 

007cz

0x

senzory jsou ve ventilku,přezouvání složitější není ale musíš vědět jak na to,mužeš ten ventilek zlomit a je vyděláno,

 


0x

Opět nestačím zírat. Přezouvání pneu na diskách je úplně stejné, jen je vhodné upozornit gumaře na ventilky se senzory. Mám ventilky se senzory na obou sadách kol (zimní i letní), při nájezdu cca 160 tis. km za 4 roky byly pneu několikrát přezouvané a nejsou s tím nejmenší problémy. Nevím, co tady rádci řeší


doplněno 09.10.18 09:24:

@ferax: No, tak to jsi vybral nejblbější článek, jaký jsi vybrat mohl. Od začátku až do konce jeden nesmysl za druhým. Už dlouho jsem větší blábol nečetl. A ty 4mm u nás je přímo vládní nesmysl, Němci mají 1,6mm jako u letních.

Co člověk to názor, každý si může vybrat...

Přesně tak, co člověk, to názor. Můj názor je , že by bezpečnosti daleko víc než povinné sledování tlaku prospělo povinné vyhřívání předního skla za mrazů. Tady se vyhodí tisíce za senzory tlaku a přínosem je krom kšeftu pro servis pár deci benzínu za rok.U aut kde ta chujovina nejde vypnut to znamená při použití dvou sad kol dvakrát za sezonu připojení na diagnostiku, aby řídící jednotka druhou sadu senzorů viděla.

break

třeba v Italii by vyhřejvaný čelní okno neocenili.A to si může snad každej očistit sám, ne?...

Byt já nemusím.Mám dva Fordy a oba to maj...

asd1

Snímání tlaku jde udělat i přesABS.. Úplný nesmysl to není, např. na pomalý defekt při delší jízdě se to hodí... Velká nevýhoda je cena a druhá sada čidel pro letní/ zimní kola.

Vyhřívané čelní sklo je jen pohodlnost.(mám a je to fakt příjemné), kdo nemá tak holt škrabe nebo dává karton/ alomatku. Určitě je nesmysl nařizovat to jako povinné...

 

break

0x

přezouvám i běžný kolo tak, jak kdyby tam ten senzor byl.Třeba u Nissana mě příjdou ty ventilky víc ven, tam s trochou nešikovnosti jde ulomit hodně snadno.Jinak cenově v tom rozdíl bejt ani nemůže.Akorát nepřehazuju kola, vracím je na původní místo.

Normální servisák to pozná, že tam není normální ventilek.A u některejch aut se to musí resetovat přes palubák a u některejch stačí jen ujet pár metrů.Potřeba foukat na předepsanej tlak...

A zbytečný mít druhou sadu.Jednak ty senzory maj nějakou životnost, stojijou nějaký peníze.Většinou se se senzorama přehazujou gumy, tak jako tak by se měla kola vždycky před sezonou vyvážit..

O nervy to může bejt třeba když tam jsou nějaký 235/40 R18 a podobně :D

 

cipisek

0x

Mám aktuálně letní pneu, ale kvůli mému nájezdu cca. 5000 km/rok jsem si pořídil celoroční pneu, které chci přezut. Většinou jezdím po městě. Přezouvat to nechci sám, bude to dělá člověk co normálně přezouvá pneu. Akorát mě zajímalo jak moc je náročné přezutí pneu když mám v kolech senzory tlaku

V pneuservisu mě řekli, že nedoporučují stálé přezouvání pneu, kde jsou senzory, protože prý jsou snadno poškoditelné.

007cz
Když to neumí tak to nedoporučují
break

ferax:pěkná kravina.Blbec ti dovede při přezouvání zmrvit i obyč ventilek...Až budeš někdy v pneuservisu, tak se podívej jak ten sensor vypadá a kde je umístěnej.Urazit ho může snadno, když je tam, kde nemá být.Při vyzouvání cca 5 cm od ramene a při nazouvání naproti ramenu, pak se nestane, že pajsr nebo patka pneu ho vezme...to stejný při odrážení, musí být na druhý straně, nikdy neodrážet gumu u ventilku nebo na jeho straně...

 

asd1

0x

Složitější to o moc není.. Lempl ulomí i obyč ventilek, s čidlem tlaku je jen větší škoda.. Je dobré předem si domluvit kdo ho při poškození bude platit :D

break

za mě servis...majitel za to nemůže.

asd1

jj, myslim předem si nechat potvrdit že to půjde za servisem, aby pak nebyly dohady Resp. pokud bude snaha jakože servis se cuká, tak rovnou jít jinam..

break

jo, už tý myšlence rozumím...tak to souhlas.

 

007cz
Jak cuká kdo zničil senzor zakaznik nebo servis...i kdyz pravidelně nekdo prijede se sviticim tpsm sundam gumu a ulomeny senzor je přilepený na disk,vono to chvily funguje,tak doporucuji prověřeny servis nebo pneuservis
break
007cz:když ho zničím, tak si ho zaplatím.Blbost servisu, za kterou zákazník nemůže.Jo, taky už jsem viděl, že jsou lepený vším možný, když sundám gumu...to už bych ovšem na svý triko nevzal...
007cz
Bohužel tak to všude nefunguje
break

já vím...u nás máme pojistky na blbost a koule.Jsme jen lidi, stát by se nemělo, ale může se stát.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]