Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Koupil jsem si ojetý osobní automobil z autobazaru Jocar, kde mi bylo několikrát řečeno (po nabití baterie) že je vůz plně funkční, nemá závady a není třeba kupovat ani novou baterii. Při podepisovaní kupní smlouvy bylo napsané mezi vadami pouze povrchová koroze.
Po pár odjetých kilometrech (cesta domů asi 1-2km) jsem si všimnul že mi svítí kontrolka EPC a po zapnutí ESP (možná vypnutí nevím, jak to zjistit) se zobrazila kontrolka trojúhelníku s vykřičníkem v šipce do kroužku.
Rozhodl jsem se zajít si do bazaru a nahlásit to jako zakrytou vadu vozidla (pokud je to vada, nevyznám se v tom). Proto že měli už před zavřením a další den byl státní svátek, přijel jsem za 2 dny v sobotu ráno krátce po otevření. Když jsem prodejci chtěl vysvětlit o co jde odmítl mě poslouchat, poslal mě na nejbližší servis (to zopakoval asi 2-3x když jsem chtěl s nim dále mluvit a nic víc mi neřekl) a dále už semnou nekomunikoval.
Takže jsem se chtěl zeptat:
1. co ty kontrolky znamenají? jedná o závadu vozu?
2. lze na to uplatnit záruku na skryté vady (popř. odstoupení od smlouvy) v případě závady která nebyla v kupní smlouvě uvedena?
3. co dělat v takovém případě, když semnou odmítají komunikovat?
Navíc se mi dnes ráno objevilo na panelu, že je zadní kapota otevřena obr. v příloze (měl jsem zamčený kufr), přestalo to otravovat až když jsem odemkl kufr a otevřel, zase zavřel a zamknul. Po nastartování mi už zhasla kontrolka EPC ale podle internetu se stává, že se objeví po pár odjetých Kilometrech znova. Je to můj první automobil a nemám s tím žádné zkušenosti tak snad není chyba na mojí straně.
Auto ještě nemám na sebe přepsané to budu řešit až příští týden a dál jsem za něj moc peněz. Z autobazaru JoCar jsem nakupoval především protože mi ho doporučil známí, přestože jsem četl ty negativní recenze na google.
Především si uvědom, že jsi koupil ojeté vozidlo. Můžeš tedy očekávat, že se nějaké drobné závady (a podle popisu se jedná o drobné závady) objeví.
Jít bez určitých znalostí zpět do bazaru reklamovat je zbytečné. Především je třeba vědět, na co tě ty kontrolky upozorňují, tedy co je na autě za závady.
A na ty kecy o "koncernu" a podobné "chytrosti" nedej. Může se ti to stát u kteréhokoli auta jakéhokoli výrobce.
Děkuji.
Mám naplánováno v pondělí až přijedu na Evidenční kontrolu připlatit si navíc za zjištění technického stavu vozu v plném rozsahu.
Vyděsilo mě, co vše psali na internetu, co by to mohlo být. Snad to tedy nebude velký problém ale i tak to v tom bazaru nahlásím, protože jsou povinni předat vůz ve stavu na kterém jsme se dohodli. Vím také že podle zákona, když dostanu slevu na auto tak si záruční opravu platím i tak maximálně však do výše slevy, která je uvedena v kupní smlouvě.
Holt našli hejla co koupil naleštěný šrot.. Obecně bazar tě vyfakuje a opravy budou na tebe. Taky se můžeš vesele soudit...
Pro příště: tohle se řeší předtím než to koupíš, pokud se nevyznáš v autech tak si vem svého mechanika nebo aspoň zajeď na STK udělat emise + technickou. Že to má novou z bazaru nic neznamená, klidně tam může být jiný motor než s jakým to prošlo... To aby sis nenaběhnul i příště.. Všude se píše "pečlivě vybírej" a stejně se zase najde osel který koupí cokoliv
Kdyby sis nekupoval historické vozidlo VW tak jsi za to nemusel dát "strašně moc" peněz a palubovka by nesvítila jak Vánoční stromeček (což rozhodně není skrytá vada) takže máš smůlu.
Poučení pro příště: nekupovat koncern a vzít sebou někoho, kdo tomu rozumí, když ty to nejsi
Při vyzkoušení vozu se mi nic nerozsvítilo a po nastartovaní bylo vše zhasnuté několikrát mi říkal že na vozidle nejsou žádné jiné vady než byla ta vybitá baterie.
Na internetu jsem našel ještě tohle:
V případě podepsání seznámení se stavem vozidla, i přes podepsání Vašeho seznámení se stavem vozidla je možné uplatnit náhradu, a to v případě, jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil. Kupující právo na přiměřenou slevu nebo náhradu části sjednané ceny odpovídající rozsahu vady.
Rad co všechno jsi měl a co neměl udělat před nákupem auta už se ti tu dostalo dost, tak zkusím poradit trochu věcně.
1) ta kontrolka ESP je v pořádku, pokud se rozsvítí na chvilku po otočení klíčku do druhé polohy a pak zhasne. Rozbliká se v okamžiku kdy se protáčí kola na hnané nápravě a systém zasáhne - sníží výkon motoru. svítí v případě, že ESP ručně vypneš tlačítkem. Samozřejmě jde opět tlačítkem zapnout. Stejně tak po vypnutí motoru a opětovném nastartování je ESP opět aktivní.
2) EPC - napíchnout na diagnostiku. Dneska má diagnostiku na koncernová auta kdejaký garážník. Nebo pokud nemáš peníze jde se zaregistrovat na vw klub a zkusit najít dobrou duši někde v okolí kdo bude ochotný ti to napíchnout.
3) Zad. kapota otevřená - klasicky mikrospínač v zámku. Pokud to bude zlobit i do budoucna opět není problém se zaregistrovat na nějakém klubu koncernových aut a tam najít potřebné téma. Zámky na koncernových vozech se probírají na všech fórech ) Ale neděs se, vyměnit je není problém.
Tedy za mě - pokud ESP funguje jak píšu, je vše OK. Jediné co bych řešil s bazarem je chyba která se ukáže po načtení diagnostikou - tedy podle toho co to bude za závadu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.