Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jawa 350 640 nejde me proud do civky

Od: jitulev® odpovědí: 14 změna:

ahoj prosim o pomoc z niceho nic se me podelalo neco kolem zapalovani normalne sem dojel dom a pak cca 3 nedele sem se chtel projet a ono nic jedine co sem objevil ze nejde proud k civce a proto nehodi jiskru, proud sem meril tak ze sem mel zaplej klicek ale pokud to dava proud pri naslapavani tak to sem nemeril uz nevim co a jak dal predem dekuji za odbornou radu nebo navodem jak na to dekuji Tom

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

mohla odejít indukční cívka a proto to nedává jiskru. Kolikrát je potřeba zkontrolovat resp. vyměnit kondenzátor na dynamu. Zkontrolujte také odtrh na kladívcích při otáčení klikovkou. Mluvíte ve svém dotazu o tedy indukční cívce . .? (není totiž v motoru jedinou cívkou) Jawy 350 obvykle myslim mají indukč.cívky 2. Je tedy problém takový, že nejde jiskra ani na jednom z válců . .? Doplňte kdyžtak Váš dotázek. přemýšlím . . . . někdy zapalování místně může "prooxidovat" a proud nejde tam, kam by měl jít. Zkontrolujte také kontakty na zapalování, které zkontrolovat jdou. Případně je očistěte. . A možná mrkněte na uhlíky dynama, zdali tam není závada.


Jenže já tam kladívka nenám,mám pocit že jde o bezkontaktní zapalování.Motorka má najeto pouhých 5000km je to rok výroby 2001 takže mě zaráží že se to tak brzo podělalo.a mluvím o cívce ze které vedou kabely k svíčkám.A ještě dotaz k tý cívce má jít proud stále?nebo jen tam jde při našlapování?

o tak to śorry . .. to sem Vás navedl špatně.

a v jakým stavu je akumulátor . .? po těch mrazech mohl dostat pěkně do těla. Kolik má cca roků?


baterka nevím jak je stará ale zdá se v pohodě,světla svítí vše funguje bez problémů až na tamtu poruchu.A na motorku mráz nemuže mám ji v místnosti kde nemrzne.

cyril*

Jen drobné upozornění. Jedna se o typ "640" vyráběný na sklonku minulého století, nikoliv o ředu "pérák,Ogar a pod. z poválečné produkce.

ok, chápu. Zkuste jiskru na obou válcích vyšroubováním svíček nasazení fajfky a přiložení závitem k válci a pak protočit motor se zapnutým klíčkem zapalování. Pokud jiskra nebude v první řadě může být špatná indukční cívka. Je to jenom rada, nejsem automechanik.


jiskru prave nedava tim sem zacal a da se nejak ta civka promerit at mam jistotu ze je vpr...


jedna se o rok 2001

milý motoristo, indukční cívka nevím přesně jak funguje, ale v předchůdcích tvého stroje to bylo tak, že do ní šel proud jen v určitém okamžiku (fázi) cyklu motoru. Jiskru řídilo tzv. kladívko, které při jeho rozpojení vyvolalo vznik jiskry. Domnívám se že, dnes to bude podobně, akorát ten tok proudu je řízen jiným způsobem (elektromagneticky). Každopádně při prošlápnutí motoru se zapnutým klíčkem, by na svorkách indukční cívky měl (alespoň občas) být proud. Zkusil bych tam tedy na ně připojit voltmeter a prošlápnout lehce motor (pozor na náraz proudu, nejprve volil bych vyšší hodnoty nastavení měřidla!, aby se mu něco nestalo). Voltmeter by měl něco ukázat. Pokud ani nemrkne, nejde proud k cívce, to je jasné. (A tím nevznikne jiskra).

 

troja*

0x

Tak už jsem z toho vypadl (ČZ 1953 - Jawa 1957) ale, má dva válce ( motorky.hyperinzerce.cz/... ) tak pokud nejde ani jeden, tak je někde přerušený přívod k cívkám, tedy od kladívek, ale ty tam nejsou, takže na cívku vedou dva kablíky a z cívky kabel na svíčku. Takže hledat na těch slabých kablících a stále "proti srtsti". Spoj zaoxydovaný, povolený, kabel proklepaný od nádrže na rámu. A nebo odpojit a nahradit novým kablíkem ... je tam benzín, není "spadlá bemzštycna v karburátoru? ".

To není k smíchu, to jsem měl od jednoho dobráka z STS (Strojně trakt.stanice) strčený kousek slámy v trubičce na benzin před karbecem. Takže zdar!

 

nespokojenyurednik

0x

proud k cívce jde z funčního akumulátoru po zasunutí klíčku do spínací skříňky nadoraz, přitom se rozsvítí na budíku kontrolka, typ 640 má dva válce, tedy by měl mít i dvězapalovací cívky, pro každou svíčku jednu,když vyšroubuješ svíčky, nasadíš na ně "fajfky" a svíčky přiložíš boční kovovou částí k válcům, po zasunutí klíčku do zapalování nadorat a "nakopnutí" startzovací - řadící pákou musí mezi elektrodama svíček přeskočit jiskra, pokud je vadná jedna cívka, bude jiskra přeskakovat jen u té druhé...ta první bude bez jiskry...pokud jiskřez nebude ani jedna, a nepůjde o slabou baterku nebo o spálenou pojistku, hledej chybu ve svém bezkontaktním zapalování, návody ke kontrole a seřízení najdeš lehce na netu...také provést kontrolu všech spojů, kabel po kabelu...

pro NU . . . -> celkem dobrá logická odpověd, nedá se však ohodnotit. Zdar.

 

1jara*

0x

Ahoj, pokud jsem četl dobře, nejde jiskra po zapnutí klíče k cívce. Pokud je akumulátor schopen provozu. To znamená že někde mezi akumulátorem a spínací skříňkou je přerušený kontakt.Skontroluj zda do spínací skříňky jde proud od baterie.Jestli že ke spínací skříňce proud jde, je vadná tato skříňka není kontakt. Opravit nebo sehnat novou. Je možné že se tam dostala vlhkost kontakty namrzly a proud se mezi nima neprochází.Prostříknout rozmrazovačem zámků-kontaktu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]