Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dlouhou dobu me zajímá jestli autu nějak škodí když jezdím s "poloprázdnou" nadrží. Tím nemyslím že jezdím na rezervu ale celkově tankuji za 200-400kč max. (studentský život bez pěnez no) a snažím se tankovat před rozsvícením rezervy a to se mi většinou podaří. I tak mě zajímá jestli to motoru nebo celkově auto nějak neškodí že tam vetšinou není moc benzínu. Jelikož jsem úplný laik na auta nemám o tom absolutní páru proto tato otázka může znít hloupě.
Předem díky za normální odpovědi.
Ford Focus mk1 1.6i 74kw zetec
Benzín chladí palivové čerpadlo, takže dlouhodobě na minimu klidně může odejít... Pokud nesvítí rezerva tak je to OK. Na čerpadle často odchází konektor (přechoďák); nejjednodušší je kuchnout díru pod sedačkama (jinak se musí sundavat nádrž, ta díra nevadí...) a konektor předělat nejlíp zaletovat..
Na spotřebu nejlí vychází klidná plynulá jízda ani ne pomalá, nižší otáčky motoru ale motor musí "jít lehce", neboj se (s komplet ohřátým motorem!) zrychlovat s vytočením do 6000 (na 2 jede kilo, takže klidně řadit 2 - 5 nebo 3-5. S Fíkem kombi 1,6 74kW mám dlouhodobý průměr 6,3 a okresky se dají i za 5,0, běžně mám 5,5 - 6 a to jezdim celkem svižně (průměrná rychlost 70 kmh) Město kolem, dálnice 140 kmh 7, sportovní jízda 12
Palivové čerpadlo a měření stavu je dělané na to, aby bylo pod hladinou benzínu, to dle popisu je možná splněné, nebo je to alespoň po většinu času omývané. Dříve odcházela čerpadla u přestaveb na plyn, kde se dalo jezdit celé léto na rezervu. Nadrž je plastová, takže nerezne a neprýská a zbytek auta o stavu nádrže neví, rozlišují jen je benzín/neni benzín.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.