Nejste přihlášen/a.
Zdravím, dovezl jsem domů Babettu 207 která pár let stála se zavřenou nádrží a stěny jsou teď pokryty vrstvou takové mastné koroze, tipuju že tam byl normálně mix benzínu s olejem, benzín odpařil a olej zůstal na stěnách. Už jsem párkrát slyšel o tom že se nádrže dají odrezit kyselinou citronovou, ale jde mi o to v jakém poměru to namíchat a hlavně jestli mi to nerozežere krásný původní lak když mi to náhodou kápne bokem. Taky jsem slyšel že se to má nalívat pokud možno při vysoké teplotě, ale tady se zase bojím o ten lak a polepy abych o ně nepřišel. Takže tři věci: Při jaké teplotě to aplikovat abych nepřišel o lak, jak silný koncentrát udělat a jestli nevadí když mi to kápne na lak. Díky předem za rady a předání zkušeností.
V 1. ředě si ujasněte, co chcete vlastně odstraňovat. Korozi, nebo vrstvu oleje z odpařené benzínové směsi? Olej odstraníte čistým benzínem, nalitým do nádrže, nádrží pak občas zatřepejte. Můžete opakovat, ale asi by to nebylo nutné. Pokud máte nádrž uvitř skutečně zkorodovanou (o čemž pochybuju, právě mastná vrstva na stěnách dokonale chrání před rezavěním), možná by se Vám povedlo rez odstranit onou kyselinou citronovou (koncentraci nevím), určitě pak kyselinou chlorovodíkovou, nebo fosforečnou. Ovšem počítejte s tím, že jakákoliv kyselina může napáchat víc škody, než užitku (perforace nádrže, o laku ani nemluvě).
Postup, který radí "lada" je vhodný pro odrezování zkorodovaného povrchu, nikoliv vnitřku nádrže. Už proto, že ošetřovaná plocha musí být odmaštěná, což se Vám u nádrže, ve které je na stěnách vrstva starého oleje asi těžko povede.
Jak to tady čtu, nedá mi to a ještě poradím. (mohu - je mi přes 60.) Pokud je cílem odrezit mastný povrch a nepoškodit ocel pod ním, funguje na to z běžných jednoduchých chemikálií jen kyselina fosforečná. Ta rozpouští pouze korozi a oceli se téměř nedotkne. Navíc ocel i mírně pasivuje. A s tím odmaštěním to také není tak jednoduché. Rez neochotně uvolňuje mastnotu. Nebudu zabíhat do oblasti chemie, ale benzínem se vám to podaří pouze částečně. Použijte prosím spíše chlorované uhlovodíky - trichlor, perchlor a pod. a delší dobu.působení.
Kyselinou citronovou určitě ne. Na odrezení se používá kyselina fosforečná. Občas ji k tomuto účelu používám též. Koncentrace tak 40 - 50%, teplota 20 - 25 st. C a doba podle vrstvy koroze 2 až 8 hodin. Zkorodovaný povrch nesmí být před aplikací mastný. S roztokem je dobré občas míchat a samozřejmě pozor na lak. Je to kyselina.
Můj osobní názor je takový,že pevné usazeniny ani rez v nádrži ničemu nevadí.Většinou pevné součásti drží na stěnách případně odpadnou a zůstanou na dně.Palivové čerpadlo má sítko,to je do motoru nepustí.Takře rezultát?Co nejméně na nátrž sahat!
JABRAKA
Ano, sice na výpusti z nádrže sítko je, ale to se ucpává, něco přes to sítko samozřejmě pronikne a to pak ucpává i samotný palivový ventil a samozřejmě se pak něco usazuje i v karburátoru. Taky jsem to jednou vyřešil tak jak říkáte, ale musel jsem to 5x během 14 dní čistit než se ta nádrž vypláchla a už z ní pak nic neopadávalo
nalil jsem do toho asi litr benzínu, pár minut s tím třepal, mastnota ze stěn zmizela, ale po vyschnutí tam byly vidět pořád takové šupinky rzi, které by se určitě po čase odlupovaly a ucpávaly sítko v nádrži. Nejdřív to teda zkusím tou citrónovkou, ta se dá sehnat normálně v obchodě a když to nezabere tak bych si sehnal tu silnější kyselinu. Nepotřebuji aby se to zevnitř lesklo, ale abych neměl několikrát do týdne ucpané sítko a kohoutek, jako jsem to měl na pionýru. Sice asi po pátém číštění už ta nádrž byla vypláchlá a teď se sítko neucpává, ale docela jsem se s tím nadrbal a už to takhle znovu dělat nechci. Radši jednou a pořádně
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.