Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. v mém autě Golf VI 1.6 77kw diesel
se ukázalka kontrolka filtru pevných částic. neco jsem si přečetl a tak jako debil po dvanáctihodinové smněně jedu ješte za město hezky 110 2000-2500otáček aby se ten filrt vyčistil. a ani hovno... přijedu domů a né jen že kontrolka furt svítí... ale svítí i kontrolka závada výfukového systému je sobota tak nikde nemají ani otevřeno a tak se vás chciu zeptat na co se mám připravit
(obě kontrolky svítí v první poloze klíče, po nastartování svítí pouze filtr)
ve čtvrtek jsem na autě nechal udělat rozvody a vyměnu oleje s filtrem a včera cestou na nočný už svítí kontrolka filtru
děkuji moc za pomoc
Může to být cokoliv, víc řekne až diagnostika... Namátkově to může být: starý DPF (zacpaný a tomu už projetí nepomůže, musí se zapnout přes diagnostiku vypalovací proces a ten celý dokončit, pokud tedy už není filtr starý a už ani to mu nepomůže). Pokud svítí i kontrolka motoru, může to značit i špatnou lambda sondu. Takhle na dálku se nedá nic říct. DIAGNOSTIKA
Jinak něco navíc: DPF se nečistí tím, že se vyhání "pavouci z výfuku", ale musí se zapnout vypalování DPF (auto má větší spotřebu a vstřikuje více paliva do válců, aby v DPF byla větší teplota, pro lepší vypálení), který se nejčastěji zapíná při konstantních otáčkách cca 2500. + Musí být celý systém v pořádku, jinak se nemusí kvůli nějakému problému zapnout.
Pokud svítí tato kontrolka, nestačí se jen tak projet za město, ale vzít to někam aspoň 50 km ustálenou rychlostí na čtyřku při 2000 otáčkách.
To však za předpokladu, že filtr je zaplněný pouze sazemi, a ne tzv. nespalitelným olejovým popílkem, kterého v něm při každé regeneraci trochu přibyde.
Pokud je to popílek, tak ten už se nespálí, musíte filtr vyměnit. Žádné kuchání ani čištění nemá smysl, neprojdete technickou nebo to pomůže jen na chvíli.
Můžete mít také pouze vadný senzor diferenčního tlaku - ten pak špatně měří zaplnění filtru.
Chce to diagnostiku.
Kolik máte najeto? U 1.6 TDI by měl filtr vydržet kolem 300 tkm.
Při regenerační jízdě nejeďte 110, ale zhruba 80, aby to odpovídalo té čtyřce a 2000 otáčkám.
Filtr se regeneruje pouze při mírné zátěži motoru.
Přes diagnostiku se taky dá spustit tzv. vynucená servisní regenerace, ale to už je filtr opravdu před smrtí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.