Nejste přihlášen/a.
Plánujeme koupit nové (nebo skoro nové) auto. Jednak proto, že náš dosavadní Peugot 306 Combi se může kdykoliv rozsypat, druhak proto, že je předělaný na LPG a plánujeme koupit byt s podzemní garáží.
Jsme v životní fázi, kdy 2 potomci již z hnízda vypadli a poslední tak chce učinit příští rok, takže v autě budu v 98 případech ze 100 já sám nebo s manželkou (ona nemá řidíčák), oba jsme dost malí (manželka 149, já 172cm), tudíž mě přijde, že bychom si mohli pořídit něco menšího a kratšího – méně by to stálo, méně žralo a dalo by se s tím ve městě lépe zaparkovat.
Pravda, ještě chvíli budeme mít psa (Je mu 10 a obvykle se dožívají okolo 15ti, dalšího si už nepořídíme, bez dětí už mě nemá kdo o něj ukecat), kvůli kterému bych raději něco 5tidveřového (když jedeme s ním, tak si manželka sedne dozadu a já ho vzadu vprostřed připnu, což by se mi u 3dvéřového dělalo zepředu špatně).
Asi nebudeme jezdit moc, ale když tak asi dost často i po dálnici. A tady se dostávám k dotazu: Četl jsem, že menší auta jsou nebezpečná na dálnici.
Je to skutečně pravda, resp. platí to pro všechna malá auta?
Jestliže ano, proč?
Je to v malém rozvoru kol? - koukal jsem přitom na různé typy a přijde mi, že u některých zase od mnohem delších aut až takový rozdíl není, přičemž zase zadek nesahá moc daleko za zadní kolo, což by mi přišlo jako výhoda (Pokud alespoň usuzuji správně, že kufr za kolem spíš zvyšuje tlak na "hodiny" v zatáčce).
Nebo v horší bezpečností výbavě? U novějších aut už jsem ABS apod. viděl prakticky stejně u malých i velkých aut.
Samozřejmě vím, že menší auta mají menší deformační zóny, nicméně myslet na tohle, to by mi přišlo, že nejlepší by bylo jezdit s tankem, takže tím se mi nechce řídit.
Nebo to má ještě nějaký další důvod?
Díky všem za odpovědi. Myslel jsem hlavně to, co kdosi kdesi psal, že malá auta hůř drží ve vyšších rychlostech v zatáčkách. Nicméně dle vašich odpovědí se zdá, že to asi problém nebude. Podotýkám tedy, že se snažím držet vždy tak do max. 10 km nad povolenou rychlost a do zatáček se opravdu nesnažím dělat rekordy, tj. problém, že to nejezdí či blbě jezdí při 180ti mě netrápí, stačí když z běžné dálniční zatáčky nevypadnu při 120ti na suché silnici.
Mám Citigo a nepostřehla jsem, že bych byla nebezpečná na dálnici. Provboz nijak nezdržuji. Některé řidiče švu, že nejedu s nima 150 km/hod, ale povolená rychlost i u tak malého auta není problém.,
Vlastně mám vše v malém. Malé auto, které zparkuje kdekoliv kam se normál nevleze, malé zák. pojištění, levné gumy, malá spotřeb (3,8 l). A hlavně velká spokojenost.
Tak ono zrovna Citigo jede tachometrových 150 skoro pořád, jenom pak nemá spotřebu 3,8 litru a já sama se v něm necítím vůbec bezpečně. Tahle "malá auta" vážně nejsou stavěná na rychlou jízdu. S tím souvisí i zpřevodování a volba motoru do "malého auta". Když chci jet po dálnici bezpečně, není zrovna ideální se táhnout mezi kamiony, natož mezi nimi kličkovat sem tam a blokovat levý pruh, protože mně auto přece víc nejede.
Citigo určitě není nebezpečné na dálnici pro ostatní, ale spíš pro řidiče samotného. "Samozřejmě vím, že menší auta mají menší deformační zóny, nicméně myslet na tohle, to by mi přišlo, že nejlepší by bylo jezdit s tankem, takže tím se mi nechce řídit."
No, řídit se tím samozřejmě nemusíte, ale představte si jakýkoliv náraz malého auta (třeba právě zmíněné Citigo nebo Smart) v dálniční rychlosti a najděte si fotky nehod v nesrovnatelně menších rychlostech. To se potom jeví jakékoliv "normálně velké" auto mnohem bezpečnější - a nemusí to být úplně tank.
Nepíšete o žádném konkrétním modelu, tak těžko soudit. Na obecný dotaz se nabízí jenom obecná odpověď, že nejvíc nebezpeční jsou nezodpovědní bezmozci, at už řídí cokoliv.
Nebezpeční jsou si sami lidé,ne auta...tohle je hloupost. Co by si museli říct lidi na motorce nebo nedejbože na kole-no i když ti jsi jsou opravdu hodně často sami sobě velmi nebezpeční,když se v honbě za moderním životním stylem myslí že jim patří silnice.
Ale jinak je to blbost,taková obrovská tupá móda SUV aut,které si klidně koupí i blondýna do města...pak nemít asistenta tak nikdy v životě nezaparkuje,stojí přes dvě místa,skoro z toho nevidí na cestu
Tak možná je to tupá móda, ale v případě nehody je určitě lepší sedět ve velké nové Audi Q7, než ve Fábii. (Tuhle kombinaci jsem nezvolil náhodou, protože před pár lety jela matka kamaráda tou Q7 domu po městském okruhu, kdy to do ní napřímo narval protijedoucí ožralej kluk ve Fábii. Ona lehce zraněna, on na místě KO.)
Takže úplný nesmysl to zase není.
-to by jsi si mohl říct o všem,v případě nehody radši budu sedět v tatře..pak ve vlaku..pak v tanku a nakonec radši nevylézt z protiatomovýho krytu...větší předmět prostě vždy víc rozbije ten menší-ale to je laboratoř,v reálu zase závisí na víc věcí,menší auto se v případě štěstí dokáže třeba i beze střetu namáčknout na krajnici když nějaký blázen začne předjíždět pod kopcem,fyzikální zákony žádné asistenty neochčijou-menší auto bude obratnější,lepší na brzdách-a situaci které by se třeba ta fabie dokázala se štěstím vyhnout,velká audina nedokáže a už se musí spolehnout jen na svoje deformační zóny
Crash testy pouze hodnotí bezpečí vozidla, kdy je do nehody zapojena pouze kinetická energie měřeného vozidla.
Tedy vůbec neplatí, že vozidlo se stejným počtem bodů, je v případě nehody více vozidel, stejně bezpečné.
V praxi to klidně znamená, že řidič nákladního vozidla, které by dostalo možná 1 hvězdičku při čelním nárazu, tak vyvázne bez zranění, přitom v protijedoucím osobním vozidle s 5 hvězdama zemřou všichni.
To by znamenalo, že náklaďák s jednou hvězdičkou, který potká fabii, bude stejně poškozen jako při střetu s Q7. Rozdíl může být v následcích. Fabie - k.o., Q7 - doživotní mrzák.
Neřeknu zda je to nebezpečné, ale stává se, že malé auto přehlédne např. řidič kamionu a to je pak mazec.
kamion přehlédne jakékoliv auto, které se "schovává" - když se kamionu přilepí na prdeli, kamion za sebe nevidí pár desítek metrů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.