Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
mám Felicii 1.3 MPi (facelift) a potřeboval bych radu, jak seřídit ruční brzdu. Když jedu sám, tak na štěrku ručka brzdí hned, ale na asfaltu ne a když sedí někdo i vzadu a je auto těžší, tak brzdí ještě míň a pak taky se mi zdá že jedno kolo brzdí o něco méně. Když jsem dotahoval lanka, tak páka jde hodně ztuha, když nezaberu, tak jde tak max na 3. zub, ale nějak silný brzdný účinek to právě nemá. Zajímá mě, jestli mám dotahovat dál a nebo jestli je problém někde v paknách, třeba unavené pružiny, něco zatuhlé nebo tak. Prostě nějaký tip, na co mrknout. Jinak obložení je oka. A pedálem brzdí všechny kola dobře. Díky za radu...
Tím že budete dotahovat lanka tak nezvýšíte brzdný účinek ,akorát zmenšíte chod páky.Možná že jste to už i přetáhl-nepřibržďuje i když je páka dole? Nejlépe zvednout kola a zkoušet,když je páka dole nesmí drhnout a na druhém zubu už by jste neměl rukama kolem otočit.Měl jsem favorita (brzdy schodné) a také se mě to nepodařilo dostat do smyku na suchém asfaltě-ono to je totiž brza parkovací.Takže možná hledáte problém tam kde není.Nejlépe zajet na TK na válce a víte to hned ,cena 100-200Kč
No já teda nevím,ale mě se žádnou felicii nepovedlo na asfaltu dostat do smyku ruční brzdou-to je brzda parkovací,kde ještě jenom síla ruční páky působí na bubnovou brzdu-tím zablokuješ kola při jízdě dost těžce.
Jak brzda funguje v kopci? Udrží auto nebo popojíždí? Pokud na 3 zubu udrží auto i v prudkém svahu,není co řešit,na to byla ta brzda navržena.
Každopádně bych doporučoval shodit bubny,promazat pohyblivé části,lanovody,zkontrolovat sílu paken-to samé i ve předu a vyměnit btzdovou kapalinu.
Přitahovat určitě ne,tím dosáhneš jen toho že ti budou kola přibržďovat i při jízdě a brzdy totálně upečeš. Když je brzda povolena,kola se musí točit zcela volně,bez náznaku brzdění
Podle tvého popisu nejsou zadní brzdy v pořádku. Seřízení nepomůže. Jak jsi zjistil, že při brzdění pomocí pedálu brzdí zadní brzdy dobře?
Pomůže kompletní revize zadních brzd, možná i výměna brzdových válečků za nové, určitě oprava nebo výměna brzdových bubnů, možná i výměna brzdových čelistí. Tomu, že jsou OK, moc nevěřím.
Taky nevěřim, že jsou bubny vpořádku. Vsadil bych se, že nebýt potíží s ruční brzdou, aniby si na ně nikdo nevzpomněl. Ono je totiž jednodušší podívat se špuntem na sílu obložení paken a doufat, že se nic nestane, než sundávat buben a vyčistit to. Tenhle typ bubnový brzdy vyžaduje údržbu! Obroušený materiál se uvnitř hromadí, nemá se jak dostat ven a dělá tam neplechu, dostává se mezi třecí plochy, odírá je, vniklá voda pak způsobuje korozi. Dobrým zvykem, je brzdy vyčistit a zkontrolovat vždy s výměnou kol, tedy 2x ročně. Vychází to nejčastěji na interval 10 000Km, což je tak akorát. Ale kdo to dělá, že?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.