Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velká spotřeba oleje

Od: strnadka odpovědí: 36 změna:

Ahoj,mám z autobazaru necelé tři měsíce Octavii 1,8 TSI 118 KW,bezvadně se s ní jede, ještě relativně rozumná spotřeba benzínu při normální jízdě,ale... není normální,že každých 200 i míň kilometrů dolévám litr oleje. Od její koupě,jsem kromě výměny oleje kupovala snad uz deset litrů,a to jsem najela necelé tři tis. km. A chvílemi pěkně začoudí z výfuku. Bojím se,že to bude vážná vada motoru a já budu muset investovat desetitisíce do opravy. Chci zavolat do autobazaru,říct jim o problému,že se zřejmě jedná o skrytou vadu,a jako kupující mám nárok na opravu po dobu jednoho roku. Poraďte. Děkuji Lenka


doplněno 28.07.18 18:46:

Ahoj všichni,Octavka je už u prodejce,v pondělí začnou makat na opravě,tak jsem zvědavá. Možná,že budu mít jednou i štěstí. Zdravím

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Máte pravdu, ten motor není v pořádku a vyžaduje poměrně rozsáhlou opravu. To je holý fakt. Další průběh pak závisí na přístupu autobazaru, popř. i původního majitele vozidla. Skoro bych doporučoval oslovit kompetentního právníka a s jeho pomocí se pokusit dosáhnout nápravy. Mám obavy, že bez právní podpory v souboji s autobazarem neuspějete.


doplněno 26.07.18 22:25:

Pánové @jurajjuraj a @mara21 sice mají pravdu, ale jakoukoli radu v jejich příspěvcích postrádám ...


doplněno 26.07.18 22:33:

Na reklamaci se vyprdni, najdi si slušného automechanika, který ti za rozumnou cenu motor opraví a pak si jeho vynikající vlastnosti (toho motoru, ne mechanika) užívej. Fakt je, že těch "pár" korun, které vrazíš do opravy, za to stojí.

strnadka

Děkuji za Váš názor,jsem skoro téhož mínění. Solidního majitele autobazaru znám jen jednoho a mrzí mě,že jsem si auto nekoupila od něho.

jurajjuraj*

a co chces na tom radit? motor zere protoze ma v haji pistni krouzky jako 90% tech motoru, radu ma pani napsanou ve svem prispevku, zacit to resit s bazarem ktery se bude branit, puvodnimu majiteli to muze byt jedno pokud to nebyl komis, pokud prodal bazaru tak urcite proto ze o problemu vedel, nechtelo se mu platit a tak se zbavil odpovednosti prave prodejem bazaru

strnadka

Chlapi,jste bezvadný, já jsem odkázaná na kamarády a známý,protože mě manžel před dvěma lety zemřel,a proto si asi všechno moc beru.. Zavolám do bazaru a uvidím. Zase si říkám,líná huba holý neštěstí. A pak se uvidí co dál. Dík Lenka

strnadka

Jo,to mě dnes už taky někdo říkal,že uniká olej přes turbo.Hlavně je za chvíli skoro černej. Děkuji za cenné rady. Jdu do hajan.Ráno moudřejší večera.

 

tycoon*

3x

Tyhle motory mají konstrukční vadu pístních kroužků. Oprava stojí zhruba 60 tisíc Kč. Pokud se s tou závadou jezdí déle, tak se může poškodit i stěna válce a pak už to asi ani nemá cenu opravovat.

Okamžitě to auto odstavte a okamžitě v bazaru reklamujte vadu. Samozřejmě za předpokladu, jste auto koupila jako spotřebitel (podnikatele občanský zákoník nechrání). Problém by mohl nastat, pokud jste při kupní smlouvě podepsala, že je to vrak na náhradní díly.

upevurujis

Konstrukční vadu nelze u ojetého vozidla "reklamovat" Jedná se totiž o běžné opotřebení tohoto motoru. Bohužel.

 

jurajjuraj*

2x

1,8 Tsi paradni motor :D dalsi z nekonecne rady kde jsou pistni krouzky v zadni casti tela , precetl bych si poradne smlouvu ale bazary o tom vi a maji to vychytane

 


2x

Ahoj,auto vám žere olej,protože jsou sjetý stírací kroužky na pístech,a tím pádem jde olej do válce,tam hoří s benzínem.Znamí má,taky Octavii 1.8 TSI,žere mu taky hodně oleje.Co používáte za olej?

strnadka

Ahoj,děkuji za reakce a rady,používám 5W30 Castrol,jsem z toho neštastná, dělám si z toho těžkou hlavu. Konečně jsem si koupila auto,které se mi líbí a hned problém. Asi mi to není souzeno.

 

jurajjuraj*

2x

pokud to jezdi delsi dobu v tomhle stavu tak to neskonci jen u pistnich krouzku a nejsem si jisty jestli je oprava za minimalne 50 tisic PAR korun, ale jasne, jak pro koho, otazka je jestli ma auto takovou cenu aby se do neho narvaly desitky tisic, dal bych si to nacenit ve znackovem servisu kde moc dobre vi o co jde, nechal si to orazitkovat a zasel za poctivym bazarnikem , podle situace resit dal

strnadka

JO,to je taky pravda, auto stálo 176 tis. a má najeto 118 tis. km.

Značkový servis kde moc dobře ví, o co jde.

Ještě tu nepadlo ani slovo o možném úniku oleje přes turbo, pak jsme někde úplně jinde. Motor může jinak být úplně v pořádku. A pak už to může být skutečně jen o pár korunách za repasované turbo. Ale na dálku to diagnostikovat neumím, proto navrhuji šikovného a znalého automechanika.

jurajjuraj*

nevim co je k smichu, tyhle motory mely vyrobni vadu , nechapu proc nekdo radi o opravach za par korun kdyz nema paru o co jde, smutna doba internetu , vsechno za par korun a opraveno za pet minut , tak akorat v hospode u jednoho piva

 


2x
118tis.km? To je zajeté auto..Nejsem odborník přes auta a motory, ale buď máte neuvěřitelnou smůlu, nebo ten motor má konstrukční vadu, nebo nemá 118tis.km, ale podstatně více.
doplněno 27.07.18 08:14:

To by potom Škoda měla opravovat zadarmo..Spotřebu oleje 10l/3000km nemá ani Škoda 105 se stejným (a možná vyšším nájezdem), než zde uvedené auto s TSI. Co si pamatuji, tak jsem doléval tak 0,3l/1000km.

krtek66

Ano, tyhle motory mají konstrukční vady právě v těch kroužcích. Proto každý kdo chce tohle auto prodat a je čestný tak to píše do inzerátu, že např. je to už opraveno. Znalý člověk se hned zeptá v první větě při odpovědi na inzerát

 

jurajjuraj*

2x

v nekterych pripadech opravovala nebo platila treba az 80% ceny dilu , vim treba o aute 6 let starem kde zaplatili 80% ceny dilu + polovinu prace, jenze auto muselo byt pravidelne servisovano, faktury musely byt atd, to ze je vyrobni vada skodovku nezajima, vem si treba fabky 1,2 htp , od roku 2003 vedeli ze jsou problemy s hlavama a ted se jeste bezne dela fabky treba 2009 ktere maji porad stejny problem

 

asd1

0x

Hádej proč to ten před tebou prodal

Tenhle motor je žraním oleje pověstný, holt koncernová kvalita s dobrým jménem, v reálu šmejd.. Bohužel u tohoto motoru se to hodí na běžné opotřebení, konstrukční vadu těžko vyreklamujete = bazar vás pošle do háje... Nejjednodušší řešení je najít dalšího hejla a černého Petra poslat dál...

 

jenda2*

0x

Konstrukční vada spočívá v tenkých pístních kroužcích, které příliš pohybují v drážkách pístu a tím se z nich stává v podstatě čerpadlo na olej. Tento problém se týká jak VW Group, tak i Hyundaie aj. výrobců, kteří používají minpístní kroužky. Oprava se prováděla výměnou pístů za jiný typ. Lze to i opravit v podstatě za pár tisícovek. Více mohu sdělit v e-mailu. Už jsem to dělal na hyundai Sonatě NF a spotřeba oleje po instalaci je asi 0,2 L na 10000 km. V podstatě se nehla ze střední hodnoty na měrce.

jenda2*

Cena sady na jeden píst je 397,-

xenofob

silně pochybuji o tom že vyměníš pístní kroužky na Octavii za pár tisíc...nebo jde o nějakoý druh charity?:

Vyměnit kroužky za pár kaček měl výrobce hned, ale pokud se to neudálo dřív než se poškodí válce...

autoforum.cz/...

jenda2*

To xenofob: asi neumíte hledat na internetu a hlavně si najít rozměry kroužků.Výrobce je Mahle, pokud vůbec tušíte, kdo to je. Chytrému napověz atd.

Co se týká poškození válců, tak to se u této chyby neděje. Pokud není válec nad toleranci, pak není žádný problém a po demontáži pístů je oprava za max. 2 hod. hotová a písty mohou zpět. Pokud je někdo strojař, asi tuší, o co jde.A cena je za kroužky skutečně do 1500Kč za celou sadu. Dnes už nikdo neumí nic opravit za minimální částky?

A všichni ostatní jsou dementní, kdyby to stálo pár korun, tak tu opravu provede samotný Koncern, tomu věřte... A nebude to zatloukat před tisíci neštastníků...Při poškozených stěnách válců to za pusu určitě nebude...

fik

Jde o to že to není autorizovaná oprava. Ta oprava spočívá v tom že se koupí normálně tlusté kroužky které se nevydřou-jako měly poctivé mtory dříve-do pístu se vyfrézují větší drážky a nové pístní kroužky se usadí-po této opravě už motor olej žrát přestane a hlavně nezačne. Samozřejmě za předpokladu,že se takováto oprava provede dříve než jsou zničené válce.

upevurujis

jenda2> Klidně můžeš začít opravovat ty auta za minimální částky.

Pokud se má udělat výměna pístních kroužků poctivě a nedělat charitu, tak to už něco stojí. To že pístní kroužky stojí pár korun neznamená, že výměna musí být levná.

Nebo ty máš autoservis?

break

se divím, že tady není chyba v Lambda sondě...

jurajjuraj*

jasne, proc to delat poradne ( sice draz ) at uz to vydrzi kdyz to jde levne a hura za pul roku to udelam znova, je treba si zajistit praci , nedivim se ze lide tak na servisy nadavaji

break

jurajjuraj:ten pablb nikdy tohle TSI nedělal...za 15k v tom není ani s materialem.Nedejbože, když jsou válce KO...autům nerozumí, ale mele kraviny...

 


0x

Toto je naprosto obvyklá situace s motory TSI do cca 1/4 roku 2012... Reklamace neexistuje a jak si máš nají toho mechanika co to levně opraví? To asi levně opravit nejde. Je to jeden z kostlivců od Koncernu...Nikdo nevyřvává když se mu něco nepovede... Zřejmě jsi toho před koupí bohužel moc nestudovala co kupuješ... To je problém po celém světě... Oprava začíná snad od 75.000 výše... Já znám asi pět zákazníků s tímto motorem a spotřeba se jim pohybuje od 3l/1000km do 2l/1000km..

Prostuduj si toto, bohužel už pozdě...

autoforum.cz/...

 

jenda2*

0x

Tazatelko, až na ty kruhy je motor v pohodě. Po opravě se musí také vyměnit katalyzátor ( teď nevím jestli je tam svodový a další na trubce) a hlava kompletně zbavit karbonu. Katalyzátor nemusí být originál, může být univerzální i ve svodech podle Euro ( tuším Euro4) a v ceně několikanásobně nižší. Ale ne v autorizovaném servisu, protože to nejen neumí ale ani nemají zájem dělat něco levněji.

007cz

Je zakázáno:
- Z1 - psát nesmyslné odpovědi a otázky nebo úmyslně poskytovat špatnou radu.
Zdroj: poradte.cz/...

 

jenda2*

Tak proč píšete 007 nesmysly vy? Už z nicku je jasné...Já píšu ověřenou a vyzkoušenou metodu. Že vy o tom nemáte ani tušení neznamená, že jste oprávněn posuzovat smysluplnost. Všechny navržené díly mají homologaci. Co to tady je? Cukrář hodnotí?

007cz

to.. jenda-sonda...

xenofob

Já bych to tak pozitvně neviděl, tazatelka to koupila právě proto, že se toho mazaný pepík zbavil...bůhví jak dloho to provozoval s touto závadou...v bzarech se neprodávají auta po servisu a po opravě, ale naopak...prodávají se auta s neprovedeným servisem čekající na opravy...

pokud budou vydřené válce a podpálené ventily, může si shánět na vrakáči celý motor, nebo dát za opravu tolik az za litrovou ojetinu...

007cz

pak je ještě možnost jenda-sonda vymění kruhy,turbo,katalyzator,opravy hlavu a to všechno za pár korun...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]