Nejste přihlášen/a.
Mám suzuki swift 1.3 GLX (99). Asi před rokem mi začalo přibržďovat levé přední kolo, nechal jsem vyměnit všechny válečky i těsnění vpředu i vzadu a chvíli OK, ale pak začalo neodbržďovat pravé zadní. Myslel jsem, že je ucpaná trubička, nebo hadička a nechal ji zavzdušněnou a nakonec jsem i povolil spoj hadičky, tak asi občas ukápne brzdová kapalina, ale v podstatě tam žádná kapalina nejde. Někde to je ucpané, Kapalina neubývá
Ted nově ve stejný okamžik se přestaly odbržďovat obě přední brzdy, zůstávají mírně přibržděné a hřejí se. Asi to souvisí s brzdovým válcem, nebo rozdělovačem kapaliny. Než se do toho začnu vrtat sháním info, zda někdo neměl podobnou závadu. Dík za každou radu.
díky, pruchodnost hadice jsem ověřil na pravem zadním, kde se kapalina nevracela vubec a ted už ani nevyteka při sešlápnutí brzdy musi to byt ucpane mezi hlavním válcem a koncem trubičky před hadičkou, Kapalina je vyměněná v celém systému.
Zajimave je to, že obě přední brzdy se přestaly vracet současně. válečky a těsnění jsou vyměněné zhruba před rokem a nevěřím, že se začnou sekat na obou kolech současně.
Děkuji za doporučení, skutečně byl problém v brzdových hadičkách, potom co jsem je nechal vyměnit se brzdy uvolnily a vše funguje normálně, kola se po odbrždění točí úplně volně bez jakéhokoli odporu. Zajímavé je, že před výměnou hadiček, jsem jednu hadičku provrtal drátem až do trubičky, ale nepomohlo to i tak se hadička po dobrždění stáhla a ucpala kapalinu ve válečku. Rozhodně doporučuji při obdobných nespecifikovaných problémech s přibržďováním kol a jejich nadměrným zahřívání, staré hadičky vyměnit.
Pro tebe je jediná rozumná rada: v brzdách se nehrabej ale dej to do servisu. A jiného než předtím, tam nedokážou ani najít závadu a válečky měnili naslepo.
Jestli jde o váleček poznáš snadno - pokud povolením odvzdušnění odbrzdí tak je to váleček. Pokud ne, tak hdyraulika někde před tím, L+P kolo najednou = hlavní brzdový válec.
Jde o brzdy, takže není místo na pokusy...
Díky za odpověď
Je možná závada, že po sešlápnutí pedálu se hlavní válec vrátí málo? Okruh předních brzd zůstane částečně natlakovaný? Okruh zadních brzd ale natlakovaný není. Levé zadní kolo brzdí i odbržďuje normálně. Pedál se vrací také normálně.
Jde mi hlavně o to, abych, než dám auto znovu do servisu, věděl kde je problém a neplatil za opravu funkčních dílů a závadu mi stejně neodstranili. Problém už postupně řešili ve třech autodílnách.
Okruhy jsou křížem. jeden LP a PZ kolo, druhý PP a LZ kolo.
Podle popisu (delší doba, nejdřív jedno kolo, pak jiné, teď obě..) byt to tipnul na neprůchodné hadice k brzdiči... Ověř váleček (vypustit tlak odvzdušňovákem), pokud bude ok tak vyměň hadici (u tak starého auta to nejsou vyhozené peníze), až pak jdi po hlavním válci... Zařadil bych i výměnu komplet brzdovky...
= někde pod kopcem otevři odvzdušňovák (tím odtlakuješ váleček, pokud funguje a chyba je v hydraulice tak se kolo odbrzdí), vyjeď na kopec a bez brždění zastav (kotouč by měl být chladný). Ty hadice jsou častý problém...
Pokud auto začíná lézt do peněz, tak je výhodnější prodat a vzít jiné... Takhle můžeš po drobnostech nasypat pár desítek tisíc a furt se to bude sypat dál..
díky, pruchodnost hadice jsem ověřil na pravem zadním, kde se kapalina nevracela vubec a ted už ani nevyteka při sešlápnutí brzdy musi to byt ucpane mezi hlavním válcem a koncem trubičky před hadičkou, Kapalina je vyměněná v celém systému.
Zajimave je to, že obě přední brzdy se přestaly vracet současně. válečky a těsnění na všech kolech jsou vyměněné zhruba před rokem a nevěřím, že se začnou sekat na obou kolech současně.
Nevím přesně jak funguje na suzuki s ABS r.v.99 hydraulický systém (hlavní válec a rozdělovač) a mám obavu že to neví ani většina automechaniků ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.