Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení, problém

Od: jiras odpovědí: 15 změna:

Ahoj, dělám autoškolu a mám takový problém.

S rozjedem problém nemám, ale jakmile mám zařadit 2 je problém. Dejme tomu, že tam mám 1. Pustím plyn, auto škubne, zařadím 2 a jedu. a to je ten problém z 1>2 mi auto pokaždé škubne. z 2>3 a dál už problém nemám. Nemáte někdo nějaké rady? Díky!


doplněno 23.07.18 18:23:

Jinak Fabia 1, 96kw, Nafta

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Já bych řekl, že problém je v tom, že pustíte plyn v situaci, kdy ještě nemáte sešláplou spojku. Tím, že jde o nafták je dáno to, že auto vcelku slušně brzdí motorem, takže třeba na tu jedničku auto akceleruje, pak pustíte spojku , tím, že jednička má velký převodový poměr je akcelerace i decelerace (zpomalení auta po uvolnění plynu) poměrně výrazné. U takové HTP tento efekt nebývá tak výrazný.

Ale neviděl bych to jako zásadní problém, každý jsme nějak začínali a mnozí se při tom se spojkou prali podobně. Na to platí jediné - dostat to do krve, prostě si to vyzkoušet, jak při přeřazováni zacházet se spojkou i plynem.

BTW - nedávno jsem to se synovcem piloval na prázdném parkovišti u Tesca, pochopil to docela brzo. To bych doporučil i Vám, vezměte si do auta někoho, kdo je zkušený a v klidu Vám řekne, kde děláte konkrétně chybu.

BTW II myslím, že jako Češi dáváme manuální řazení vcelku dobře, ségra žije v Atlantě, má Mazdu CX7 a tu si vyhlídli dva ,,afroameričani´´ jako předmět zlepšení své mrzké situace. Vtip byl v tom, že ani jeden z těch borců nedokázal auto s manuálem ani rozjet, přičemž si počínali tak nenápadně, že za chvíli si je tam odlovili místní poldové.

jiras

Děkuji za krásnou slohovku, určitě se z toho ponaučím !

 

mathew

0x

Pokud pustíš plyn a auto škubne aniž by jsi stihl cokoliv dalšího udělat tak je chyba v autě. Pokud to škubne až, když už je zařazená 2 a pouštíš spojku tak ji pouštěj pomaleji

jiras

Škubne to před zařazením 2. a to se prý nikomu jinému nestává, jsem z toho už bezdradný..

mathew

Tak zkus zmenšit sílu stlačení plynu než budeš řadit a zkus šlápnout na spojku zároveň jak pouštíš plyn.

jiras

Děkuju, zkusím a ozvu se

 

vernon

0x
Chyba je jednoznačně mezi volantem a sedačkou...
matejkol

Ty si byl ze začátku určitě profík co

vernon
No to urcitě ne, ale udivuje mne když někdo hledá automaticky chybu v autě.
Pokud se rozjedu a pustím plyn, auto škubne. Logicky, když spojku sešlápnu az potom... To ale určitě není chyba auta.
matejkol

Dotyčný napsal že je chyba v autě?

vernon
Tazatel zřejmě "nestříhá" nohy jak by měl, spojku sešlapuje později a tédéíčko má mohutný brzdící efekt, který se samozřejmě nejvíc projevuje mezi jedničkou a dvojkou. To se projeví jako škubnutí, u benzínů je tento efekt podstatně potlačen.
matejkol

Ano přesně tak, a proto chtěl asi poradit aby to dělal dobře, ne?

jiras

Aha, díky moc, zítra to zkusím.

vernon
Jo, přiznám se ze se mi to trochu pomotalo s odpovědí od "mathew". Sorry...

 


0x

Zřejmě moc rychle pouštíš spojku nebo ti přeřazení moc dlouho trvá a mezitím příliš spadnou otáčky.
Časem to vychytáš...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]