Nejste přihlášen/a.
Vervu 100 od Benziny. Sice určitě není bez aditiv, takový benzin už na čerpačkách neseženeš, ale je to asi to nejkvalitnější, co lze u nás natankovat. Na Shell, Mol a menší palivové řetězce při tvých nárocích raději rovnou zapomeň.
Osobně jsem svého času do jednoho "slabšího" Mustanga (pouze 2.3 V4 Turbo, cca 230kW) tankoval Natural 98 bez výběru značky a nebyly žádné problémy.
Mustang jede na všechny benzíny nevyjímaje E85, který se v USA běžně prodává. Všechna auta už dlouho mají materiály odolávající ethanolu. I palivová čerpadla.
Sériový Mustang FlexFuel neumí a na E85 tudíž nejede. Pojede ale na E15 (opačný poměr - 15 % ethanol, 85 % benzín).
Nevím ale kategoricky bych netvrdil,že na čistý E85 zrovna toto auto nepojede,Je ověřeno že větší kubatury toto bez úpravy spolknou spíše než malé. Jinak běžně jsem bez úpravy a bez problémů jezdil na E85 s motorem 1,8i16V!
Jinak-jestli se nepletu tak E15= standartní stávající N95 dle nového značení?!
Umí naprosto bez problémů. ŘJ dokáže upravit délku vstřikování naprosto s přehledem u aut od roku 2005 naprosto normálně. Kamarád má Mustanga, kterého si dovezl ze svého druhého bydliště ve Fort Myers a naprosto běžně to jede. Ale za cenu vyšší spotřeby. Tak to má většina aut. E85 je taková náhrada ale na sprinty tedy není. Všechny motory od Euro 4 E85 zvládají+- normálně. Ne tak nový Mustang. Biopaliva nejsou novinka a výrobci aut nejsou tupci a vědí, že se do benzínu přidává více a více lihu.
Na E85 dokáže jet bez problému i stará felda,i tak primitivní ŘJ dokáže bez jakéhokoliv problému upravit parametry vstřiků a auto na to normálně jelo,startovalo a všechno jako s benzínem. Jen palivové čerpadlo to po 70 tis km zabalilo,ale to je věc pár korun
Nesmysl. Sériové verze Mustangů E85 nezvládají a "všechny motory od Euro 4"už vůbec ne. Pro efektivní provoz na E85 je NUTNÝ senzor podílu ethanolu - E85 vyžaduje prodloužení doby vstřiku o cca. 42 %, což ŘJ, která bez senzoru neví, že má v nádrži něco jiného než benzín, dříve či později to vyhodnotí jako chybu, spadne do nouzového režimu a vyhodí P0171, příp. P0172 (chudá směs). Nemusí se to projevit hned, ale až při vyšší zátěži motoru. Proto E85 "lépe tolerují"zejména velké motory, které jsou při běžné jízdě zatěžovány jen velmi málo a na 100% zátěž se dostanou jen výjimečně...
A záleží také na skutečném složení paliva, "E85"totiž ve skutečnosti může být cokoliv od cca. E50 do E95+. Při relativně nízkém obsahu ethanolu (do cca. E70) se palivo ještě může vejít do tolerance ŘJ, ale E85 a vyšší už téměř určitě ne.Co se týče té 1,8i 16V, tak přepokládám, že tam to vzhledem k max. výkonu umožnila především právě ta nízká zátěž. Po pár desítkách sekund s plynem na podlaze by to téměř určitě dopadlo jinak.
Důkazem výše uvedeného budiž i to, že se pro Mustangy prodávají právě sady pro přestavbu na E85, které obsahují výše uvedený snímač podílu ethanolu a jednotky, která podle údaje z něj upravuje délku vstřiku: advancedfueldynamics.com/...
" E85 je taková náhrada ale na sprinty tedy není."- Další nesmysl. E85 má vyšší oktanové číslo a lépe chladí, tudíž se často používá právě u závodních aut, kde po patřičných úpravách umožní dosáhnout vyššího výkonu při přiznivé ceně paliva (a že se ho spálí víc, to zrovna na sprintech není nejmenší problém).
" Jinak-jestli se nepletu tak E15= standartní stávající N95 dle nového značení?!"- Pleteš se, v ČR pužívaná směs je zatím jenom E5 (na některých ČS je to uvedené na stojanech), ačkoliv E15 nás brzy čeká také.
Mám auto s Euro4 a ŘJ to zvládá v pohodě. Jen se podle diagnostiky prodlužuje délka vstřiku. Ale tvrďte si co chcete.Oktanové číslo nemá žádný vliv na výkon motoru. Píšete blbosti. Výhřevnost E85 je podstatně nižší a motor nemá dodanou energii pro výkon. Proto ŘJ natahuje délku otevření ventilů, aby dohnala motor k potřebnáým parametrům. Přídavná ŘJ dělá totéž.
To praivo.
Motáte hrušky s jablky. Pro sprinty jde o naprosti jiné motory pro vysoké kompresní poměry, kde by se benzín zapaloval samozápalem . Jak můžete takovou hovadinu napsat je pro mě záhada. Asi toho berete příliš...
Výhřevnost benzínu je 43,59 MJ/kg, u E85 je to asi o 40 % méně. A podle vás má motor vyšší výkon. Trapné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.