Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podprahová hodnota 1.válce do katalyzátoru

Od: krokovka* odpovědí: 12 změna:

Zdravím.Jsem čerstvým majitelem ojeté fiesty r.v.2010 1.25 44 kw...najeto 75000 km.Asi po týdnu užívání se mi rozsvítila oranžová kontrolka motoru a diagnostika hlásila podprahovou hodnotu 1.válce do katalyzátoru.Auto jezdí skvěle...neškube..otáčky nekolísají a startuje rovněž bezvadně.Je pouze cítit smrad benzínu z výfuku.Po dotazu v servisu co s tím...mi bylo doporučeno:...preventivně vyměnit lamndy,zapalovací kabely,svíčky,vzduchový filtr,koupit aditivum do benzínu..pokud ani to nepomůže tak katalyzátor.Teď když jsem bez pěněz pěkná nakládačka.Může mi prosím někdo poradit s čím začít?Děkuji.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ako bolo napísané vyššie zamerat sa na vstrekovanie. Prvý válec nedostatočne spaľuje palivo.Pozriet sviečku,tá napovie viac.

 

vernon

0x
Nový vstřikovač pro první válec. Nebo je zkusit dát nejdřív všechny vyčistit...

 

krokovka*

...auto nijak neklepe...jezdí super a otáčky jsou stabilní,,,akcelerace to samé...

 

hejl

0x

Jen taková hloupá ötázka,jak řídící jednotka pozná,že je podprahová hodnota jen u jednotlivého válce?Nějaké čidla u každého válce?Kde?Jaká?

krokovka*

...vůbec nevím co stím...už jsem si nechal dvakrát mazat na diagnostice chybu...a po cca 150 km opět naskočí...

Riadiaca jednotka zaznamenáva dáta a potom ich vyhodnocuje pre ďalší chod motora. V reálnom čase si vyhodnotí,že ak pri určitej teplote a hmotnosti vzduchu vstrekne určité množstvo paliva,tak lambda sonda by mala vykazat určitú danú hodnotu.Ak to tak nieje tak to potom vyhodnotí ako chybu.Rýchlost prenosu a vypočtu dát je tak vysoká,že sa dá určit pre každý válec osobitne.

 

cicky

0x

Změňte "servis", případně reklamujte u prodejce!

 

krokovka*

...jako že mu zavolám že svítí oranžová kotrolka motoru?...no to snad neee...

 


0x

Selským ropzumem servis neví kde je chaby tak chce vyměnit vše co jste uved=více věcí=větší zisk!Asi bych šel jinam kde nebudou měnit víc věcií ale jen jednu vadnou .Jinak vzducháč jsem mj měnil vždy po koupi nového starého auta!takže ten vynechám.selským rozumem nájezd 75 tisíc-pokud souhlasí (spíše bych přidal ještě něco navíc,ale i tak svíce asi také,pochybuji že je při nájezdu cca 60-70 tisíc (+pokud přičtu průměr stočení tachometru=70 000km ) tak asi nikdo neměnil takže svíce také a kabely? nevím ale ty pokud nejsou přímo viditelně KO =neměnim.lambud tu až jako poslední věc a to při enormě vysoké spotřebě.(kolega se stejným motorem ve stejném autě mi tvrdil že mám KO lambdu,on spotřebu cca7l/100km,já 9,6l/100km,on -ráno nastartuje a večer zhasne já ráno nastartuji ,ujedu pár km a chcípnu,utoto 2x-5x denně-VŽDY studený motor,zkuso výměna lambády a spotřeba? zase 9,6l/100km ale zbatečně vyhozených 1500kč!) A k aditivu do benzínu? to je asi jen placebo ,navíc benzín(i nafta)je adována před distribuicí spotřebiteli!

Resumé-vyměnil bych vzduchový ftr,dle stavu a vzhledu svíce,a šel do servisdu kde zkontrolují ,vyčistí smaotné vstřikovače benálu.

 


0x

Tak začni výměnou svíček a hlavně tam kup ty co tam mají být! Samozřejmě svíčky se mění všechny! Minulý týden jsem se se stejnou závadou setkal na Mondeu... Prostě staré svíčky... Předpokládám že je to klasický nepřímý benzinový vstřik. Pak případně pokračovat kabelama... To že je cítit benzín značí to, že prostě špatně spaluje... Závadou může být nakonec i cívka, ale to je už třeba na měření osciloskopem. Všechno má svoji životnost. Spíš je zajímavé to, že není poznat na chodu motoru, ale to může být samozřejmě subjektivní pocit a nebo i třeba jen nějaká výpočtová odchylka... S vadným "benzinovým" vstřikovačem jsem se setkal za 15 let jenom 2x a vždy to byl Renault, ale samozřejmě všechno je poprvé...

 

asd1

0x

Začni vstřikováním a zapalováním. A ten servis opravdu vyměň, neví která bije a chtějí jen naslepo měnit díly s tím že se možná trefí a ty budeš pokusy platit... Např. katalyzátor tohle dělat nemůže, stejně tak lambda nejspíš funguje správně... Špatné spalování, může to být špatná dávka paliva (málo nebo moc), vadné zapalování, nízká komprese atd.

krokovka*
..zapalovací kabely a vzduchový filtr jsem dal nové...v týdnu ještě svíčky...uvidím kdy se zas kontrolka rozsvítí.Benzín z výfuku cítím stále...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]