Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, rád se Vás na něco zeptal. Mám teď od bráchy půjčený auto, fabii combi, 1,4 mpi. Začínám přemýšlet, zda ji od něj nekoupím. Prodal by mi ji za nějakou symbolickou částku. Má spoustu vad, bude do toho potřeba nasypat cca 10-15 litrů. Má nalítáno poctivých 180 000. Akorát...před časem se mu na ni sesunula střecha ze starýho baráku..pomačkalo mu to střechu a vymlátilo skla, nechal si to posvařovat od kámoše (vizuálně nejde nic poznat)...
Když se ji snažil prodat do bazaru tak mu všude řekli, že tak maximálně na díly, a že když mu to někdo svařoval na koleni, že to nedostane technickou...(samozřejmě je mi jasný že bazary to vezmou na díly a pak to střelí někam za 35 tisíc..) spíš si říkám, nemohl by být nějaký problém, např. kdyby se něco stalo, a zjistilo by se, že to má svařovaný od kámoše, nemohl bych se stát třeba spoluviníkem nehody, nebo něco takovýho? (technickou to má ještě rok platnou)...
Předem děkuji za info.
Tomáš
Když nejde nic vizuálně poznat, jak to poznali v bazaru? A co se vlastně svařovalo, promáčklá střecha se rovná, nesvařuje.
Jinak bych na vaše místě počítal možná s menší tuhostí karoserie, ale pokud to není vidět a nebudete nikomu věšet nic na nos, je riziko problémů ve smyslu právních následků v podstatě nepatrné.
Dle vyjádření bazaru patrně zjistili jinou tlouštku laku v kritických cástech, patrně na sloupkách. Tenhle test se dělá tlouštkoměrem, což je elektronický zařízení, kdokoli si však muže vzít proužek magnetické samolepky, která se používá na auata, (třeba taxi, autoškola) a zkoušet jestli se v inkriminivaných místech přitahuje zhruba stejnou silou jako jinde. Když se odhalí svar na sloupku (je krytý silnější vrstvou, než jen lak) znamená to, že je auto po větší opravě a bylo zasahováno do skeletu. Skelet je u většiny současných osobních aut samonosný, tzn. že drží auto pohromadě. Do samonosného skeletu se nesmí amatersky zasahovat, protože to změní jeho tuhost (viz radce olinl), opomene-li se nezjistitelná pevnost a trvanlivost nového svaru může následovat kroucení skeletu a tím mechanické namáhání zbylých bodových svarů, což je nepřípustné - uplatňuje se zde princip párání, jsou-li svary namáhány sočasně je svařenec pevný, když je soustavně namáhán více jeden svar, praskne, za ním další atd což sníží tuhost celé karoserie. Tyto opravy se dělají výměnou celých dílů skeletu, ne jak tomu patrně je u zmíněné fabie odříznutím střechy a navařením jiné. Samozřejmě korektní oprava tohoto druhu by byla pro ni nerentabilní. Z hlediska následného provozu hrozí zejména snížená tuhost karoserie, což by mohlo mít vliv při případné nehodě - jiné rozložení sil, (prostor pro lidi má být tuhý, zbytek se deformuje aby pohltil energii nárazu) nemyslím si, ?e by to mělo hrát roli při přerozdělování odpovědností, má-li auto TK, je způsobilé... Rozhodujïcï je tedy jestli auto s touto olravou už prodělalo TK. Částečně se kritický stav tuhosti karoserie dá ověřit na polní cestě s brázdami od traktoru, otevřené okno a rukou sledovat pohyb rámu dveří v kastli. Vždy je nutné srovnat s jiným kusem steného auta, každý model je tuhý jinak.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.