Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat, jaká je hlučnost za jízdy u Fabie combi první generace, tedy z roku výroby 1999-2007? Mám na mysli hlučnost za jízdy uvnitř auta, pokud jsou všechna okna zavřená, např. při rychlosti 90-100 km/h nebo 130 km/h. Je to auto za jízdy uvnitř dost hlučné, takže není možné třeba poslouchat rádio, nelze normálně mluvit se spolujezdcem nebo je hlučnost uvnitř nízká? Liší se hlučnost uvnitř auta i podle typu motoru nebo je u všech motorizací zhruba stejná? Jestli třeba motor 1,9 TDi 74 kW bude ve Fabii za jízdy uvnitř hlučnější než třeba motor 1,4 MPi 50 kW? Nemám s tím zkušenost, proto se ptám. U kterých aut je za jízdy hlučnost podobná jako u této Fabie combi první generace? Děkuji za radu
to mathew: v porovnání s jakými auty je pro tebe hlučnost u Fabie první generace nepřijatelná? Je ta hlučnost podle tebe dost vysoká?
Tižší: Citroen C5, Renault Laguna, Megane, Koleos, Superb, Mercedes C, Ford Focus, Mazda 6 (vše r.v. 2000-2007)
Hlučnější: Zetor, Liaz, Renault Magnum
Kdybych tím měl jezdit jenom po městě tak OK, ale jinak už je to na mě prostě hlučný
A navíc úplně nevím, o jakou motorizaci C5 jde, ale 2.2 HDI C5 není zrovna tišší, než 1.4 MPI Fabie, nafta nikdy nebude úplně tichá..
Superby jsou úplně mimo mísu, vernonův příměr s Avií je docela trefný. Superb i Fabii koupím za podobné peníze, stejně jako koupím za podobné peníze Avii i Citigo. Jenže půjde o naprosto jiné automobily v různém stavu. Focus taky není nijak extra tiché auto - sice tišší než Fabie, ale Mercedes S-Klasse je stejně tišší a pohodlnější. To jen tak úplně mimo, když už se míchá dohromady Fabie s Renaultem Magnum...
Pro tazatele - vznětové motory jsou obecně hlučnější, než zážehové. Fabie je auto tak normálně hlučné, nic extra tichého, ale rozhodně žádná katastrofa - nikdy jsem o hlučnosti nepřemýšlela. Není to auto na stovky kilometrů denně, aby musel chod motoru být naprosto neslyšný. Během jízdy není žádný problém poslouchat rádio nebo mluvit s ostatními ve vozidle. K čemu to přirovnat, těžko říct - nikdy jsem nejela v autě podobné kategorie, které by bylo výrazně tišší nebo výrazně hlučnější v takové míře, že bych to zaregistrovala hned po nastartování. Co se Škody týče, Fabie 1.9 TDI bude s hlukem asi někde mezi hlučnější Felicií 1.9D a tišší Octavií 1.9 TDI.
Motory 1.4 TDI a 2.0, se kterými nemám žádné zkušenosti ani jako pozorovatel, nehodnotím.
Na dotaz nelze dát obecnou odpověď. Žáleží na konkrétním kusu. Do Fabie se montovaly různé motory a různé úrovně odhlučnění.
Ve Fabii Combi 2.0 MPI Elegance bylo například odhlučnění kapoty, spodní kryt motoru, zástěrky blatníků nebo koberec v zadních podbězích a v nižších rychlostech to bylo poměrně tiché auto, až nad přibližně 120 km/h začal převládat aerodynamický hluk od sloupků a čelního skla, do 150 km/h to bylo přijatelné. Naopak Fabia Combi 1.2 HTP Classic uvedené odhlučnění neměla a byla v nižších rychlostech celkově hlučnější, nemluvě o divném zvuku motoru, na dálnici ale nakonec taky převážil aerodynamický hluk.
Jelikož se bavíme o 15 let starých autech, tak kromě toho záleží i na aktuálním stavu toho auta. V jakém stavu je těsnění dvěří a oken, jak jsou na tom dveře jako takové (po bouračce nemusí správně lícovat), jak kvalitní jsou tam pneumatiky, zda jsou tam hagusy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.