Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ethanol + Benzin

Od: jirka* odpovědí: 31 změna:
Zdravím zajma mne možnost ježdění na ethanol v nějakém poměru z benzinem u 4.7 V8 jeep
Děkuji Jirka

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Vyzkoušej a uvidíš.osobně jsem v 1,8i 16V jezdil od N95 (měl by být 95% benzínu s 5%čistého etanolu) v různých poměrech až jen s E85 (ten by měl být 25%benzínu a 75% etanol).V podstatě se problém nekonal jedině horší starty- na N9 na jedno protočení motoru a etanol dvě púrotočení takže zanedbatelné, spotřeba na benál (95% městské jízdy do 4kmtakže neustále studený motor)9,2-9,5 l na etanol spotřeba totéž,tj studený motor a spootřeba do 9,5 l /100km.Známý ,který mne na etanol přivedl jezdil v Daewoo Matis a musel natankovat na jeden zátah to co porjel (tankoval jen na dálky a když už byl motor na provozní teplotu,pak jel dobře na studený nechtěl chytat a než přišel na provozní tak nešel dobře.Někde na netu jsem četl,že velkoobjemové motory na etanol šlapou míň než třeba motory jako je HaaPka!

 

olinl

0x
U Jeepu nevím, ale u stařičkého Favorita s karburátorem, bez lambda sondy a katalyzátoru v poměru 1:1 vyhodnocení: hůř to v létě startovalo, menší výkon motoru tak o 20%. V zimě o maličko lepší starty a stejně špatný výkon. Po zdemontování hlavy motoru a prohlídce výfukových ventilů od ředění lihem upuštěno. Favorit ale není Jeep..

Upřesněte co jste po zdemontování hlavy a prohlůídce ventilůviděl.Docela by mne toto zajímalo-teda poikud nejdo o "podpálené ventily"čemuž bych se u stařičkého fáčka nedivil ani po provozu na benál díky jednomu mezičlánku v autě.

olinl
diesel: na výfukových ventilech byla cca 0.2 mm černá šlupička něčeho, podobného jako když pořádně připálíš olej na pánvi. Když jsem to seškrábl nehtem a přičichl, připomínalo to pach přepáleného oleje z fritovacího hrnce. Nepatrná vrstvička byla i na sacích ventilech, ale dala se snadněji setřít hadříkem. Škoda, že jsem to pro takovéto příležitosti nevyfotil/nenatočil. Odhaduji, že vlivem nedostatečně vysoké teploty při hoření se to tam nespalovalo a usadilo. Měnil jsem tehdy těsnění pod hlavu, protože se olej začal lehce dostávat do chladící směsi u prvního válce a patřím k lidem, kteří to řeší ihned. Upozorňuji, že "Fridex" jsem z výfuku ani na ventilech necítil.

Nevím ale osobně jsem přesvědčen,že pokud byste nejezdil na etanol-byly by ventily (výfukové) v daleko horším stavu!

 

jenda2*

0x

Pokud motor splňuje hodnoty pro Euro4 nebo lepší, tak pak téměř nepoznáte rozdíl. Spotřeba někdy stoupá až o 40 %. Celkově to ale vyjde levněji. Mám Sonatu 2,4 i a na benzín ( resp. dnešní směs) bere v průměru 7,3L, na samotný E85 10,8L. Ale za 500 Kč najedu o několik desítek km dál než za 500 Kč benzínu. Větší problém se uvádí u starších aut s hadičkami. U novějších jsou už odolné lihu. Pokud regulační lambda funguje dobře, ŘJ si vše obstará sama. V zimě je u lihu problém s odpařováním u studeného motoru. E85 se na zimu tedy moc nehodí.

 

007cz

0x

e85 má oktan. číslo nad 100, z mé zkušenosti auto jede líp. pokud není na voze přestavba na e85 tak se moc nevyplatí stoupá spotřeba a ta cena e85 žádná hitparáda.

jenda2*

Nemůže jet auto líp, protože jednak nemá oktanové číslo nic společného s výkonem, pouze značí odolnost proti samozápalům ( možnost vyššího kompresního poměru) a dále má podstatně nižší výhřevnost, což musí ŘJ dohánět prodlužováním délky vstřiku, což nese vyšší spotřebu pro dasažení požadovaných parametrů pro řízení chodu motoru. Přestavba už v návodu uvádí, že dadatečná jednostka upravuje déky vstřikování. To ale pro většinu novějších aut je naprostá hloupost, protože se tak děja díky lambdám automaticky. jen tak tahají peníze z kapes důvěřivcům. Už jsem nějakou tu tisícovku km na E85 najel a vždy je to stejné. Žádné závodní palivo to není. Ale jede to.

007cz

lambda regulace není tak všemocná jak tu píšeš, samozřejmě že ls. se snaží prodloužit délku vstřiku jelikož při spalování e85 vznikají podstatně jiné exchalace v mnoha případech to končí rozsvícení emisní kontrolky tohle by měla eliminovat uprava na e85. co se týká kvality paliva, v dusledku absence detonačního hoření nemusí snímač klepání sahat na předstih muj subjektivní pocit je že auto jde o fous lépe za plynem ale je to jen muj pocit, nemám s e85 moc zkušeností, jen jsem to kdysi zkusil.

break
jenda2:na samozápal oktanový číslo nemá vliv, ale na klepání přesněji detonační hoření už jo...dva rozdílný pojmy
jdjsh

"break" - sice to jsou rozdílné pojmy, ale úzce spolu souvisí. Detonační klepání vzniká tím, že dojde k samozápalu směsy ještě pře tím než dá svíčka jiskru.

A co se týká oktanového čísla - čím vyšší, tím je palivo odolněnší proti samozápalům

break

jdjsh:samozápal bejval častej třeba u starejch škodáren, když po vypnutí motoru ještě běžel.Vliv na to měl pozdní předstih, karbon, svíčky a samozřejmě i nevhodný palivo...

ale pokud jde o detonační hoření, který bylo zaměněno se samozápalem, tak to se projevuje tak, že směs nehoří plynule, ale samovzněcuje se.Vzniká tlaková vlna, která se šíří cca 50x rychleji než je běžný hoření směsi.Vzniká klepavej zvuk.Je to nežádoucí jev, protože může dojít k poškození motoru.Stejně tak i u samozápalu.Tady to u novějších aut korigujou čidla klepání.Vliv na to má samozřejmě nevhodně použitý palivo.Čím vyšší oktanový číslo, tím vyšší je odolnost proti samozapálení směsi...

Jen jsem chtěl napsat, že samozápal a detonační hoření jsou dvě věci.Nejde mluvit o samozápalu a mít na mysli klepání...

jenda2*

Samozápal se projevuje jako klepání. To je základní pojem, o kterém asi ani netušíte. Tak se zdržte komentářů. Lambda má obrovský vliv na chod motoru. A na diagnostice jde vidět, jak se prodlužuje délka vstřiku u E85 nebo zkracuje u benzínu. Nemá cenu se pořád opakovat ale je to to tak.

Pro pozdní doučení :

cs.wikipedia.org/...

Pak se člověk diví, kde se berou ty stupidní odpovědi různých amatérů.

break

pleteš si pojmy, odborníku...

007czu

to jenda2. vidím ze moderním motorum absolutně nerozumíš jen tu šíříš polopravdy, benzinova lambda sonda pracuje s ideální bohatostí směsi co je jak jistě víš 14,7 /1 tato konstanta je prakticky neměnná, l.s. ji LEHCE koriguje délkou vstřiku dle potřeby. u e85 je tahle konstanta tuším 8/1. tzn. že sonda neví že se spaluje e85 a dle obsahu kyslíku ve výf. plynech se snaží pořad docílit pořád poměru 14,7/1 což je pro spalování e85 naprosto nevhodné, tohle se řeší přestavbou.

zyze

007czu> Ty jsi také mimo. Lambda sonda měří pouze obsah kyslíku. Je jí jedno, jaký je poměr paliva a kyslíku.

break

007cz:je to 9:1 , ale docela ses trefil...musel jsem kouknout do tabulky, abych se přiznal...

007cz

to . další odborník kolik vás tu ještě je? lambda měří poměr kyslíku k výfuk. plynum.

break

:Lambda měří množství kylsíku, to ano.Platí, že stechiometrickej poměr je 1, pokud je menší, tak směs je bohatá, pokud vyšší, tak naopak chudá.Takže má vliv na řízení bohatosti směsi...

zyze

007cz> napsal jsi pitomost. Celý příspěvek.

vidím ze moderním motorum absolutně nerozumíš jen tu šíříš polopravdy, benzinova lambda sonda pracuje s ideální bohatostí směsi co je jak jistě víš 14,7 /1 tato konstanta je prakticky neměnná, l.s. ji LEHCE koriguje délkou vstřiku dle potřeby. u e85 je tahle konstanta tuším 8/1. tzn. že sonda neví že se spaluje e85 a dle obsahu kyslíku ve výf. plynech se snaží pořad docílit pořád poměru 14,7/1 což je pro spalování e85 naprosto nevhodné, tohle se řeší přestavbou.

Sonda pouze měří, kolik kyslíku zbylo ve výfuk. plynu. Je jí úplně jedno, jaký je poměr, jestli se jede na CNG, LPG, E85, benzín... je jí to úplně jedno.

007cz

ano je jí to jedno, ale ECU to jedno není,,,,,,mužeš mi ujasnit tu pitomost

break

lambda naměří na E85 chudou směs, ECU to vyhodnotí, snaží se dorovnat dávku, ale mapy jí to nedovolí, tak nouzák, kontrolka...lambda regulace - překročená horní mez...šlus

zyze

sonda neví že se spaluje e85 a dle obsahu kyslíku ve výf. plynech se snaží pořad docílit pořád poměru 14,7/1 což je pro spalování e85 naprosto nevhodné,

Nebudu řešit, že jsi místo ECU napsal sonda. ECU se snaží většinou dosáhnout stechiometrické směsi.Tedy aby ve spalinách nebylo málo a nebo moc kyslíku. Tzn. u spalování benzínu poměr cca 14,7:1.U E85 poměr cca 10-11:1 (dle ročního období). 9:1 platí pro čistý líh.

Chápeš?

007cz

ano misto l.s. jsem měl psát ecu ale znalí to chápou, ten poměr jsem psal že tuším 8/1. negoogloval jsem jako ty a nehral si na chytrého. jinak platí co jsem napsal nebo co píše break.

break

stačí si tohle výživný vlákno přečíst od začátku.ECU potřebuje znát hodnoty SP od lambdy a s tím pracuje, nic víc...Jestli se mluví o lambdě nebo lambda regulaci je ve finále už je jedno...

zyze

Já si nehraju na chytrého.A nemám info pouze od pana google.

E85 jsem snažil používat u svého 400HP+ auta.E85 mi umožnil jít s výkonem dále, než na benzín. To už je více než 10let. Bohužel tenkrát profesionální plně programovatelná jednotka stála 100tis, takže jsem jel pouze přes Apexi AFC Neo + širokopásmová lambda. Dnes jsou daleko větší možnosti za pár korun.

Dále jsem si hrál se spalováním LPG. Strávil jsem desítky hodin laděním ECU. Zkoušel jsem spalovat velice chudé směsi atd... To mi dalo také hodně.

Tohle je spíše na debatu u piva.

007cz
Ještě nechápu co jsi myslel tim poměrem 10/1 jistě jsi si vygooglil ze se ten poměr udává v kg. A rozdil 4_5kg vzduchu neni zrovna málo

 

007cz
To pivo bych si dal
break
®:na čem si ladil to LPG?Já přes elektroniku moc nejsem, spíš přes železo, ale ECU taky nejsou všemocný a bez přizpůsobení mechaniky to nejde, ale to asi určitě víš.Nicméně nejvíc chudou směs jde efektivně vytvořit s přímým vstřikem.Ale vše má svý pro a proti.Řídit chudou směs není jen tak, už jen ju zapálit bejvá oříšek.Docela vtipně s tím vyběhnuli v Hondě u systému CVCC - vrstvený spalování.Tam tomu byl uzpůsobenej nejen karburátor, ale i hlava.Tam se využívalo bohatý směsi k tomu, aby zapálila chudou...ale to je víc než 40 let dávno:D
zyze

V orig. ECU jsem si vyletoval PROM, naletoval patici. Přes ecm titanium jsem si následně upravoval mapy a přes programátor nahrával do EEPROM.

LPG má jednu zásadní výhodu, že je to plyn. Tedy jeho ideální smíšení je daleko jednodušší. Je tam mnoho odlišností od benzínu. Proto přímý vstřik není tak velkou výhodou. Tedy pokud nejde o kapalné LPG.

 

jabraka*

0x

Zatím vidím jen odpovědi,zda je možno jezdit na profesionální směs.E-85 je palivo pro starší vozidlo vhodné,ale je iluzorní,zda je ekonomičtější.Dočetl jsem se o mnoha výhodách,ale pak mě sklamal jeden údaj autora odborného článku,takže jsem mu přestal věřit.Že je při spalování menší obsah CO2 ve výfuku.Autor si nespočítal rovnici spalování a myslel,že při spalování C6H5OH -CO2 nevzniká.

Ale já bych chtěl varovat experimentátory,kteří by chtěli míchat běžný alkohol používaný jako denaturát.Ten totiž může obsahovat hromě denaturačních přísad(asi 3%)ještě nejméně 5%vody.Tady pak je na místě se obávat zvýšené koroze vnitřku motoru.

Do motoru by se mohl používat pouze technický líh,vyrobený z ropy,Tedy z dalšího stupně zpracování - etylenu.Takový etanol je absolutní a bez nečistot.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]