Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaky motor

Od: revenge1297 odpovědí: 4 změna:

Dobry den, budu brzy kupovat auto. Mam vysnene BMW e46 v coupe. Ted otazka, jaky motor brat? Nechci 318 a 320i. Jak je na tom 323, 325,328? 330 je draha, takze tu ani nepisu i kdyz samozrejmne bych ji bral. A vubec, je to dobry napad kupovat takove auto? Vim ze motorove je to spolehlive a ne moc nakladne, ale slysel sem, ze zadni napravy se rady mrví pres rokem 2001, je to tak vazny..? Klidne se rozpovidejte co vse vite o E46tkach, kazda informace nad zlato! Díky

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

0x

Co se týká motoru tak je to úplně jedno a bude záležet jenom na konkrétním kusu, spotřeba je také u všech motorů skoro stejná. O problému s nápravami slyším poprvé. Pokud to nebude shnilé a líbí se vám to tak si to klidně kupte servis nebude o moc dražší jak na Oktávku

 


0x

E46 je dobré auto, problémem je najít kus v dobrém stavu. A když už se to povede, tak bude zas dost předražený. Zadní náprava se vytrhávala tuším do roku 2000. Byla na to snad i nějaká svolávačka. Je nepravděpodobné, že byste dnes narazil na kus, kde už to není vyřešené. U coupe bych doporučil 328Ci (předfacelift), pofaceliftových 325Ci je málo a prý i po dynamické stránce je starší motor lepší. Spotřeba bude u všech skoro stejná. E46ky mají kromě zadní nápravy další známé problémy - vadné regulátory topení, praskající stahovačky oken, vysvícené xenony, u benzínu při vyšším nájezdu problémy s vanosem, často i opotřebené hardyspojky kardanu. Servis není tak drahý, ale když trefíte špatný kus a sejde se toho víc, tak je o zábavu postaráno. Co se týče jízdního komfortu, tak E46 je motokára. Měl jsem dvě (sedany), před nimi dvě E39 a ten rozdíl v pohodlí byl neskutečný. Osobně bych už dnes do těhle aut nešel, stáří je na nich znát a předražené zachovalé kusy už za to nestojí. Spousta je jich cenově kolem 150 tisíc a za to už koupíte třeba o dekádu mladšího Passata, který bude i výbavou úplně jinde. Ale bude to "jen" Passat.

 

olin*

0x
Recenze lidí na BMW cars.cz/... Jinak výměna těsnění pod hlavu na atmosférický dvoulitrový benzínový motor r.výroby 2002 zadokolka (chladící směs v olejové vaně/oleji) v základu 10-12ooo s "přebroušením"hlavy, výměnou těsnění ventilů atd. za 18ooo,-Kč.

 

nox®

0x

E46 úplně motokára není, to spíš e36, ale je pravda, že oproti e39 je komfortně někde jinde. Zatímco e39 je spíš dálniční koráb, e46ka nabídne víc řidiského zážitku. Ostatně stačí nazout trochu širší pneu a z volantu je tak trochu posilovna. Jestli se nepletu, tak coupe má v základu sportovní podvozek, už ten nabídne velice solidní jízdní vlastnosti, m-paket pak ještě o trošku více, na druhou stranu s tím už si člověk na horších místech škrtne, v serpentýnách ale jede jak po kolejích. Motory m54 mají trošku vyšší náklady na údržbu, ale není to nic neštastného. Největší problém bývá často s vysokou spotřebou oleje, pokud je 330i mimo hru, tak do 325i bych se nehrnul. Není sice špatná, ale na spotřebě rozdíl není, výkonostně už ano. M54 mají oproti M52 trochu hřmotnější zvukový projev, na druhou stranu, M52 jsou s trochou štěstí skoro nesmrtelné a pocitově trochu dynamičtější. Měl jsem e39 523i se skoro 400tis. km a motor šlapal jak švýcarské hodinky, měnil jsem jen olej, svíčky, filtry, separátor oleje a těsnění ventilového víka, zatímco taková 330i si ráda cucne oleje. 2,8 je rozhodně nejlepší volba, snad i nejlepší motor, pocitově je i dynamičtější jak 330i. Co se týče trhání náprav, tak zrovna známý s 328i ji vytrženou měl, ale nebylo to nic dramatického. Šikovný servisák to zavařil a ani to nebylo nijak drahé. Jak už bylo zmíněno, problémy s tím byly někdy do roku 2000. Osobně jsem se jinak setkal hlavně s únikem oleje, většinou domek olej. filtru, vana, separátor oleje, který mnohdy bývá ještě původní. Měl jsem štěstí vždy na problémy s chlazením, ráda praskala expanzka, takže jsem ji na všech autech i preventivně měnil. Vanos většinou má vytlačené o-kroužky, dá se sehnat repasovací sada i v případě, že chrastí, to už bych ale přenechal někomu znalému. Po repasi a zajetí dost často auto bývá jak vyměněné. Jinak hardyspojka, tlumiče, brzdy, koroze, někdy ta stahovačka, ježek.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma atmosférický motor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]