Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nové či ojeté s vyčleněnou částkou na servis?

Od: repty® odpovědí: 10 změna:

Auto do 250 tisíc - nové nebo ojeté s vyčleněnou částkou na servis?

Roční nájezd 10-15 tisíc km, očekáváný provoz alespoň po dobu 10 let. Žádné požadavky na komfort, pouze stačí spolehlivost.

1) Pořídit auto typu Dacia Logan, Dokker s 5 letou zárukou včetně servisu (220 tisíc) + 30 tisíc na servis v navazujících 5 letech.

2) Nebo např. 5-10 letou ojetinu okolo 120 tisíc, a dalších 130 tisíc na servis v následujících 10 letech.

Co je finančně výhodnější? Za předpokladu, že kupuju vozidlo od neznámé osoby s nejasnou historií? Jak u vozidla od známého, u kterého je historie známá a o které bylo řádně pečováno?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

U nového vozidla rychleji klesá hodnota, na druhé straně 2 roky jste skoro úplně bez starostí a v případě třeba té Dácie další 3 roky víceméně také.

Jelikož již 12 let jezdíme na Dáciích taxislužbu v okresním městě s nájezdem 40-50km ročně na auto a nemůžeme i stěžovat, je jasné, co vám za sebe doporučím. Já mám nyní již 7 let Dácii Logan I, obyčejný sedan v nejvyšší výbavě v době, kdy jsem ji kupoval za 170 tisíc Kč (výbava Arctica, včetně např. klimatizace), přestavěno na LPG ihned po koupi, najeto 290 tisíc km a vůbec si nestěžuji. Auto bezporuchové, spolehlivé, relativně velké a pohodlné.

Na ojetinách jsme jezdili cca 8 let a už bych asi do ojetiny nešel. Ani doložená historie není zárukou pezproblémového provozu.

 


0x

To je docela obtížná otázka..

Podle mne je ta hranice někde do najetých 10tis km ročně pro ojeté auto a těch 15tis bych už viděl spíše na nové auto.

Berte to tak, že pokud koupíte ojeté auto s najetými 150tis km, tak po deseti letech bude mít najeto 250 nebo až 300tis km.

Záleží samozřejmě také na motorizaci resp. spolehlivosti daného ojetého auta.

U ojetého auta zase můžete mít jinou třídu než u Dacie..

Ale jednoznačnou odpověď Vám asi nikdo nedá.

Já bych třeba s našimi najetými 23tis km ročně do ojetého auta nešel..

 

mathew

0x

Já bych do Dácie nešel ani náhodou takže bych bral nějakou ojetinu. 130 tisíc na servis ojetiny je pokud do toho nepočítáte náklady, které budou i u té Dácie na 10 let naprosto dostatečný. Pokud si nekoupíte nějaký vrak a nebo limuzínu s původní cenou 3 miliony(ovšem i u té by to mohlo klidně stačit)

 


0x

Kúpte nové a a po 4 rokoch ho predajte a kúpte si zase nové.Peniaze za servis do starého vrazíte do kúpy nového.

 


0x
Pokud to nebude na úvěr, tak nové. Kupuju ojeté staré mrchy, protože nemám na nové.

 

asd1

0x

Finančně se nový nevyplatí. Ale je to nový (i když novější auta jsou plný kurvítek a celkově jsou spotřební zboží). Pozor prodloužená záruka je obvykle podmíněná servisem = rozhodně není zadarmo. Ojetý hodíš ze skály a vezmeš další, nový hodíš ze skály a máš prd... Ojetý zase musíš dobře vybrat, hlavně dokázat rozlišit bouračku a špatný stav od dobrého...

Příklad: Focus MK1 poslední rok výroby, nový stál 18k euro, kupoval jsem před 6 lety za 2k euro. Komplet náklady včetně nákupky, servisu, TK i pojistek (i komplet havarijka) jsou za těch 6 let celkem120000 Kč. A je to spolehlivý pohodlný auto zatim pořád v dobrým stavu...

Dacie za 200k je holobyt, za 5 let tě bude stát celkem 250k minimálně, spíš víc (jen pojistky budou tak 30k), tj. spíš tak 280k. Pak už přibyde víc spotřebáku - brzdy, čepy, tlumiče, rozvody, pneu = dalších 5 let budou náklady celkem dalších tak 70k. To všechno pokud tě nepotká větší porucha nebo bouračka..

Je zřejmé, že o Dácii vůbec nic nevíš a ani ses nenamáhal si třeba jen ceny zjistit na netu. Troufám si tvrdit, žes v ní snad ani neseděl.

Takže Dácia "holobyt" stojí 169 900,- Kč, ta samá v plné dodávané výbavě včetně klimy 201 900,- Kč. A těch 250 tisíc mě zdaleka můj Logan nestál ani za 7 let při nájezdu 290 tisíc km. Snad kdybych započítal i pohonné hmoty - LPG, cca 1,20 Kč/km. Pojistka (povinné ručení + havárie) mě stojí necelé 4 tisíce Kč ročně, mohu doložit. Servis včetně plynu 2x ročně řekněme 7 tisíc Kč/rok. Co se ti ještě nelíbí?

asd1

Pardon, měl jsem na mysli Dokker. O něm jsem přemýšlel Za 200 byl oholenej a za 300 s klimou atd v rozumné výbavě...

250 k po 5 letech myšleno i s nákupem = servis atd. 50 Což je opravdu minimum, i ta tvoje opravdu levná pojistka je za 5 let 20k...,,,

Mám 3 roky starého Dokkera v plné výbavě včetně "multimediálu" s navigací, samozřejmě klima, pořizovací cena cca 290 tisíc Kč včetně příplatkové výbavy. Najeto 155 tisíc km, bez oprav, jen údržba, pochopitelně včetně brzd, pneu a pod. Pojištění (PR + havárie) je součástí úvěrových splátek, cca 500,-Kč měsíčně.

Ale nic proti tvému názoru. Každý máme své priority

 

sogyjuzy

0x

Pokud jsou peníze na nové, tak jdi do něho. Při tomto nájezdu vydrží 10let bez větších investic.

Já minulý rok kupoval 10let staré Fiat Doblo, najeto cca 140tis km.Nové stálo 400tis, já ho koupil za 60tis. Mám od původního majitele veškerý servis, který musel dělat. Ve 120tis udělal akorát rozvody, dále jedny destičky a kotouče. Jinak vše původní. Na nic se nesáhlo. Nemuselo.

Já jsem nové nechtěl, protože najezdím naopak dost, cca 50tis km ročně a je to pracovní auto. Tedy dostává na prd.l. Tedy i u např. 2-3letého auta bych už řešil stejné věci, jako u mého dnes, kterému je 10let. Kupní cena je ale úplně někde jinde.

Píšu to i pro jiný pohled na věc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]