Nejste přihlášen/a.
Jeden z velmi vhodných motorů na předělání. Úbytek výkonu na LPG subjektivně vůbec nepoznáte a pokud to bude přestavovat spolehlivá firma, pak se můžete těšit na dlouhodobý levný a bezporuchový provoz. Počáteční investice cca 23 tisíc Kč za přestavbu, návratnost při dnešních cenách do 15 tisíc najetých km, Náklady na údržbu systému minimální (1x ročně revize + plynové filtry, cca 1.200 Kč celkem, revize po 10.000km zcela vědomě zanedbávám, jelikož je prakticky nelze zkontrolovat a nejsou sankcionovány).
Pochopitelně se LPG vyplácí tím více, čím větší máte roční nájezd km. Já najíždím až 40 tisíc km ročně a roční úspora proti benzínu je cca 70-80 tisíc Kč. Podotýkám, že osobně mám jiné auto, ale v "plynu" se pohybuji již 20 let a jsem v úzkém kontaktu se specializovanou dílnou. Takže o tom vím docela dost.
@asd1: Tak počítej se mnou. Montáž LPG mám dávno zaplacenou. Jezdím převážně městský provoz, cca 8l/100km benzín, necelých 9l/100km LPG. Cena benzínu 31,-Kč (a více), LPG tankuji za 13,70Kč. Tedy 1 km na benzín za 2,50Kč, 1km na LPG za 1,20Kč. Rozdíl je 1,30Kč/km, moje roční úspora je tedy v závilsosti na aktuálních cenách LPG a benzínu 50-55 tisíc Kč. Takže máš kus pravdy lehce jsem to přehnal, ale pořád je ta úspora zajímavá. Podotýkám, že ročně k LPG vyjedu asi tak 1 a půl nádrže benzínu, což je u mého auta něco přes 60l.
A ještě pro zajímavost: Jezdíme se ženou na LPG na dvou autech, celkový roční nájezd cca 90 tisíc km. Takhle jezdíme již přes 17 let. Takže si snadno spočítáš, že za těch 17 let jsme díky LPG ušetřili skoro 1,5 milónu Kč. A to skoro je jen díky nižším cenám PHM a tudíž nižšímu rozdílu benzín - LPG před těmi cca 15-17 lety. To přece není nezajímavé
@asd1: A ještě jeden dodatek. Žraní oleje nemá s LPG nic společného. Lze bez problémů přestavět i motor, který "žere" olej, na provoz to nemá žádný vliv. "Překroužkování" motoru s LPG a bez LPG není žádný rozdíl, max. pár korun v ceně díky více úkonům při demontáži a montáži.
Pokud nežere olej
úsporu počítáš taky dost divně, to by ti musel přibývat benzín v nádrži + prodej sousedům..
50 už zní líp. Sis trošku zapřeháněl, "jen" o 20 - 30k Pak nezní věrohodně ani to ostatní...
Je třeba vědět, že tenhle motor olej papá rád a většina O1 jsou olítané plečky. A kdo má slušný kus tak si ho opečovává...
Olítané plečky O1 se rekrutují z 95% z řad TDI. Majitelé 1.6i 74kW si své miláčky obvykle dost opečovávají, i když i tam se najde výjimka.
A drobný dotaz: Když ten motor žere olej, co to znamená? Kolik průměrně oleje na 1000km? Máš o tom nějaké spolehlivé vědomosti? Docela by mě to zajímalo.
A ještě k tomu LPG: Při úsporném stylu jízdy a mimo město jsem schopen se na LPG dostat pod 7l/100km, Tedy až pod 1,-Kč/km. Pokud přijmu nerovné podmínky srovnání, pak už se s úsporou dostávám přes 60 tisíc Kč ročně
O nevěrohodnosti ostatních údajů si mysli co chceš. nejsou přesné, jsou to okamžité odhady při psaní příspěvku, ale vychází ze skutečnosti.
úspornou jízdou pojedu na benzín za 6 a tvůj výpočet zase nesedí..
Prostě tvůj popis plynu platí za ideálních podmínek a výpočet úspory je i tak o třetinu nadhodnocený..
Plyn se vyplatí na velký nájezd, ale motor co žere olej se na velký nájezd nehodí.
@asd1: Tak ta úspora 50 tisíc Kč ročně je prokazatelná. Nemluv do věcí, které neznáš z vlastní zkušenosti, pak jsou to jen bláboly. Kterými ostatně docela teď oplýváš. Ještě jsi mi neřekl, co znamená, že motor žere olej a už další perla: Co to je "velký nájezd"? Jak už jsem uvedl, při současných cenách je návratnost investice do zástavby plynu cca 15 tisíc km (můžeš si to spočítat)Takže když kupuji nové auto a nechám do něj dát plyn, tak jestli počítám, že si to auto nechám cca 6 let, pak i při nájezdu 10 tisíc km ročně se to bohatě vyplatí. A 10 tisíc km ročně nepovažuji já za velký nájezd.
Zkusíš mi tedy odpovědět na mé dvě položené otázky? Nebo na ně neznáš odpověď?
Satam> Na LPG mám najeto v mých autech přes 500tis km. U vozidla se spotřebou 9l LPG je reálně při dnešních cenách úspora cca 1kč na km.Určitě ne více. Jsou tam přece jen vyšší náklady. Občas nějaký benzín, nějaká revize, seřízení atd...
Tedy přestavba se zaplatí +- ve stejných km, jako stála.
Je mi líto, na plynu mám už sám skoro milión km a mé zkušenosti jsou takové, jak jsem napsal. Benzín mě ročně vyjde na 1,5 tisíce Kč, filtry a revize do 1 tisíce Kč, vstřikovače jsem měnil po 6 letech a stály necelé 2 tisíce Kč. Seřízení už jsem neděla možná 3 roky v duchu hesla: Co funguje dobře, do toho nevrtám. A když u seřizuji, mám to za 300,-Kč
Jestli ten motor nežere olej tak s tím žádný problém není, ovšem problém bude najít motor, který nežere olej vzhledem ke stáří...
Měl jsem Dacii Logan MCV, 1.6 8V, přestavěnou na LPG ihned po koupi v r. 2007. Pořád ji sleduji, i když už není moje. Má najeto 420 tisíc km, vše na LPG a dodnes nežere žádný olej. Vydrží od výměny k výměně při intervalu 30.000km do 300 tisíc km, pak interval 20.000km. Dodnes olej neubývá a mezi výměnami se nedolévá.
A mám jinou dacii, též na LPG, najeto 300 tisíc km, interval výměny dle doporučení výrobce 30 tisíc km. Ta si "vezme" cca 1,5 l oleje/10.000km, pochopitelně na provoz na LPG to nemá žádný vliv.
Takže ještě jednou zopakuji: montáž LPG a spotřeba oleje spolu vůbec nesouvisí. Tzn., že spotřebu oleje nelze montáží LPG ani snížit, ani zvýšit, ani nic jiného.
Spolehlivou firmu vám ze své zkušenosti mohu poradit jedinou. Tu, která LPG montuje mně a na kterou se mohu spolehnout - AGS Servis Bláha, Cheb. Servis je partnerem firmy AutoGas Centrum Strakonice, která je dodavatelem montážních sad pro pana Bláhu a zároveň obchodním zástupcem firem Stag (Polsko), Zavoli (Itálie) a Lovato (Itálie). Dle sdělení pana Bláhy montáž LPG ve Strakonicích a v Chebu je na stejné profesionální úrovni a oba servisy mají i potřebné vybavení pro seřizování a servis plynových soustav.
Do tohto motora sa montovalo LPG aj pri sériovej výrobe.Sused ho kupoval ako nové,má nájazd asi 120 000 a čo na ňom odišlo bolo riadiaca jednotka LPG.Inak bez problémov a cenu jazdenia má trochu nižšiu ako diesel.Pre upresnenie má hlavu válcou kde sú vstrekovače osobitné na LPG a benzín.
Slavco, vstřikovače nejsou v hlavě válců, ta je pořád stejná. Vstřikovače jsou v sacím potrubí a máš pravdu v tom, že jsou zvlášt pro benzín a zvlášt pro LPG. A ten soused měl docela smůlu, řídící jednotky LPG prakticky neodchází, já jsem se s tím setkal asi u 2 aut ze sledovaných cca 150-200.
S tímhle autem mám poměrně velké zkušenosti - měli jsme je jako služebáky, myslím, že ještě jeden je na firmě - jistě bude k prodeji. Co se týče výkonu - no, přiznávám, že mi projev 1.6 benzínu moc neseděl, vozil jsem v autě cca100 kg vercajku a předjet s tím kamion byl docela adrenalin - a to i na benzin. Po této Ocatvii jsem měl 16.HDi P Partnera s 65 kW a poježdění v něm bylo o moc lepší.
Ale k plynu - určitě obloukem obejít Tartarini, zejména ten servis v Hradci, problém je v tom, že absolutně nedokázali seřídit ŘJ plynu tak, aby neustále nesvítila kontrolka lambdy. Jenže nezůstalo jen u kontrolky, přes opakované a opakované servisy LPG došlo prakticky u všech aut k podpálení ventilů a to i přes to, že nainstalovali Flashlube.
To není o značce, Tartarini není špatné, ovšem je bohužel hodně "servisů", které plyn montují, ale neumí zajistit jeho správné seřízení ani následný servis.
Jinak co se systémů týká, jak z hlediska kvality, tak z hlediska sítě servisů a tedy servisovatelnosti považuji hlavně u nás na západě Čech za špičku mezi značkami italskou Landi Renzo a polský Stag. Konkrétně na Stagu jezdím již přes 10 let bez nejmenších problémů.
Ono to je i o té značce - ne snad, že by dělali až takové aušusy, ale problém je hlavně v tom, že pro připojení na ŘJ plynu je potřeba hardwarový klíč - prý je to drahá sranda. Takže já mám dobrý servis LPG 200m od baráku, ale v Hradci jsem byl pečený vařený, protože naši kluci se do toho nedostali. Navíc má Tartarini málo poboček, vím, že je v Brně, v Praze a Hradci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.