Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak projet křižovatku s dělícímy pásy

Od: honzic odpovědí: 8 změna:

Zdar a sílu,

mám triviální dotaz ke dvěma křižovatkám.

1 ) obrázek 1 - nahoře, křižovatka T

Z toho co jsme vyčetl platí pro tuto křižovatku že, auto přijíždějící z vedlejší by nemělo v prostoru mezi ostruvky vubec stát, pokud dojde ke kolizi s autem jedoucím po hlavní zprava (pokud by odbočovalo vlevo nebo se otáčelo), nebo otáčejícím se po hlavní zleva, je vina na straně auta stojícího mezi ostruvky, neb je na hlavní, ale příjíždá z vedlejší, musí tak dát všem na hlavní přednost,

V praxi by auto z vedlejší mělo počkat až budou volné všechny pruhy(včetně těch za ostruvkem) a pak bezpečně projet, což ale v praxi nelze moc použít, neb by se v době dopravní špičky mohlo čekat navěky.

Běžná praxe tedy je, že jakmile se uvolní místo na první dvouproudé hlavní, auto z vedlejší najede na ostruvek a čeká. Otázka je, na jakém místě je vhodné zastavit - správně tam asi nemá co dělat vůbec, ale když už neni zbytí a stojím mezi ostruvky, kde je lepší stát, tam jak ukazuje modrá šipka nebo červená?

2) Obrázek 2 - křižovatka dole (protilehlé vedlejší)

a) Lze najet najet do prosotoru mezi ostruvky, pokud se první hlavní dvouprodovka uvolní a čekat na uvolnění druhé?

Co když jsou ostruvky široké a na na druhou dvouprodou je z pozice vedlejší, kde stojí auto špatně vidět, taková situace přece může nastat běžně, to se opravdu musí hlídat i druhá dvouprouda a vyjet až když i na hlavní dvouproudé za ostruvkem nic nejde?

Předpokládám, že když už by se mělo v tomto případě stát mezi ostruvky, stojí se jak je modrou přimkou vyznačeno, v prvním případě u obrázku 1 se však stojí uplně vlevo, je to tak?

Díky za rady

Honzic


 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

To bude zase hádání. Vždy se musí postupovat při momentální situaci, jak vypadá. Proto dostanete rozdílní rady, podle toho, jak si kdo představí rozměry křižovatky, velikost svého vozidla, popřípadě jízdní soupravy. Jinak pojedete s Fiatem 600, jinak s návěsem.

Podle práva musíte dát přednost, v případě kolize se bude hodně věcí zkoumat.

1) Pokud jedou auta po hlavní, když pojedete Fiatem, zastavíte dle modré šipky, když s nákladákem, tak nevjedete do křižovatky vůbec.

2) Stejně jako první situace.

 

asd1

2x

Podívej se do zákona na definici "dát přednost" a chovej se podle toho..

JInak do křižovatky se najíždí kolmo, tj. ve všech případech modrá šipka (abys dobře viděl doprava a pokud někdo zprava odbočuje doleva a jede kolem tebe, aby mohl projet..

A pokud chvilku stojíš a někdo do tebe napálí, tak to není nedání přednosti, ale nepřizpůsobení jízdy/ nezastavení před překážkou.

Dovolím si drobnou připomínku k tomu najetí do křižovatky. Nesmí se zapomenout, že ten, který jede za mnou a pokračuje rovně, by měl mít možnost mě objet zprava. Bohužel v Česku řidiči doleva odbočovat neumí avíce než 1/2 řidičů odbočuje doleva z pravé strany komunikace. Jako kdyby příslušný zákon a jeho ustanovení o odbočování vlevo nikdy nečetli.

asd1

Souhlas, jen tam musí být dost místa (= 3 pruhy, uprostřed stojí kolmo k silnici ten co jede doleva nebo rovně, vpravo se může protáhnout ten co jede rovně, příp. doprava pokud to je normální křižovatka bez ostrůvku, a levý pruh pro toho co jede zprava a odbočuje ke mně..)

Na prvním obrázku doprava nemůže (protisměr), rovně nic nevede, tak může/ měl by stát úplně vpravo tak aby ho mohlí zprava z hlavní dobře objet...

 


2x

Už jsem tady psal, že zákon nemůže obsáhnout řešení všech konkrétních situací, které mohou nastat. Jak už napsal milancukrar, je třeba se obecně chovat podle zákona a konkrétně tak, abyste neohrožoval bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích. Takže hlavní je mít v hlavě mozek a přemýšlet hlavně za sebe a trochu i za ostatní. Třeba o tom, co se stane, když vjedete do křižovatky a zastavíte mezi ostrůvky, především zda projedou okolo vás všichni, kteří na to mají z hlediska zákona nárok.

Pokud tam budete stát, dopravní nehodu přímo zavinit nemůžete kromě případu, kdy někomu zastavíte v jízdní dráze a on už nebude mít šanci to ubrzdit. V některých, myslím si, že výjimečných, případech byste mohl být spoluviníkem.

honzic

Děkuji za odpověď

Ještě prosím, co když už stojím na ostruvku a najednou nastane tato situace na obou hlavních se přiřítí auta a budou se chtít otočit, tak je průšvih a překážím.

Ja totiž na takovém místě stávám a zpravidla stojím na místě modré šípky, jsem však často vytrubován řidiči, kteří odbočují doleva na vedlejší (asi mě neumí objet) a hlavně těmi, co se otáčejí (také mě asi nechtějí objet).

Když bych však stál na místě červené šipky, v zásadě bych tam tolik nepřekážel, jen těm co se otáčí a jedou po hlavní zleva, ale alespon by na mne nenajížděli čumákem, ale asi logičtěji by se mi zastavily za zádí. A zároveň neplatí zde, při odbočování vlevo se řadím co nejvíce vlevo?

Děkuji za názor.

Vy jedete z vedlejší a musíte dát přednost všem. V otázce se ptáte, jak projet křižovatku, přesně podle zákona. Vy musíte dát vozidlu a. co bliká vlevo přednost.

Debata, že se někdo otáčí je mimo, páč vždy se musí posuzovat přesný stav situace.

 

mathew

0x

Dám přednost těm co jedou zleva a pokud je ostrůvek do velký tam tam vjedu a dám přednost tomu zbytku. Pokud dost velký není, ale je hustý provoz tak tam vjedu taky( v takovém případě ovšem budou na křižovatce nejspíš semafory) a kdyžtak se ti co jedou zleva trochu uhnou. Napálit to do auta v tom místě samozřejmě někdo může, ale pokud mu tam dotyčný nevjel tak to nebude nedání přednosti, ale náraz do překážky, proto taky nikdo do aut stojících uprostřed křižovatky, protože ji nezvládli projet nebourá

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]