Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
Mám Felicii 1.3 MPI 50 Kw, a jelikož je to jako všechny stará auta automobil s docela vysokou spotřebou a musí se vytáčet, jezdím téměř vždy ekonomickou jízdu. Problém je ten, že se někdy setkávám s "agresivitou" ostatních řidičů. Rád bych znal váš názor, co si myslíte o mém stylu jízdy. Jezdím denně do a z práce trasu celkem 20 km. Asi 10 km je po silnici 1.třídy, zbylých 10 km je potom silnice pro motorová vozidla se čtyřmi pruhy a je tam max. povolená rychlost 110 km/h. Po silnici 1.třídy jedu nejraději od 70-80 tachometrových km/h. Když je opravdu velký provoz, zrychlím třeba na 85 km/h tachometrových. Co mě dost stresuje je, že tak 80% všech řidičů se mi lepí až na "zadek" a také předjíždí třeba těsně před vjezdem do obce, kde stejně hned dupnou na brzdu. 2.situace je na silnici pro motorová vozidla, kde jedu kolem 70-80 tachometrových, a už podruhé mě někdo vyblikával. Poprvé osobní auto, a potom i nákladní. Felicie není navíc bezpečné auto, a přesto že mi je něco málo přes dvacet, prostě si rád jedu pohodovou jízdu jako např. důchodci, a také je i nižší spotřeba.
Co si jako řidiči o mém stylu jízdy myslíte? Děkuji za názory nebo rady.
Budu rád za Vaše rady jak na úspornou jízdu a jaká je ideální rychlost
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
S tím tvrzením "Vytváříte nebezpečné situace tím, že nutite ostatní řidiče vás předjíždět." jsem se setkal při debatě několika řidičů v jiné situaci - dodržování 50ky v obci.
Když jsem řekl, že v obci jedu rychlostí 50 km/hod (mám v navigaci nastavené překročení rychosti o 5% a pokud jedu rychleji, tak mě to upozorní pískáním), skutečnou, ne podle tachometru ... Tak mě začala většina obviňovat stejně. Jen tomu předcházela věta: "Žádný normální člověk v obci 50kou nejezdí a tím, že jedeš pomalejí než normální řidiči ... (pokračování je Vaše vyjádření)"
Tímto vás z ničeho neobviňuji, ani Váš komentář nekritizuji - jen chci poukázat na to, že agresivních a bezohledných řidičů je na našich silicích velmi mnoho.
Když jedeš 50kou, tak nelze nikomu nic vyčítat... to je na hraně normálnosti a teď si zkus jet za někým co jede v obci třeba 30... V lepším případě 35km... To není zase taková zvláštnost... Nejlepší je třeba obec když je 6km dlouhá... A po celé délce jse skoro nepřerušovaná čára, přitom cesta téměř rovná, zatáčky průhledné... Tak ušetřené deci někoho spasí? To jestli chce mermemocí ušetřit, tak at doma třeba nesplachuje... Tak to vidím třeba jako bezohlednost...
A kdo to nezvládá po zdravotní stránce, tak by asi bohužel jezdit neměl. Automobil je zbraň. A téměř každý na ní dostane zbrojní pas. A provoz je čím dál tím náročnější...
A Felicie je celkem normální obyčejné auto, tak v něm překážku nevidím, naopak je častěji vidět, když je řidič nějaký mladík, že si myslí že má Ferrari...
"Pravděpodobně jste kvůli své pomalé jízdě nejnebezpečnější účastník provozu." no tak tohle je hodne velky nesmysl.
jinak nikoho predjizdet nenuti rozhodnuti je ciste na Vas.
mas jezdit podle svych schopnosti a moznosti, to jestli blikaji ostatni ti muze byt jedno, nebo pojedes rychleji a spusobis treba nehodu pokud bys nezvladal rizeni ( coz nebude tvuj pripad ) jen proto ze na tebe nekdo blika? kdyz tam pojedes 90km/h stejne se najde plno lidi kteri se na tebe nalepi protoze zdrzujes mistry provozu , na takove se vykasli, pokud budes jezdit podle rychlosti ostatnich a pojedes prvni v rade tak te taky jako prvniho zmeri, pokud bys jezdil v 90km/h treba 40km/h to uz by bylo omezovani ale pokud tam jedes treba 80km/h tak mas zbytecne starosti, tech 90km/h je max rychlost a ne doporucena
Na dálnici a silnici pro motorová vozidla je minimální rychlost 80km/h takže pokud jeho schopnosti nezvládají ani toto tak tam nemá co dělat. Změření a udělení pokuty za omezování provozu by mu neškodilo
to psali kde? v ctyrlistku?
Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 km/hod. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší než 65 km/hod. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.
Pro mathewa a diesela:Na dálnici neplatí nejnižší povolená rychlost 80km/hod,jak uvádíte.Je to trochu jinak.Na dálnici nesmí vjet vozidla,jejichž KONSTRUKČNÍ rychlost nedosahuje 80km/hod.A to je zásadní rozdíl.Lze tedy jet i rychlostí nižší než těch 80,zejména vyžadují-li to okolnosti provozu.
Zajímavé. To samé jsem uvedl již včera s tím rozdílem, že KONSTRUKČNÍ rychlost již nějaký čas neexistuje a jmenuje se to nejvyšší dovolená rychlost (vozidla)
Dle času a situace
satam - můžete uvést zákon, podle kterého a od kdy neexistuje "konstrukční rychlost" vozidla? Podle zákona č. 56/2001 Sb. ještě existovala. Naopak "nejvyšší povolenou rychlost (vozidla)" v této souvislosti jsem nikde nenašel.
Nedorozumění. Konstrukční rychlost podle zákona 56/2001Sb. samozřejmě existuje. Nezná už ji ale zákon 361/2000Sb., který ji vyměnil za nejvyšší dovolenou rychlost (§35, odst.1 uvedeného zákona). A ten hovoří o jízdě po dálnici, nikoli z. č. 56/2001Sb.
Omlouvám se za nepřesnost.
Ok tak si jezděte po dálnici 20km/h, ale dávám dotyčným expertům 5minut maximálně 6 než je někdo zabije.
Tvůj styl jízdy je mezi řidiči, kteří většinou jezdí na hranici povolené rychlosti (i přes) přímo nebezpečný, protože tvoříš špunt na silnici. Buď se přesuň na jiné komunikace, kde nebudeš překážet, nebo se přizpůsob "davu" a jeď jako oni.
Pochopitelně vše v rámci Pravidel provozu na pozemních komunikacích.
V anketě chybí podstatná odpověď: Pokud možno vždy tak abych neohrožoval bezpečnost provozu na PK a ostatní jeho účastníky.
Jinak nemohu hlasovat ani pro jednu odpověď!
@diesel: Nerad oponuji, ale s tou "osmdesátkou" na dálnici je to trochu jinak. Přečtěte si oba (tazatel i ty) ust. §35, odst.1 a §36, odst.2 z. č. 361/2000Sb. Ten první mluví o nejvyšší dovolené rychlosti vozidla, ten druhý pak o závadě, pro kterou nelze dosáhnout...
Dle času a situace
Na dálnici je nejnižší povolená 80km/hod ,vozidla jedoucí pomalůeji na ni nesmí vjet a pokud je příčinou nějaká závada na nejbližším výjezdu musí tuto opusti takže pokud tam jedete tachom ettrových 80 skutečně jedete tak ý5 a to je opět přestupek i když vás mohou předjet!
Osobně pokud můžu -jedu svižně klidně třeba na 90 jedu 110,ale musí tomu být odpovídající provoz.Tuhle jsem jel ráno za kamarádem do PE z JH-kdo zná - za Jarošovem spíše až u Včelnice pěkná široká komunikace,široko daleko nic nejelo (bylo to kolem 06:00 o víkendu,v protisměru jsem pottka 2 auta na 40km! ) tak jsem místy jel i 130,když jsem se vracel byl provoz o hoodně hustějšía jel jsem tachometrově tak 95-100což je asi tak skutečná 88-95.ale žádná brzda!VŽDY když někdo jede rychleji tak uhnu co můžu na krajnici,!Vím že mne osobně dost vadí když přede mnou jede "kloboučník 70 a jede u středové čáry a NEPUSTÍ ,ovšem pokud přede mnou plazí na padesátce vozidlo AŠ rychlostí 20km tak sice rostu ale dle hesla každé začátky jsou těžké, toto toleruji a snažím se nezavzdat žákům AŠ podnět k porušení PSP a jeddu ppředpisově za nima až když lze a může se předejet!
"diesle", přečti si po sobě, co jsi napsal.
Když je na dálnici "povolená nejnižší rychlost 80 km/hod", tak to znamená, že nesmím jet pomaleji ani v mlze, dešti, sněžení, náledí apod.
Stejně jako když je "povolená nejvyšší rychlost 80 km/hod", tak nesmím jet rychleji ani když je cesta volná a bez překážek.
Dobrý den, tak to se ani nedivím, že vás vyblikávají. S takovou "závratnou" rychlostí si o to přímo koledujete, tedy pokud svůj dotaz myslíte vážně a nikoliv jako vtip, což mi tak bohužel připadá. Málokterý mladý řidič jezdí pomalu tak jako vy... to kdejaký důchodce dupne častěji na plyn. Jestli se rád kocháte, nechte automobil doma a do práce jezdětě veřejnou dopravou. Kochat se budete moci dosytosti, pokud nebude sedět za volantem.
Ano, Felicia 90 kmh = 2900 rpm, moderní auto = 2000 rpm. Proto se snažím nižšími otáčkami šetřit
Dle času a situace
"...moderní auto = 2000 rpm"
Mám 23 let starou káru a při 90 km/h (skutečných, ne tachometrových) mám 1500 rpm. Takže moje auto je super moderní ?
Jo a kombinovanou spotřebu nafty mám při těchhle otáčkách cca 9,9 l/100 km
Najezdím spousty km (cca50tis ročně) a to z 99% mimo dálnice a to ještě v kraji, kde je samá zatáčka a kopec. A z takových lidí na silnici občas rostu. Jezdit za nima, když dokáží vyvinout maximálně tachometrových 70-80km/h je opravdu za trest. Jejich reálná rychlost je tedy někde mezi 60-70km/h.
Mě nevadí, pokud někdo pojede v zatáčkách pomalu, protože se na víc necítí, nebo jede pomalu, protože mu to víc nejede.
Mě vadí lidé, kteří jezdí nesmyslně pomalu, protože se snaží třeba šetřit.
Samozřejmě každý může jezdit jak uzná za vhodné. ALE na druhou stranu není na silnici sám, no a pokud by si myslel, že snížení rychlosti na 30 km/hod by ušteřil ještě více - má právo zdržovat, obtěžovat, vytvářet rizikové situace ostatním účastníkům provozu? Podle mne nikoliv - z popisu situace je zřejmě, že tazatel si "nějak" podle sebe jede a ostatní se musí přizpůsobovat a on si to ještě vychutnává a nechá zde na foru potvrdit. A navíc se tyto typy bohužel chovají dost nepředvídatelně - je zákaz předjíždění, tak jede 40 na devadesátce, skončí zákaz a najednou pomalý řidič nechce být předjet, tak na prostředek a přidat, na vedlejší počkat radši 10 minut než aby svižně odpálil, ... prostě sobec.
Když už jedu jako šnek (třeba mám narvané auto, nebo těžký vlek), tak se snažím alespoň ostatním umožnit předjet. Teda třeba uhnu na krajnici, bliknu pravým blinkrem. Tím se jich zbavím, nelepí se na zadek a já jedu tak, jak můžu.
Jsem už dlouho v důchodu, ale na vás bych se ublikala ! Kde se objevíte, tam zavazíte. Doporučuji jezdit na kole rychlosti 25 km "tachometrových" a ušetříte za pohonné hmoty. Poklud se vám nechce moc šlapat, pořiďte si elektrokolo.
Možná na vás blikají kvůli světlům (nezapnutým) nebo kvůli nějaké závadě na vašem vozu - je to možné?
No tak zase "nebezpečný" není... takových traktoristů, autobusáků, nákladních aut... Prostě pokud někdo chce předjet, musí na to mít možnost a schopnosti. A když nemůže, no tak pojede pomalu no...
Já jezdím do brna z vesnice, průměrná rychlost je cca. 45 km/h. Na dálnici jedu občas až 130... ale je to tak 2 dny v týdnu - jinak je tam kolona a jede se na jedničku-dvojku. V Brně? Poslední týdny se na křižovatkách stojí 4 a více červených. Autobusy k nám jezdí s 30-60ti minutovým zpožděním.
A když je kousek rovný a bez omezení, každý druhý den se tam opět stojí, protože se nějaký hňup snažil dohnat čas a zastavil v příkopu.
Dle času a situace
Kolego ono je něco jiného když nemůže rychleji (traktor pokud tam smí,atd) a něco jiného je když ZÁMĚRNĚ jede pomalu a pokud možno tak že blokuje rychlejší a vůbec si neuvědomuje že se dopouští přestupku - bezdůvodně pomalá jízda!A tazatel splňuje to druhé-bezdůvodně pomalpou jízou blokuje druhé a tím i navíc nejen sobě asle i ostatním zvyšuje spotřebu!Ono totiž při takovéto rychlosti motory soudobých aut (konkrétně motor LFY nebo pak ropa RHY) musí na 3°točit nad 3000 a na 4°pak pro změnu motor podtáčet (u RHY nwn -otáčkoměr nefunguje ale řídím se sluchem tam jsou jiné otáčky)
a jak rychle bych tedy měl jet? Myslel jsem, že bezdůvodně pomalá je kdybych jel jen 60-70
Dle času a situace
ridicsilnice - Jak rychle máte jezdit? Přece tak, abyste neomezoval ostatní. Že máte Vy času dost neznamená, že ho mají všichni. A spěchat se nemusí jen ve špičce do práce.
Bezdůvodně pomalá jízda je taková jízda, která zdržuje či omezuje ostatní jen proto, že se někomu nechce jet rychleji a tím ostatním překáží. Může to být zrovna tak 70 na devadesátce, jako 15 na třicítce, či 100 na stotřicítce.
Nezlobte se ,ale na dálnici přeci můžu v klidu jet 90 kmh.. Snad není povinnost jet 130 kmh se spotřebou 10 l jenom kvůli ostatní
130 tě nikdo nenutí, ale ty se tam ploužíš 70, kdyby jsi jel aspon těch 90 tak na tebe nikdo nebliká
ridicsilnice: Jezdím Yarisem 1.0 50 kW, výrazně svižnějším tempem (mimo obec 100-120 tacho, tj. cca. 90-110 GPS, dálnice 130-150 tacho, tj. cca. 120-140 GPS) a otáčkami (okolo 3200 okresky, 4000-5000 dálnice, při akceleraci klidně až k omezovači na 6200), mám tam pneumatiky o 2 cm širší než tam byly původně (175/70 místo 155/80) a stejně mám průměrnou spotřebu mezi 5,5-6 litrů BA95 (podle TP má být 5,1 při 90 km/h a 5,7 při 120)... Felda asi bude chtít trošku víc, ale 10 určitě ne, tedy pokud je motor OK.
Dle času a situace
ridicsilnice - "...na dálnici přeci můžu v klidu jet 90 kmh..."
Vy stále nechápete o čem je řeč. Nikdo Vás nenutí jet nějakou konkrétní rychlostí (pomalostí), at už na dálnici, nebo na polní cestě. Vy ale musíte jet TAK RYCHLE, ABYSTE SVOU RYCHLOSTÍ NEOMEZOVAL OSTATNÍ. A to bez ohledu na vlastní zájem, ve Vašem případě tedy nízkou spotřebu.
To není autem... Jezdím občas 40 kW Favoritem a dá se s tím jezdit normálně svižně, na okreskách kolem 100 km/h a s rozumnou spotřebou. Moderní benzíňáky nemají spotřebu o nic moc nižší.
70 km/h na silnici pro motorová vozidla je opravdu na rozbití úst od ostatních řidičů, protože vás nemůžou bezpečně předjet kamiony, které jedou 80-90 a musí se táhnout za vámi. Nebo předjíždějí a tvoří zase překážku ostatním.
Takže vám radím, když už potřebujete jezdit pomalu, nejezděte pomaleji nákladní vozidla.
Myslím si tedy to, že jezdíte bezdůvodně pomalu a zdržujete ostatní účastníky silničního provozu úsporně se dá jezdit i rychle, nejen pomalu.
V zákoně je dáno, že řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
Je mi to divné s tou spotřebou, touto jízdou mám spotřebu 6,5, jinak pořád 90 km/h i přes 7. To nejezdím brzda plyn, ale opravdu ekonomicky.
Jezdím 40 kW feldou denně 70 kilometrů, půl na půl obce a okresky ,dost zatáček a kopečky, přes obec dodržuju 50.Rychlostní průměr +- 65 km/h, spotřeba 6,8 l . Potkávám takové co mě předjedou v obci, jedou svých 70, ale jedou stejně i mimo obec.
Najdou se i takoví co musí za každou cenu předjet auto které je papírově slabší než jejich,jednou mě takhle jeden při předjíždění v zatáčce (! - jel jsem 80 mimo obec právě kvůli té zatáčce) málem vytlačil ze silnice.Takže to není o autě ale o řidiči. Bohužel každý si myslí že umí jezdit ale někteří si neuvědomují že existují i jakási pravidla silničního provozu
Dle času a situace
Pomalu neznamená vždycky bezpečně.
Před pár lety jsem dostal pozdě odpoledne telegram z dětského tábora, že má dcera vysoké horečky a že pro ní mám okamžitě přijet. Bylo to daleko, cca 200km, většinou mimo dálnici. Pochopitelně jsem spěchal, ale povolenou rychlost jsem dodržoval. Na úzkých silnicích jsem ale dojel pár řidičů, kteří si mysleli, že těch 60 km/h je akorát. Pro mě teda nebylo, představa, že se kvůli nim s nemocnou dcerou nedostanu domů před půlnocí byla děsivá. Podobné situace často vyprovokují rychlejší řidiče k ryskování a předjedou toho bezdůvodně pomalého třeba na tom nejnevhodnějším místě a o malér je postaráno. Není to samozřejmě správné, ale velmi dobře je chápu.
Přečtěte si knihu z roku 1983 "Havárie na sklonku dne" od Dušana Hamšíka. Je to o první hromadné havárii na D1, kterou zavinil právě takový "opatrný řidič".
Dle času a situace
Pokud jsi na silnici sám, tak si klidně pohodovou jízdou jeď. Jinak by bylo ale fajn také brát ohledy na ostatní. Přístup " teď si tady jedu já, ostatní si trhněte / počkejte / vybourejte se při riskantním předjíždění, ke kterému vás svou jízdou nutím" není nic jiného, než další forma agresivity na silnici. A je celkem jedno, jestli si to ty sám omlouváš " ekonomickou jízdou." Provoz je dnes místy téměř šílený a ideální je jezdit tak, aby byla doprava plynulá a bezpečná. Když je před tebou kilometr volno a za tebou kilometr kolona, tak je něco špatně. Nemůžeš koukat jen na vlastní tachometr a spotřebu. Chápal bych to, kdybys neměl zkušenosti, bál se, měl podezření na nějakou závadu, vezl ve starém autě dítě nebo křehký náklad apod... ale jinak je taková jízda paradoxně spíše nebezpečná, protože kvůli tobě mohou snadno začít riskovat další řidiči, kteří jsou zase zvyklí na " pohodovou jízdu" třeba v 90 nebo 100 km/h. Osobně naprosto nesnáším, když se na silnici 1.tř. na dlouhých rovinkách musím za někým plazit 70-80, jelikož kvůli provozu nelze předjíždět, načež se v nejbližší obci ten dobrák zase vzdálí, protože má před očima nejspíše také jen spotřebu (nebo se mu nechce přeřazovat) a celou obec projede 60-70 - nehledě na ostré zatáčky, přechody, děti...
Pohybovat se po silnicích znamená také předvídat, přizpůsobit se a sledovat provoz nejen před sebou. Zkus si svou jízdu představit pohledem kamioňáků, kteří mají za sebou XX tun nákladu, spotřebu několikanásobně vyšší, mají někde být v konkrétní dobu a snaží se také jet úsporně, tzn. tempomat + maximální možná rychlost. A pak dojedou tebe... z kopce musí brzdit, vzápětí zase zdlouhavě akcelerovat a než dosáhnou nastavené rychlosti, tak znovu brzdí. Předjíždět kvůli omezovači mnohdy nemůžou - snad víš, jak to vypadá, když se předhání na dálnicích. K tomu za nimi nervózní řidiči osobáků. Celé to má do plynulosti hodně daleko a zbytečně vznikají nebezpečné situace. A jak už tu psali další uživatelé, tachometrová rychlost není skutečná rychlost. Navíc může každému tachometr ukazovat trochu jinak.
P.S.: zažil jsem situaci, kdy si paní jela po dálnici "na pohodu"a zařadila se do mezery mezi dva kamiony. Za tmy. V levém pruhu přijel třetí kamion a zřejmě díky kombinací nepozornosti a špatného výhledu ji málem vytlačil z dálnice, když se do té mezery nacpal. Asi nepředpokládal, že by tam někdo s osobákem jel záměrně tak pomalu a pořádně se tam nepodíval... Pomalu nemusí vždy znamenat bezpečně.
Ahoj, záleží jak dlouho jezdíš. Já mám papíry relativně krátkou dobu, mám Corsu C 1.0. Myslím že reakce zdejších mluví za vše, ne nadarmo se říká že česko patří mezi top, co se týče agresivních řidičů, každý 16 řidič je agresivní. Jak tu bylo psáno, máš jet podle svých možností, 90km/h je limit, ne minimální rychlost. Podle mého jezdíš v pořádku, jestli tohle je na hranicích tvých momentálních schopností. Nikdo po tobě nechce aby si přeháněl svoje limity, já na těchto silnicích jezdím obdobně, pokuď se necítím, a vyžadují to okolnosti tak pomaleji(A to tam kvůli vám jako nebudu jezdit? Aha). To že málokterý mladý člověk jezdí takhle opatrně z tebe dělá vyjímku, čestnou. Je rozhodně lepší jezdit pomaleji, než chodit za svoje limity a pak trpět, jenom proto že ti někdo dělá za autem blikací show . Jak tu psal někdo jiný, kdyby si na těchto místech jezdil pade, asi by to nebylo dobrý, takhle neděláš nic špatnýho, ne podle zákonu. To že někdo někam pospíchá, to přece není ale vůbec tvoje starost. Sám mám na autě Z, a těm "rychlíkům" to je úplně jedno.
Blikače ignoruj, nekoukej tam, však oni budou čumět až ti to někde chcípne za jízdy a oni budou 10cm od zadku tvého auta . Jak dlouho řídíš co jsi udělal autoškolu? Nikdo učený z nebe nespadl, jak se tu snaží někteří zjevně nakukat. Takový blikáci potom začínající řidiče akorát znervoznují. Normálně sem moc nepíšu, ale já ti ten styl jízdy musel schválit!
Možná nemáš zkušenosti, ale nejseš na cestě sám.To si uvědom.Udržování rychlosti a plynulost provozu je stejně důležitá jako předvídání provozu...svým přístupem seš stejně arogantní jako vyblikávači...
break: Není na cestě sám, stejně jako ten, co musí jet stodvacet, troubí a bliká jak pošoustlý. To je u mě arogantní styl, ne jet opatrně a bezpečně, obzvlášt pokud nemá dostatečné zkušenosti. Pak není divu, že se na silnicích dějí zvěrstva, policie, která by kontrolovala provoz nikde, blbci berou výchovu do vlastních rukou. Co by mohlo začínajícícho řidiče vystresovat ještě víc, než vyblikat, vytroubit, nalepit se na nárazník a ideálně ještě v nepřehledném úseku předjet a vybrzdit. Už i toho jsem byl svědkem...
nic takovýho neschvaluju.Nepraktikuju a sám to ensnáším, arogance je na cestách dost a nejhorší jsou tzv. školitelé.Ti,co si myslí, že maj najžděný miliony kilometrů a tak maj právo školit ostatní vybržďování, najížděním, troubením atd... za některý tyhle excesy by se měly dávat noty do čistírny...
Ale že někdo jede rychle ještě neznamená, že jede nebezpečně.Naopak nebezpečný jsou často ty pomalý vozidla...
Jeď si jak to zvládneš a na ostatní se vybodni. Většina lidí tu píše o nějakém špuntu provozu, ale pak je stejně někde zastaví semafor, kolona, uzavírka, náklaďák a všechny opět dojedeš. Bohužel u nás lidé jezdí "pudově" a né rozumově. To znamená, že pokud přede mnou jede někdo pomalejší, tak tím, že na něm budu nalepený 2 metry opravdu nebudu rychlejší, než když si nechám bezpečný rozestup. Také v Praze týden co týden vídám třeba i 5 aut v sobě.. Opravdu tito nervózové nejsou na silnici sami a stejně jako tebe, mohou potkat i jiná pomalá vozidla.
Osobně jezdím běžně tachometrově o 10km/h víc, než je povolený limit (pokud to dovolí situace). Což je tak velmi lehce nad hranicí tolerance policie.. Když jedu na 90ce tachometrových 100, tak stejně jedu reálně třeba 94km/h. Na okresce někdy letím i 140, na dálnici kolikrát i nad 200. Ale když kvůli někomu musím zpomalit, tak se přece nemůžu vztekat a lepit se na někoho, vždyt já jsem ten, kdo porušuje předpisy. Holt jednou člověk může jet a jednou zase ne.
Věř mi, že i když pojedeš na hranici limitu, tak sice budeš muset čelit podobným situacím méně, ale stejně je budeš denně zažívat. U nás už to tak prostě chodí. Pořád zažívám situace kdy se na mě na rovince někdo nesmyslně lepí, vypadá, že spěchá a když mu uhnu tak se ani neumí rozjet na předjetí, případně neumí projet zatáčku, za kterou ho hned setřesu..
Takže to, že v někom vzbuzuješ agresivitu pomalejší jízdou, je to jeho problém. A lidé v čechách se vztekají rádi, na to si budeš muset zvyknout.
Ono je to vážně těžké...Pokud na té silnici budete sám, klidně si jeďte třeba 30 "tachometrových"..
Jenže pokud je to jen trochu "rušnější" komunikace a ještě se na ní obtížně předjíždí, tak se zase moc není čemu divit.
Ono těch vašich 70-80 "tachometrových" je 65-75 "skutečných"..a to tam, kde se legálně jezdí 90km/h..
Kdyyž jsem dělal autoškolu (v Praze), tak nám povídali, že můžeme být postiženi i za zbytečně pomalou jízdu, čili narušování plynulosti provozu... Ale dejme tomu, že tady ty uváděné rychlosti jsou jakž takž na hranici... Ve skutečnosti bude skutečná ještě tak o 3.5km nižší V dávnýc dobách jsem měl také Feldu 50kW a rozdíl spotřeby byl mezi 75 a 90 nepodstatný... Samozřejmě na dálnici to je spotřeba někde jinde... Jinak nejúspornější je nejezdit, doma moc nesplachovat a svítit minimálně... Jezdím z Brna domů 70 km po takové strašně členité silnici a dneska cca 25km jela velká kolona za nějakým "tlustým" autem co pořád jelo cca 50-60km... Dobře ten řidič všechny sral... Kdyby byla cesta pohodová, kde se dá "normálně " předjet, tak by to určitě nikomu nevadilo, ale takhle docela dost!
Děláš "špunt", furt tě pak někdo předjíždí, často nebezpečně aby se za tebou nemusel táhnout dalších X km... Vůbec to není pohodová jízda, ale nepříjemný chaos a agresivita kolem. Takhle si můžeš jet když jsi na silnici sám... Ani to není úsporná jízda.. Ideální rychlost pro tebe je 110 tachometrových a to i jako ekonomická jízda.
Nízká spotřeba vůbec neznamená jet pomalu...
Myslim, že je to psychycké. Mnoho lidí jsou zvyklí na svůj standard akcelerace a dynamiky provozu, což nemusí hned znamenat překračování limitů, a auta jako Felicie na ně působí jako brzdy, protože je považují za brzdu provozu podvědomě. Neni to agresivitou, je to v podvědomí a dotyční se snaží felicii předjet hned jak ji zpozorují a když předjíždět nejde, mohou být nervózní a projevovat se jak popisujete.
To je ale bohužel pravda, že existuje určitý druh lidí, kteří musí auta typu Felicie, Favorit, ale překvapivě i Citigo, Smart Fortwo... předjíždět, i když k tomu není vůbec důvod, jelikož jejich řidiči jedou pořád nad povolený limit. Ale to je trochu mimo téma.
Zpět k tazateli - 2100 otáček není na 1.3 MPI vůbec moc, skoro možná až málo. A pokud je spotřeba přes 7 litrů relativně "eko" jízdou, tak je něco hodně špatně. Felicií 1.3 MPI to jde i lehce přes pět, jenže to už není normální jízda, ale hon za spotřebou.
Jj, Felda před Oktávkou, pašíkem, bavorákem, audinou atd. je jak červený hadr na býka I kdyby jel 150 tak ho musí předjet Pokud stejnou rychlostí pojede Ferrari, tak ho předjíždět nebude nikdo...
To co jezdí = šnek není úsporná jízda. S Feldou jde v pohodě jezdit za 6 i při mnohem svižnější jízdě... Mmch. např. Focus atmosféra 1,6 si těch 7 vezme na dálnici při tachometrových 140... Okresky svižnou úspornou jízdou do 6... ( v obci tachometrových 55, mimo obec 100 - 110)
Dle času a situace
Na druhou stranu zase existuje spousta řidičů Fa-Fe-FA kteří když před sebou vidí cizí značku zejména francouzskou,tak musí, i když auto na to nemá, předjiždět.zejména ti ve fabii s označením HTP.Už hooodně krát se mi stalo ,že mně předjížděl na dráze dlouho cca200-300m? a to jsem ještě zpomalil aby bezpečnbě předejel,teda když musel, a pak se divil když jsem na dalších asi 50m byl před ním a ujel jsem mu mu.Holt si myslí starý cizí křáp,ten na to nejlepší mít nemůže a nekouká co je to zač že je tam třeba 1,8 nebo 2,0 s minimálně 2x větším výkonem...
No a potom jsou individua (i ve francouzských autech), která nesnesou, aby je předjela taková "šunka", jako felda, fabie nebo stará motorka jako třeba Jawa 350.
Osobní zkušenosti - Renault Clio, ne zrovna 3.0 V6, jelo tak nějak zvláštně - mimo obec 60-70, na přehledném úseku v obci asi 40. V obci nebylo jak bezpečně předjet,a tak jsem hned na konci z obce přidal,že předjedu. Omyl, najednou Clio vyjelo, zrychlovali jsme oba dál,má přece právo zrychlit na devadesát. Jenže já měl na tachometru přes 130 a Renault pořád přede mnou.
Je to jenom můj názor, ale jestli se řidič necítí jet alespoň tachometrových 90 na rovném a přehledném úseku, kde "piráti" běžně jezdí cca 110 tacho, a ještě do toho zmatkuje, protože má strach z rychleji jedoucích aut, asi by neměl řídit. Zmatkování za volantem je snad jedna z nejhorších věcí, co se můžou stát.
Samozřejmě chápu, že jsou běžné situace, kdy i zmíněných 70 na tempomatu bude moc.
Větě "Lidi by se měli zamyslet když pujdou pěšky a nebo lítat po silnicích a končí to nemocnicí." moc nerozumím.
Přečetl jsem asi 1/4 komentářů a dál se mě už nechce pokračovat.
Z komentářů je vidět, že agresivních a bezohledných řidičů na našich cestách je stále víc - je to vidět i z toho kolik které komentáře dostávají bodů.
A někteří píší jen proto, aby se zviditelnili a ukázli jak jsou "moudří" a přitom píší úplné nesmysly vzhledem k siličním pravidlům.
==================
Rada pro tazatele:
Nalep si na auto značku "ZAČÁTEČNÍK" - možná to povede k tomu, že alespoň někteří budou ohleduplnější a méně agresivní.
==================
============================
Tak, že by samolepka "ZAČÁTEČNÍK" vyprovokovala další k větší bezohlednosti a agresivitě, to mě ani ve snu nenepadlo.
Sám s tím zkušenosti nemám a jsem k takovým řidičům ohleduplný.
Ale ta agresivita a bezohlednost jen svědčí o tom, jakým směrem se naše společnost ubírá. Za dalších 10 let už asi nebudou jen troubit a blikat, ale pomocí ocelové rampy na přední částí auta budou pomalejší vozidla ze silice odhazovt do škarpy.
To s tou samolepkou "Začátečník" je opravdu ta největší hloupost, co člověk může udělat.
Ostatní řidiči se začnou předvádět, zbytečně provokovat, vytvářet nebezpečné situace a bude z toho akorát malér.
Mám naježděno kolem 1mio kilometrů v x různých autech od té doby, co mám řp. Před nedávnem jsem zkoušel samolepku vylepit a vypozorovat chování ostatních řidičů a ejhle... Je to jako dráždit stádo býků rudým praporem.
Samolepku "Začátečník" tedy určitě nedoporučuji. To raději "Dítě v autě".
Pravdou je, že bezohledných řidičů je tu mnoho. Jsou tu ti, co jedou rychlostí třeba na hranici zákona, ale i ti co pomalou jízdou narušují plynulost provozu... Tak bych nehodnotil, že ten co jezdí na hraně zákona je lump a ten co jede jako šnek je slušňák... Naopak mnohdy k vůli takovým se mnohdy stávají nehody... Ale zase to, co tady udával za rychlosti tázající se, tak bych to tak viděl na hraně normálnost, tak bych mu to tak do extrému nevyčítal... Ale obecně platí to, že bezohlednost na silnicích vítězí...
Myslím, že na silnici 1. třídy je styl jízdy v pohodě.
Nesouhlasím s větou " je to jako všechny stará auta automobil s docela vysokou spotřebou a musí se vytáčet". Sama mám s Felicií 50 kW 1.3 MPI bohaté zkušenosti - a to auto má dost výkonu na to, aby jelo víc než 80 tachometrových při celkem normální spotřebě. Je fakt, že já takovým stylem nikdy nejezdila, abych na 110 jela 70, takže ani nevím, o kolik je spotřeba nižší, než při jízdě mezi cca 100-110 tachometrových, zato vím, že nad 130 už to celkem "žere", takže se to ani nevyplatí až tak hnát. Za letní normu pokládám u 1.3 MPI Felicie spotřebu 6,5 litru na 100 km, čehož jde docílit i výrazně svižnější jízdou, než 70-80.
Tím se dostávám k situaci na silnici pro motorová vozidla. Takhle nízká rychlost je v pohodě za předpokladu ohleduplnosti k ostatním. Není totiž vůbec příjemné, když se někdo, kdo jede o 30-40 méně než je limit, doslova cpe někam, kam nepatří. A to se týká jak okresek a řidičů, kteří se drží středové čáry při svých 60 kmh a prostě neuhnou, tak i dálnic (nebo i silnic pro motorová vozidla) a řidičů, kteří jsou schopni jet 100 v levém pruhu. Takže pokud vám vyhovuje jezdit takhle pomalu, doporučuji přesun na jiný typ komunikace.
A teď koukám, že než jsem to napsala, je tu víc odpovědí. :D
a to je ještě otázka, po který straně silnice jezdíte.Takovíhle pohodáři většinou jedou uprostřed...Tachometrovejch 75km/h je tak 60km/h, takže zdržujete...
nehledě na to, že motor má nějaký ideální otáčky.Tady ta felda se asi přes 1500RPM nedostane.Stojí ty nervy a brždění za těch pár ušetřenejch deci?Chtělo by to dát motor do pucu, pak by to tak nechlastalo...
Jezdím vždy po pravé straně. Sanžil jsem se vždy jet blízko krajnice, aby mě mohli ostatní předjet. Nevíte, co by mohlo být za tou vyšší spotřebou? Při 70 kmh točí už 2100
2100 otáček ti přijde při 70km/h a atmo motoru 1,3 jako moc? Jestli jo tak si kup 2l turbodiesel s šestistupňovou převodovkou ten bude točit 1000 tak možná už budeš spokojen
Pokud se nepletu, tak zelené pole je u Felicie od 2000 do 3500/min, takže ideální otáčky budou někde uprostřed, okolo 2800/min. Příliš nízké otáčky (podtáčení, u malých benzínových motorů pod cca. 2000/min) paradoxně mohou spotřebu zvyšovat a dokonce i poškozovat motor.
"Po silnici 1.třídy jedu nejraději od 70-80"
Před tebou nikdo, za tebou (tvoříš nebezpečný špunt) kolona aut- která tě nemohou bezpečně předjet, případně to zkouší a riskují - kvůli tobě. Rozhodně tvůj styl není bezpečný, naopak sám jsi riziko.
To mi připomělo starý vtip. Říká maminka svému synáčkovi, začínajícímu pilotovi nějakého dřevěného éra: Pepíčku, buď opatrný, a hlavně lítej jen nízko a jen pomalu!
Teda jak si to tady čtu, docela se divím, jak to vidí "druhá strana".
Proto bych si dovolil pár poznámek od sebe:
Jezdím v zásadě dva "režimy". V práci trochu svižněji ale vždycky podle pravidel. Dalo by se říct že jezdím jako šedý průměr.
Když vezu rodinu, tak jezdím bezpečně a sice tak, že to často některým lidem připadá moc pomalu.
Když mám někoho za zády, je i pro mě lepší se ho zbavit a nechat předjet. Když to jde, uhnu ke kraji, když přeze mě nevidí, ukážu blinkrem že může a všeobecně tak aby všichni dojeli kam potřebují v jednom kuse a rozumném čase.
Ale když mi někdo zkracuje bezpečný odstup, tak to mě hodně vytáčí. At už po předjetí se zařazuje zpátky zbytečně brzo, nebo se mi lepí na zadek. Je jasné, že když bude předjíždět, tak je bezpečnější aby se přiblížil, ale když mi někdo "tancuje"za zadkem kilometr, problikává atd. Tak mi prostě nezbývá, než upravit rychlost tak, aby vzdálenost mezi námi byla bezpečná. Tzn. když to neudělá on, tak já. Sundám nohu z plynu a plynule zpomalím až na takovou rychlost aby ta vzdálenost mezi mnou a lepíkem byla OK. Většinou to samozřejmě vede k bouřlivé reakci, kdy chvátal poruší co může, jen aby se mě zbavil. Jen málokdy za sebou vidím záblesk inteligence a obnoveníní bezpečného odstupu.
Přikládám starší video kde se mi vyplatilo nelepit se druhým na zadek. Na videu to vidět není, ale za zadkem mi v tu chvíli jel nějakej pražák s telefonem na uchu. Vzdálenost za mnou nedodržel, a tak si o tu paletu prorazil jedno kolo a pomlátilo mu to práh a podběhy. Dobře mu tak.
Zajímavé od času 1:15
"když přeze mě nevidí, ukážu blinkrem že může"
Velice nebezpečné chování, které může vyústit až do tragické nehody. Proto já osobně toto nepoužívám a použije-li to vozidlo přede mnou, neberu na to ohled a jedu, teprve až se přesvědčím na vlastní oči!
Rovněž další tvé popsané chování je jenom zbytečná provokace, protože jak sám píšeš, tvoje akce většinou vyvoljí nebezpečné reakce. Takže apriori jsi na vině ty. Zamysli se a trochu přehodnot své myšlení!
Jinak předpokládám, že jsi zastavil a dohodl se s poškozeným na předání videa, protože řidič toho náklaďáčku byl primárním viníkem nehody (špatně upevněný náklad) a tudíž jeho RZ by poškozenému, potažmo policii pomohla v jeho vypátrání a potrestání!
@satam Pokud jde o moje další "provokace" tak s tím se setkávám poměrně často, že lidi mají tendence přenášet zodpovědnost za svoje vadné chování na druhé. Klasicky: "ten bl.ec jel 80 a tím mě vyprovokoval předjet ho na dvojité plné. Tak za to vlastně může on! ". Neustupování bezohledným agresivním jedincům není provokace.
Jedu tak, že nic neporušuju, ale jinému to brání v tom aby na 90 mohl svištět 120. Tak mě začne ohrožovat nedodržením bezp. odstupu a snaží se mě přimět k tomu abych porušil předpisy, jel nebezpečně nebo co já vím to nejlíp střihnul do struhy, abych nezacláněl. No tak co s takovým volem mám dělat? Mám děckám na zadních sedačkách říct: "promiňte, možná se zabijeme, aby pán za námi mohl jet jako prase" nebo co mám dělat? No řekni jaká je podle Tebe správná reakce. Na I.třídě jedu 80 a za sebou mám takového lepiče-blikače. Na zadních sedačkách děcka. Co mám dělat, když není schopnej počkat si na místo kde se dá normálně předjet a mám ho furt na kufru?!
Také jsem si nemohl nevšimnout, že lidé si oblíbili předávat své zodpovědnosti na jiné. Každopádně s paranoikem docela souhlasím. Já jsem třeba "mladý" člověk, který má rád svižnou až sportovní jízdu, ale nikdy by mě nenapadlo tím jakkoliv omezovat či ohrožovat ostatní. Když dojedu někoho, kdo jede pomaleji a vidím, že takovým tempem pokračuje dál, jednoduše sundám nohu z plynu, udělám si dostatečný prostor a pokud se naskytne vhodná a bezpečná chvíle, předjedu. Nemusím předjíždět za každou cenu kde to jen trošku jde, na to svůj život mám až příliš rád a pokud někam spěchám, vyrazím s dostatečným předstihem abych se nemusel při jízdě zbytečně stresovat. Je pravda, že mě to občas rozčílí a třeba jako řidič kamionu bych nebyl zrovna štěstím bez sebe, ale beru to, zamumlám si a počkám. Vyblikávání a troubení si nechám na krizové situace, třeba pro případ odvrácení nehody. A když vezu někoho jiného, nikdy bych si neodpustil způsobit mu svojí chybou nějakou újmu na zdraví, tak v té chvíli nemám problém zvolnit v nepřehledných úsecích, které třeba jinak projíždím daleko svižněji. Nejednou se mi třeba stalo, že jsem v nepřehedné zatáčce potkal experta v protisměru, kterému byl rychlou jízdou a neodhadnutím možností vozidla, jízdní pruh malý.
@malyparanoik: "Tak mi prostě nezbývá, než upravit rychlost tak, aby vzdálenost mezi námi byla bezpečná. Tzn. když to neudělá on, tak já. Sundám nohu z plynu a plynule zpomalím až na takovou rychlost aby ta vzdálenost mezi mnou a lepíkem byla OK."
Nějak si nerozumíme. Citované chování není normální, ale "provokativní". Normální chování by bylo naprosto normální pokračování v jízdě. To, co tady uvádíš, už je změna ve snaze donutit jiného účastníka provozu na PK, aby změnil své chování.
@nox: Takže se vrátím k té spadlé paletě: Primární příčina nehody nebyla v nedodržení vzdálenosti vozidlem poškozeného, ale ve špatném upevnění nákladu řidičem dodávky/náklaďáčku. Ten je zodpovědný za nehodu primárně, bez jeho nedbalosti by k ní nedošlo. Takže tady nemůže být o jakémkoli přenášení zodpovědnosti řeč, zodpovědnost je v tomto případě jasná.
@honza1: Ty ses asi špatně vyspal, jinak bys takovouhle volovinu nemohl vyplodit. Chodec má za určitých podmínek jakousi přednost na přechodu (záměrně to takto uvádím i pro úplné laiky) a jestliže mu jí zřetelně poskytnu, je to v naprostém pořádku. Jinak by bylo na místě vysvětlit, jak jsi svou poznámku myslel.
@honza1: Tak mi laskavě vysvětli, jaký je rozdíl mezi tím, když "jen" zastavím nebo mu zároveň pokynu, že o něm vím. Pod to auto ve vedlejším pruhu nebo v protisměru blbec vletí stejně a rozumný čloověk se i s mým pokynem rozhlédne, zda tam něco nejede.
Takže laskavě diskutuj věcně a vynech ty blbosti o průpovídkách a pod. Nejsem na ně zvědavý.
@Satam Teda my si tady asi vážně nerozumíme Já to zkusím vysvětlit ještě jednou, z jiné strany, třeba to bude jasnější.
Když se mi někdo lepí na kufr a je jasné že to dělá proto, aby mě donutil k něčemu co nechci nebo co považuju za nebezpečné, tak je pro mě ta situace jasně daná. On je útočník a ohrožuje svým jednáním bezpečnost mou i mé rodiny.
Naprosto stejně jako kdyby někdo přišel do obchodu k regálu s chlebem, napřáhnul se železnou tyčí a řekl, že jestli si někdo koupí chleba, tak s ní zmlátí jeho, jeho ženu i jeho děti.
Nebezpečí způsobuje někdo, kdo záměrně nedodržuje předpisy a hrozí, že předá značnou část kinetické energie 1200kg rozjetých na 80kmh-1 mému vozu. On ohrožuje naše životy pro co? Pro pár minut, nebo jeho dobrý pocit?! Takže jsem stále přesvědčený, že mnou používané řešení je správné. Zpomalím, zmenším rizika při případném střetu a jestli je někdo tak velkej KO-kot, že to jeho ego neunese, no tak at táhne, at jede třeba do pr..., hlavně at ho nemám za zády a nejlíp at ho nemusím za pár kilometrů křísit na pangejtu. Jet dál a nechat se dál ohrožovat s tím že budu doufat, že se zrovna nic nestane, nebo snad že dojde nějakého prozření a bude se držet dost daleko aby to do mě nenapálil při první nestandartní situaci - to není řešení. Já jsem zodpovědný za bezpeční svých blízkých a nenechám o něm rozhodovat kdejakého labilního chvátala.
Ono i na tom videu co jsem sem dal, tak je to dost podobná situace. Normálně by pro mě bylo bezpečnější to k té paletě rovně dobrzdit, což bych v pohodě stihnul. Věděl jsem ale že mám za zády toho telefonistu, tak jsem to radši poslal ke krajnici a nezastavil úplně, aby se mi nepodíval do kufru. Prvotní chyba byla určitě u šoféra té dodávky, to je jisté, ale nějaký díl viny si nese i ten za mnou. Copak nemá jezdit tak, aby dokázal zastavit na vzdálenost kam má rozhled? A jak je možné, že z jednoho auta spadne paleta, druhé má spoustu času na reakci, ale třetí do ní vletí? Vždyt tam bylo času habaděj, paleta dokonce klouzala po silnici bez nějakého poskakování, jeden by řekl nejmenší zlo. No a přesto to dopadlo jak to dopadlo.
Dle času a situace
Nevím ,ale osobně si myslím že zpomalení nesnížíš riziko ale spíše navýšíš. možná ,nebo spíše jsi se jen upsal a chtěl jsi písnout že zpomalením v případě kolize snížíš následky !?
@Diesel Ano, asi jsem to napsal neobratně. Uvažuji tak, že snížením rychlosti zmírním následky případné kolize. Když to budu muset z nějakého důvodu zašlápnout v 80km/h, tak pokud to do mě napálí zezadu, může mě klidně poslat smykem ze silnice do stromu, sloupu, protisměru. Zatímco když se na mě lepí a zpomalím třeba na 20-50km/h a musel bych to z nějakého důvodu zašlápnout, tak to do mě sice taky třeba bourá, ale šance že to skončí jen pomačkanýma plechama je o mnoho větší.
Jezdi tak, abys po rovině měl na otáčkoměru cca 2200 ot/min. Na řidiče jedoucí za Tebou dávej pozor a pokud se Ti lepí na záda, tak jim umožni předjet a dávej při tom pravý blinkr.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.