Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,rád bych se zeptal mám první zimu automobil a zeptal bych se na posup při dolévání fridexu do chladiče?Děkuji
Jojo. To staci. Predem je ale samozrejme potreba starou kapalinu z nadobky vypustit (odsat).
Pokud je ale puvodni kapalina v obehu dlouho, vyplati se ji celou vypustit, objeh vyplachnout cistou destilkou, pak namichat pozadovany pomer mrazuzmaru s destlikou a cely obeh napustit novou smesi.
p.s. Vis urcite, ze je potreba pridavat mrazuzmar? Vis, nebo zkousel si zmerit co tam mas ted?
Pokud se Ti nechce do vymeny cele naplne, tak si sezen hustomer a zmer si, na jakou teplotu tam mas namichanou stavajici kapalinu. Treba zjistis, ze vubec dolevat nic nemusis.
To samozrejme za predpokladu, ze treba s urcitosti nevis, ze tam mas pouze cistou destilku.
Jinak jak uz sem ja a petronell psali, pokud nevis, jak dlouho tam napln je, je lepsi ji vymenit kompletne celou.
doplněno 15.12.09 08:48:A pozor, pokud mas nektere soucasti chladiciho okruhu hlinikove, tak at pouzijes vhodny mrazuzmar.
Kdyz zde pohledas ve starsich diskusich, objevis par obrazku, ktere sem vlozil, jak muze vypadat motor po pouziti spatne naplne.
Pokud se jedná o ojeté vozidlo a nevíš jak stará je chladící kapalina tak bych ji raději vypustil a dal novou náplň. Dnes se vyplatí použít červenou Antifreeze která je na 5 let , zelená (modrá) se má mněnit po dvou letech. Pokud nevíš na jaké bázi je chladící kapalina tak je riziko že po dolití jinou kapalinou se ti medium "srazí"
Pomněr kapaliny je nejlépe ředit 1:1 vychází na -35 až -40 ,takže přes léto kdy se kapalina odpařuje tak při běžném dolévání nemáš problém že příští zimu jseš někde na hranici zamrzání.
Obavy,že dojde k nějaké reakci při smíchání jsou vesměs liché.Všechny "Antifreeze" kapaliny jsou směsi etylenglykolu s destilovanou vodou.Bývají doplněny protikorozivními přípravky do 1% a ty jsou opět na podobném základu.Zkoušel jsem míchat několik typů těchto kapalin a svařit a nic se nesrazilo.Pokud přesto máte obavy,dejte trochu původní kapaliny do porcelánové misky a 1 : 1 s novou kapalinou a dejte povařit do mikrovlnky.
JABRAKA
Jsou 4 druhy Antifeeze na bázi 1:Methanol
2:Ethylenglykol
3:Propylenglykol
4:Organické kyseliny technologie
Smíchání 2 a 3 se nic nestane ,ale poku dmícháš 2nebo 3 se 4 nebo první dost často se tam udělá takovej hnusnej šlem.
ahoj,nevíš kde je v peugeotu306 vyrovnavající nadržka,ted jste mě dostali já dolívám fridex přímo do chladiče asi dělám chybu
Do nadrzky se to doleva proto, ze je tam misto. Ono se to pak smicha. Chladic je vetsinou plny po okraj.
Klidne to ale muzes nalevat rovnou do chladice. Pokud se doleva velke mnozstvi - treba vymena cele naplne, tak se to take leje rovnou do chladice protoze je v te chvili prazdny a je to kam lit. A samozrejme se rychleji naplni, nez prez uzkou hadicku vyrovnavaci nadrzky.
Proste to nalej kamkoliv, kde vis, ze se to promicha s ostatni chladici kapalinou.
Tak auta jsou ruzna, u Citroenu ZX mam taky nadrzku primo v chladici...
Jinak to nejak neresim, v lete dolevam vodu, na podzim nemrzku, protoze mi to furt nekde trosku utika. Jinak odhadnu, ze vypustim 2l, fouknu tam 2 flasky a musi to byt akorat. Kdyz uz vubec nevim, co tam zrovna je, nasaju do strikacky a dam do mrazaku - podle toho co vznikne pripadne dohustim
Barva kapaliny by mela byt dostatecnou zarukou misitelnosti - aspon u beznych (zelena-modra/oranzova-zluta) Bezbarve jsou ovsem problem...
No jo Peugeot 306 ale jakej motor.každej ji má jinde. Pokud máš 1,4 tak ji nehledej ten ji nemá tam je součástí chladiče.Jinak bývá na pravém podběhu.
Tak to děláš doře tam je také součást chladiče , napravém podběhu to má nádobku na olej do serva.tak tam to hlavně nelej.
K Petronell:
Pokud antifreeze obsahuje metanol,nebo etanol,není určitě určen do mnotoru.Jeho destilační teplota je 80 st C a moc dlouho by tam nevydržel.Asi se používá jen do ostřikovačů.Ty kyseliny mi nejsou jasné,ale do motoru bych to nenalil.Mohla by tam být octová, vypařuje se při 90 st C a smrdí.propionová a vyšší jsou už tužší a děsně páchnou,tak nevím.
JABRAKA
Čau jabraka ,No já jsem se stím metanolem setkal asi před dvěma měsíci kadyž ke mně přijel člověk že dolil chladící směs a má tam něfaké flundry (vypadalo to jak šedý hlen) když mně uázal co tam dolil tak jsem zjisti,že ten "antifréz" opravdu je na bázi metanolu a podotýkám byl určený do motorů aut (byl to rakouský výrobek) Protože jsem před tím níc podobného neviděl tak jsem se potom pídil na netu a právě tam jsem zjistil,že jsou 4 druhy a né 3 jak jsem se domníval. Ty kyseliny jsou nejnovější. Značí se tuším OAT v praxi jsem se snimi ještě nesetkal a buď je vyrýba a nebo název Dex Cool nebo tak nějak přesně do detajlu už tak nepamatuju ale na netu by se to našlo. Jenom vím že stím byly nějaké problémy u amerických motorů a že se nějak soudili (ale v americe se souděj o všechno tak to beru s rezervou) Jinak samozřejmně jsou u nás nejběžnější na bázi glykolu o tom žádná.
Já osobně upřednostňuji červenou (spíš takovou oranžovou fosforeskující vypadá jak krev s Terminátora) je na 5 let
Já jsem si dříve míchal z etylen glykolu i později z propylen glykolu.Ale ten propylenglykol má takovou neblahou vlastnost,že některé kovy rozpouští.Hlavně hliníkové slitiny.Napadá i některé plasty.Takže zbývá etylenglykol,který beru jako nejprvděpodobnější.
JB
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.