Nejste přihlášen/a.
Nelze dát jednoznačnou odpověď, když každý pochopíme popis situace jinak.
Váš dotaz rozdělím a zkusím rozebrat.
Je možné dát pokutu za to, že vozidlo rychle projede kruhový objezd ****pokud projede dle dovolené rychlosti předpisem, nebo místní úpravou, nelze uložit pokutu.
a nedá přednost vozidlo na krizovém objezdu vozidlu které projíždí křižovatkou, ****pokud nedáte přednost, je to pokuta.
když se nic nestane, ****ale stalo se, nedal jste přednost.
jde to dokázat, že je to nedání přednosti v jízdě? ****jde to dokázat výpovědí, svědky, záznamem atd.
Musím se usmívat, nad Vaší větou." Spíš on ohrozil mě, když rychle změnil rychlost průjezdu křižovatkou" ale on nic neporušil.
Pokud ale myslíte zkracování, jako třeba v Pardubicích, kde jsou na kruháku dva jízdní. Mnozí jedou vnitřním pruhem, z něj ho vyjíždí přes venkovní pruh z kruháku. Přitom nedají přednost z přejíždění z pruhu vnitřního do vnějšího. Pak se ale zlobí neoprávněně.
Tak dal jsi přednost (neohrozil ani neomezil) nebo ne?
Zrovna dnes na mě jeden debilní Němec (jsem z Chebu a je jich tu mraky) troubil, že jsem mu nedal přednost, když se "plazil" po kruhovém objezdu a já jsem mu tam rozjetý vjel na cca 10 - 15 m, přičemž jsem ho ani neomezil, natož abych ho ohrozil.
Bohužel spousty řidičů vůbec nechápou, k čemu kruhový objezd slouží a dávají přednost i vozidlům, která ještě na vedlejším vjezdu na KO ani nenajela. To je bohužel smutné konstatování situace na kruhových objezdech nejen v ČR.
Takže předpokládám, že na otázku o pokutě si už dovedeš odpovědět sám
Ten tvůj "řidič" byl stejný trouba jako ten můj Němec. Zapomeň na to, jinak se z takovýchto situací brzy zblázníš.
Perlička na závěr: Stalo se mi, že jsem poměrně rychle vjížděl na kruhový objezd, o vjezd dále na KO vjel další takyřidič a nedal mi natvrdo přednost, měl jsem co dělat to ubrzdit, tak jsem ho vytroubil. Ten blb nelenil, dojel si za mnou na nejbližší "semafor", postavil se vedle mě a začal mi nadávat, že on měl přednost, protože on přece už byl na KO ... Tak jsem mu doporučil odevzdání ŘP a zopakování autoškoly, což ten blb zjevně nepochopil
Mily satame,
takovych blbu jako ty, jezdi dost i v jinych krajich. jestli si myslis, ze si vynutis prednost tim, ze vjedes na kruhac rychle a myslis si, ze se z tebe vsichni poserou, jsi na omylu. vsichni maji pri vjizdeni na kruhac znacku dej prednost v jizde a to plati pro vsechny na vsech vjezdech. prednost davas vozidlum jedoucim po kruhaci. kdyz to vemu z pohledu toho druheho ridice o kterem pises, nebyl povinen ti davat prednost, protoze ty jsi nejel po kruhaci, ale jsi na nej vjizdel tak jako on. kdyby jsi jel slusne receno jako clovek, tak tam vjedete oba bez toho, abyste se ohrozovali (od toho kruhac vymysleli). chtel bych videt jak by ses tvaril na miste toho druheho ridice, jak ti tam vjizdi nekdo jako ty a mysli si, ze mu patri svet. budu rad, kdyz se nad tim alespon zamyslis. na tvou zapornou reakci jsem pripraven a je mi to uplne jedno
Řidiči v kruhovém objezdu mají přednost at se vlečou nebo jedou rychle. Těm, kteří rychle přijíždějí ke kruhovému okruhu s tím, že to stihnou, bych sebral papíry na doživotí, at je to Němec, nebo Cheban.
1. Nepochopil jsi, co znamená "Dát přednost".
2. Rychlost vjezdu na kruhový objezd nehraje roli při dodržení ostatních pravidel provozu na PK. Není to o tom, že "to stihnu", ale o tom, že vím, že kolegu řidiče neohrozím ani neomezím a proto jedu a nezdržuji ostatní.
3. Řidičů, jako ty, je mi upřímně líto. Tím končím.
salamosi, nějak jsi to popletl. To, co píšeš o najíždění na kruháč je spíše souhlas se mnou, než s barbakanovým defenzivním přístupem. Nebo se pletu?
jestli to barbakan myslel, tak jak se to celkem často stává mě, že kolikkrat nějaky rozjetý vůl to tam v plné rychlosti napálí a moc ho netrápí, že já jakožto jedoucí po kruhaku musím skočit na brzdu, abych milost panovi nenabral zadní blatník.
Nevím, jestli ještě někdo bude tento dotaz číst, ale všichni diskutující by se měli podívat do Zákona č.361/2000 Sb.
1. Dát přednost v jízdě neznamená, že nesmím ohrozit nebo omezit řidiče jedoucího po hlavní pozemní komunikaci. V našem případě řešíme dání přednosti vozidlu jedoucímu po kruhovém objezdu.
Dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.
Podle výkladu právníka není ubrání plynu nebo mírné přibrzdění náhlá změna rychlosti jízdy.
Takže není možné motat do této situace pojem neohrozit a neomezit.
Nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemní komunikacich nevzniklo žádné nebezpečí.
Nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo.
Mimo jiné pro jízdu z jízdního pruhu do jiného pruhu a to i na kruhovém objezdu platí povinnost neohrozit a neomezit a ne dát přednost v jízdě, jak je v diskuzi uváděno.
Bohužel převážná většina řidičů si tyto pojmy plete a z toho vznikají uvedené nejasnosti.
Takže pokud řidič má dát přednost v jízdě, nedopustí se přestupku, pokud řidič, který má přednost v jízdě ubere plyn nebo mírně přibrzdí.
Pokud by platila povinnost neomezit, neohrozit, v tomto případě by se většina řidičů dopouštěla přestupku. Vjet totiž v dnešním provozu z vedlejší na hlavní by byl pro řidiče a to hlavně nákladních automobilů neřešitelný problém. Takovou mezeru, aby se vjel na hlavní a stačil odjet, aniž by ho někdo nedojel a nemusel ubrat to se nestává.
A bohužel pro velkou část řidičů je právě tato nutnost ubrat plyn nebo mírně přibrzdit, důvodem k následnému předjetí a snahou tohoto piráta nějak potrestat, proptože mu přece nedal přednost.
Zapomněl jsem napsat, jsem učitel v autoškole.
Ivane, děkuji za doporučení, abych se podíval do zákona 361/2000. Pokud nejste učitelem autoškoly, jsem přesvědčen, že tento předpis čtu častěji, jak Vy. Páč se domnívám, že jste průměrně znalý řidič. Naprosto souhlasím s několika Vašimi větami, zvláště s poslední větou.
Pro ty, kterým doporučujet přečíst zákon, je třeba je odkázat na příslušný paragraf, třeba takto:
§ 12
Jízda v jízdních pruzích
Páč číst celý zákon je zbytečné.
Dobrý den Milane, nikde jsem nepsal, že je potřeba přečíst celý Zákon č.361/2000 Sb. Jestli řešíme otázku přednosti v jízdě stačí se zaměřit na ty části, které o tomto problému pojednávají.
Tedy § 2 Vymezení základních pojmů - l) nesmět ohrozit, m) nesmět omezit, q) dát přednost v jízdě
tyto pojmy se v uvedeném dotazu zaměňují, (omlouvám se nepatříte k těmto diskutujícím)
dále § 22 Jízda křižovatkou, konkrétně odst.(5)
Nevím, z jakého hlediska posuzujete, že jsem jen průměrný řidič.
Beru to tak, že nejste učitel autoškoly, ani hlupák, takže střední znalost. Snad se Vás to nedotklo.
Pak se omlouvám, čtete zákon častěji jak já, když jste učitěl. Pokud zde zůstaneta i nadále, uvidíte, jak Vás bude třeba.
Jsem přesvědčen, že 99,9% řidičů sdělí, že při přejíždění z pruhu do pruhu MUSÍ DÁT PŘEDNOST, a neřeší, zdali omezí či ohrozí. Tak to mají vžité, ale máte naprostou pravdu, že citace v zákoně je jiná.
Ani to nejde. Představ si počet kamer ve městě, délku nahrávek a kolik lidí by se muselo detailnímu studování a řešení přestupků věnovat. Kamerový systém slouží hlavně pro následné vyhledání situací, které jsou už známé/nahlášené a pro jejich ověření, popř. získání důkazů. Ty se nemáš čeho bát
@honzas1: Myslím, že ani tak by se tím nikdo vážně nezabýval.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.