Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyzkouším funkčnost sahary?

Od: luko* odpovědí: 5 změna:
Dobrý den,chtel bych poprosit o radu jak u renaulta clia 1.4 benzin r.99 vyzkousim zda funguje ventilator na chladiči.Chystam se na stk a jak to tak byva tak na emisich motor vetsinou vytaceji tudíž se dost ohreje a auto mam chvili takze nevim zda ventilator slape.Zatim jsem zkusil vycvaknout svorku z nejakeho cidla co je na sahaře blizko ventilatoru a propojit jej pri zapnutem klicku a ventilator nic,pak jsem jeste na svorkovnici k ventilatoru pripojil voltmetr a zadne napeti.Tak nevim zda to musi mit jeste od jinud signal přehřáté vody..
Treba na opelu z roku 93 bylo primo na chladici nasroubovane teplotni cidlo co melo primy styk s vodou a u toho cidla ctacilo proklemovat dva ze tri vodicu a ventilator se rozebehl.
Prikladam foto jak to vlastne vypada u meho clia a diky za rady.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Nejjednodušší je po jízdě, když je motor ohřátý, jej nechat ještě chvíli na místě běžet za zvýšených otáček a sledovat teploměr chladicí kapaliny, popř. kontrolku přehřátí při absenci teploměru. "Sahara" by se za chvíli měla rozběhnout, pokud se nerozběhne a teploměr/kontrolka bude signalizovat přehřátí, je někde v obvodu spínání ventilátoru, popř. v samotném motoru ventilátoru, vada. Tu je pak třeba měřením a vylučovací metodou najít.


doplněno 10.04.18 15:26:

@luko: Neuvaříš. I když sahara nesepne, kontrolka nebo teploměr tě upozorní daleko dřív, než by k uvaření mohlo dojít. Jen je třeba teploměr/kontrolku, pečlivě sledovat.

luko*

Toto me take napadlo ale pokud se sahara nerozebehne tak nez to poridim uchladit tak to driv uvarim motor..

je jedno zda-li je funkční či ne. Pokud sedí za volantem jouda,uvaří i auto s funkčním chlazením (tj fungující "sahary " a teplotní spínač k saharám) ! Když to nestačí (jakože v drtivé většině to stačí) tak velmi dobře pomůže ventilátor topení a toto puštěné naplno.Jinak prověří se snadno- odpojí se konektor na saharu a napojí natvrdo dvěma kusy drátu za baterie-roztočí-li se je OK ne pak je ventilátor špatný.Čidlo zase vyjme a ohřívá se až do sepnutí (doma v hrnci)!Jinak nevím proč by mělo na emisích hrozit uvaření motoru-motor tam běží jen pár minut,mnohdy mu dávají řidiči v kolonach daleko větší záhul!

 


0x
Je to stará kára takže bych začal tim jestli se větrák točí po přímém napojení na plus 12v
Pak bych pohledal čidlo který po dosažení teploty spustí větrák bejvá někde na samotným chladiči a když se odpojí konektor a propojí kontakty pak by se měl rozběhnout
Ještě je otázka jak je zapojen je možný že čidlo nejdřív sepne relé a kontakty relé pak větrák
Je to práce pro někoho kdo umí zacházet s voltmetrem a žárovkovou zkoušečkou
Dá se taky ovládání větráku napojit na zvlaštní spínač a tím si ho s kabiny samostatně sepnout pokud je třeba
Nebo už sem jednou vymejšlel svuj novej obvod protože se mi nepodařilo zjistit proč to na ten originál nejde
De udělat lecos jen se v tý elektrice musí člověk trochu orientovat

U novějších vozidel, ale nemusí to být pravidlo ovládá ventilátor řídící jednotka motoru...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]