Nejste přihlášen/a.
Nejjednodušší je po jízdě, když je motor ohřátý, jej nechat ještě chvíli na místě běžet za zvýšených otáček a sledovat teploměr chladicí kapaliny, popř. kontrolku přehřátí při absenci teploměru. "Sahara" by se za chvíli měla rozběhnout, pokud se nerozběhne a teploměr/kontrolka bude signalizovat přehřátí, je někde v obvodu spínání ventilátoru, popř. v samotném motoru ventilátoru, vada. Tu je pak třeba měřením a vylučovací metodou najít.
@luko: Neuvaříš. I když sahara nesepne, kontrolka nebo teploměr tě upozorní daleko dřív, než by k uvaření mohlo dojít. Jen je třeba teploměr/kontrolku, pečlivě sledovat.
je jedno zda-li je funkční či ne. Pokud sedí za volantem jouda,uvaří i auto s funkčním chlazením (tj fungující "sahary " a teplotní spínač k saharám) ! Když to nestačí (jakože v drtivé většině to stačí) tak velmi dobře pomůže ventilátor topení a toto puštěné naplno.Jinak prověří se snadno- odpojí se konektor na saharu a napojí natvrdo dvěma kusy drátu za baterie-roztočí-li se je OK ne pak je ventilátor špatný.Čidlo zase vyjme a ohřívá se až do sepnutí (doma v hrnci)!Jinak nevím proč by mělo na emisích hrozit uvaření motoru-motor tam běží jen pár minut,mnohdy mu dávají řidiči v kolonach daleko větší záhul!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.