Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podtlak v palivové nádrži

Od: petrik® odpovědí: 14 změna:

U P107 mám poslední dobou problém před čerpáním paliva otevřít nádrž. Po až násilném pootočení víčka nádrže a nasátí vzduchu už je vše normální, pokud zkouším otevřít nádrž po několika dnech stání, tak je to bez problému. Předpokládám provozní zavzdušnění nádrže nějakou zpětnou klapkou ve víčku. Nemá někdo zkušenost jak to pročistit? Problém s dodáváním paliva do motoru není, jen u benzinky to otravuje a připadám si jak invalida na ruce. Pokud je příležitost tak zastavím a víčko povolím třeba za použití hasáčku než popojedu ke stojanu. Moc dík za radu!

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

4x

nevím, jak to má tohle auto.Ale u hrdla většinou nad plastovým nadkolím je ventil.Může bejt zalepenej od prachu a bahna, už jsem to párkrát řešil.Jak mizí palivo z nádrže, tak tam vzniká podtlak.Už jsem viděl, že to i plastovou nádrž vtáhlo do sebe a zmáčklo to přívodní trubku a auto se zastavilo, protože si nenasálo benzín...

dost mě to tehdá potrápilo a nebejt mechanika, kterej to na stejným autě už řešil, tak bych se v tom snad hrabal doteď:D


Hezký den, mám to chápat tak, že odvzdušnění jde samostatně mimo uzávět nádrže (nerad bych kupoval nový uzávěr, ten současný se odemyká klíčkem zapalování a o to bych nerad přišel)? A odkud k němu bývá přístup? Spodem nad blatníkem, z kufru za obložením? Děkuji moc za případné upřesnění. Petřík.

break

nevím, jak je to u tohodle řešený...sundat podběh a podívat se po hrdle až k nádrži...bude tam odvětrání, možn je jen špinavý a zalepený.Vyčistit, vyfoukat...bacha na ty výpary, s benzínem není sranda...


Dnes nemáme u nás zrovna ideální počasí (nemám garáž) a tak vyzkouším později. Moc dík, zatím před delší jízdou budu zavzdušňovat ručně povolením víčka (nerad bych se dočkal nějaké deformace). Petřík

break

Nejsu si jistej, ale mám za to, že ta 107 snad ani nemá to plastový nadkolí...

 


3x

Tak Pažouta 107 jsem nikdy neměl, ale jezdil jsem P206 a aktuálně mám P Partner. Nikdy jsem nezaregistroval jakýkoliv podtlak v nádrži - to vypadá na ucpané přivzdušňování - často bývá otvůrek právě v tom víčku, tak jestli třeba není něčím ucpán.

Stejně tak povolování - máte tohle provedení špuntu?

nahradni-dily-zh.cz/...

Ten by měl jít snadno otevřít, otáčí se celým vrchem víčka, takže je za co vzít. Navíc to přece nemusíte dotahovat na krev. Já mám na Partnerovi jiné víčko, kde se jen otočí klíček o 90° a víčko se vytáhne z hrdla - ale i to jde naprosto lehce.

 


2x

Nepsal jste motorizaci,takže jsem vzal motor 1,0i 68 euro 5 ( Pak je ještě E4 a HDi ale předpokládám ze znalostí několika různých starších modelů ,že je to pro všechny 3 motorizace stejné) a tam není odvětrání zvlášt ,je integrované přes víčko a je v plnicí hadici (vizobr ze svc boxu)takže zkouknolut ja je to pod víčkem a pak zkusit nějak pročistit víčko nebo pkd jde provrtat třeba 1mm vrtáčkem popř vyměnit.U písta v muinulosti jsem to natvrdo provrtal stejně jako na škůdce.


Odpověď pro vás se nějak propadla doleji (s dvěmi fotkami). Dám ještě vědět jak to dopadlo. Petřík

 


Děkuji za odpověď - přesně tenhle "špunt". Dotáhnout na krev ani nejde, po dotažení ze začne za zvukového doprovodu "jako ráčna" protáčet (protočení je nutná podmínka uzamčení nádrže). Po odemčení klíčem (pohybem vlevo vpravo a jeho vyjmutím) se normálně víčko točením vlevo odejme, což při podtlaku v nádrži právě dost dobře nejde. Pokud je odvzdušnění opravdu přes "špunt" mohlo by snad pomoci jeho vyprání v benzinu a podobně. Potřeboval bych se ujistit zda je odvzdušnění vedeno opravdu tudy a v nejhorším se by se koupil nový uzávěr. Nějak tam nevidím žádnou skulinu či utvor a nechci zbytečně investovat, pokud by se odvzdušňovalo jinudy. Petřík

 

petan86*

0x

Zkuste sundat podběh a podívat se jak to je řešeno .Budto si to bude přisavat přež hadičku na odvod par, nebo bude u víka nadrže menší otvor který bude ucpaný. Popř. bych víčko upravil aby kolem něj mohl jít vzduch

Stalo se mi kdysi v zime že jsem měl kolem víčka nadže led a nádrž si neměla kudy přisát vzdchu, to vedlo k tomu, že v nadrží byl takový podtlak, až mi praskla nasávaci trubka paliva a auto zůstalo nepojizdné. Proto radím řeště to co nejdříve.


Děkuji za informaci. Než to vyřeším s konečnou platností budu zajištovat "ručním dohledem", jsem rád že to doposud přežilo bez úrazu.

 


Jsem za vaši informaci moc rád a prvně tedy upřesním model: P107 1.0i 68 EURO 4 BVM 5 / r.v.2008. Večer se trochu uklidnilo počasí a tak jsem šel zkoumat. Jen mi nejde do hlavy to odvětrání přes víčko, udělal jsem snímek víčka a od těsnění směrem do nádrže je zcela celistvé, žádný otvor ani přerušení. Jinak zaslaný výkres se zdá být odpovídající skutečnosti. Udělal jsem ještě snímek vstupu plnicího potrubí. Jsou tam vidět odvzdušňovací otvory pro bezproblémové plnění PHM a napadlo mne zda do tohoto mezikruží není zaveden ze strany podběhu nějaký odvzdušňovací labyrint. Zatím jsem v rámci možností vše pod blatníkem očistil a vystříkal. Pokud to nepomůže tak udělám malý otvor ve spodní části uzávěru a půjde to přes netěsnosti zámku. Nerad bych kupoval nový uzávěr a potřeboval další klíček (současný se otvírá klíčkem od zapalování). Ještě jednou moc děkuji. Petřík

P.S.: Takové katalogové listy k autu se dají někde sehnat, nebo jen pro opravny?

jdo service box citroen,po zaregiostrování je pro kohokoliv ! odkaz: service.citroen.com/... někde na peuclubu dal někdo své heslo na přístup,žel nwn kde.,ale můžete se regnout!Pokud pak budete chtít zaplatit (placený přístup pro servisy a soukromé osoby) tak jsou tam i dílenské postupy


Ještě jednou moc děkuji, nyní hlavně za tu poslední radu i za celkem obětovaný čas. Dnes jsem po očištění hrdla z vnitřní strany blatníku ujel asi 30 km (zrovna jsem se vrátil) a znovu došlo k podtlaku. Budu tedy zítra vrtat dírku do "špuntu", určitě to bude sloužit. Mám jen špatný pocit že vzduch bude nasáván zámkem a bude jej tedy zásobit i prachem a před zamrznutím budu chránit jen kapkou aditiva, nerad bych do benzinu přisával nějakou nejasnou chemii s grafitem a pod.

Tímto děkuji i všem ostatním "rádcům". Petřík

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]