Nejste přihlášen/a.
Odpověděl sis sám, je to zavzdušněné. Termostat bude nejspíš podle dalších tvých údajů v pořádku.
Je třeba celou soustavu za studena odvzdušnit (nejsou náhodou odvzdušňovací ventily?), pak by mělo být vše v pořádku.
Bohužel ano. Chvíli trvá než to ten koktejl rozleptá... Narušit to může všelicos, nejen těsnění hlavy..
Ne neopravuji je jsem zedník s maturitou ale servisuji si svá auta a proto se zajímám o PSA (peu a ctr) a vše okolo nich.
pěkný, no...jako s tímhle není žádná sranda.Chladící kapalina se v žádným případě nesmí míchat s jinou.Když se tak stane, tak se okruhy musej pořádně propláchnotu...schválně si vem červenej a modrej fridex a zkus to smíchat třeba v petce.Hlavně třeba modrej je hodně agresivní vůči červenýmu...nehledě na to, že v motoru jsou teploty od nějakejch 70-130C...
vůbec nejde o to, co je v jiným autě v chladiči.Podstatný je to,co předepisuje výrobce.Chladič je to nejmenší, protože ta voda probíhá hlavně v motoru, kde jsou třeba kombinace celohliník, celolitina nebo litina s hliníkem...Předpokládám, že funglovka to není a tenhle sajrajt dovede docela rychle napáchat škody právě na těsnění...
Tak jako tak bych to vylil, vypláchnul a nalil tam to, co tam patří...Ozkoušet a podle toho postupovat dál.Vyndat termostat, ozkoušet popř. hned vyměnit.Pak vodní pumpa...že se z expanzky kouří je normální.Důležitý je to, jestli jsou všechny hadice teplý a nejsou tvrdý a jestli netlakuje voda do expanzky...
můžou být i rozdílní výrobci nemrzky, ale rozhodně nemíchat barvy...z vlastní zkušenosti to vím.Už jsme měli na dílně auto, kde někdo třeba dolil modrej do červenýho a ani se to nesmíchalo...Já takhle na zkoušku jednou smíchal zelenej s červeným a světe div se, za 1500km bylo vyžraný těsnění pod hlavou...ale tam to bylo jedno, stejně jsem tam měnil motor za větší...takže nemíchat
No je to nějaký divný.Po 5km je voda zahřátá na cca 100°C?Otevřete víčko chladiče?C5 má snad vyrovnávací nádobku?Po otevření unikne vzduch a auto jede klidně i 100km.Tím by to mohl být i ten termostat ale že by mu pomohlo k otevření odtakování soustavy se mě nezdá a navíc by to hned topilo-radiátor topení je zapojen před termostatem.Vodní pumpa že by také 5km nejela a potom dalších 100 šlapala normálně-blbost.A jestli to 100km jede v pohodě a nestrácí se voda ani olej tak bude i to těsnění pod hlavou v pořádku.Mě napadá jestli nebude v háji víčko toho chladiče(nádobky)že nedrží stálý tlak ale to by ksakru topilo hnedNo fakt nevím ale až vyřešíte dejte vědět
Klidně to může být těsnění hlavy které podfukuje jen za studena, tím po startu zavzdušní chladič. Po ohřátí se zatáhne a těsní = po odvzdušnění OK a jede furt. Po vychladnutí znova zavzdušní atd.
Těch možností je víc...
auto se zahřeje i zatopí bez víčka.když foukne těsnění, tak nemusí jít nutně olej do vody resp obráceně.Může ze spalováku tlakovat do vody...stejně tak může být prasklá hlava, trhliny se naopak za tepla roztáhnou.Proto se hlavy tlakujou za tepla...tak jako nejjednodušší je to vyloučit postupně...pročistit, dát správnou nemrzku, pak zkusit termostat, vodní pumpu...je i chemie, která se leje do vody a pokud tlakuje hlava, tak se to zbarví...sundat hlavu vždy až na konec.
neznám moc ty PSA benzíny, ale starý Citroni a Peugeoti měli odvzdušńovák na topení.Nevím jak tady.Naposled jsem dělal nějakou 1.6 turbo benzín 3008 a tam byl odvzdušńovák taky...zkusil bych to ještě odvzdušnit.
navíc si nemyslím, že by termostat ovlivnilo otevření expanzky.Termostat buď otevře nebo ne.Kdyby zůstal otevřenej, tak se motor neohřeje a když je zavřenej, tak se zas neochladí...nicméně do 5km teď by měl být otevřenej, kor u benzína, ale divný, že pak přestane vařit.Spíš bude někde bublina, co nemůže ven...jedno s druhým, přes počítač se pořád ještě ty auta spravujou blbě
Peu Ctr mají dněkteré motrory dokonce 3 odvzdušňovcí šrouby -jeden na hadici do topení (spíše je to čepička ventilku) druhý na domku termostatu (klasický z části dutý šroub,mosazný?-žlutý kov) a ten třetí u některých modelů je na chladiči např.chladič motoru typ HDY v P-106-ale je to už z druhovýroby takže je možné že originály tro nemají!.
Ještě malá poznámka -ne všechny motory pd PSA mají expanzní nádobku!Některé ji maji INTEGROVANOU do chladiče!Z pěti různých motrů od PSA měl,má jen jeden motor (DW10TD) ostatní mají v chladiči (XUD9,XU7JP4,TU1M+ a monoblok 150J)
diesel:nedělám tyhle auta tak často.Znám spíš HDI/TDCI...dělám víc Fordy resp. VW (ten mě neba) a na PSA spíš servis, rozvody, brzdy, spojky atd. takže je neznám tak do detailu...ale vím, že odvzdušňováky používaj...ale nechcu plácat nesmysly.Přes net se toho dá napsat dost, nejlepší je mít to na dílně...To bych věděl max za dopoledne kde je chyby, ikdyž na tyhle auta nejsem odborník...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.