Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Po pěti km. vaří motor

Od: rasl* odpovědí: 23 změna:
Mám citroen C5 kombi 2005 benzín +plyn a když vyjedu tak cirka po 5 km.my začne vařit motor,kapalina v chladici je studená, otevřu víko od chladiče a začne vycházet vzduch,bubliny,jakmile se to odvzdusni tak auto jede klidně 100km.v pohodě, jakmile auto odstavim na delší čas, třeba 4 hod,vše se opakuje,tomuto problému ješte předcházelo to ze mi dost pozdě začalo topit topení až někdy po 12 km. tet to dělá taky,ale jak odvzdusnim otevřením víka, po chvíli začne topit.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

matesj

0x
Asi termostat neotvírá...co takhle servis?
Může být i těsnění pod hlavou,ale to by se ti ztrácela voda.

 


0x

Soudím na nefunkční termostat! vyndejte projeďte a uvidíte a pak kupte u Boba (p.Tobolík-www.autodilyhulin.cz) a nový a dejte ho tam.Ještě jaký motor?

 


0x

Odpověděl sis sám, je to zavzdušněné. Termostat bude nejspíš podle dalších tvých údajů v pořádku.

Je třeba celou soustavu za studena odvzdušnit (nejsou náhodou odvzdušňovací ventily?), pak by mělo být vše v pořádku.

matesj
Satame,když to projede a ovdušní tak O.K.,potom to nechá zchládnout a už to zase vaří...
Kam chodíš na ty odpovědi?
rasl*

ještě doplňující věc, nalil jsem tam jinou kapalinu než jaká tam patri ,litr a potom se to začlo zavzdusnovat tak jsme vše procistily odvzdusnili ,ale zhruba 40% kapaliny tam zůstalo,a doplnili novou,pak 800 km klid a potom to začlo dělat znova.
asd1

To neni dopoňující, ale zásadní info! Tipuju těsnění pod hlavou... Nebo se seká ten termostat atd...

Jinak bylo třeba vypustit, důkladný proplach (několikrát) a až pak nalít správnou...

Aneb jak si osel zlikviduje motor... (pardon)

 

asd1

0x

Může být v háji vodní pumpa (ráda se protáčí vrtule na hřídeli), těsnění pod hlavou.. Samo by se to nezavzdušnilo... Může to být i termostat, může zůstávat seklý jak v zavřené (motor se přehřívá) tak otevřené poloze (topení topí za dlouho)

 

rasl*

To je to tak fatální chyba nalít jinou chladicí kapalinu,že to může zlikvidovat motor?to těsnění pod hlavou jsme Taky probírali ,ale že ty tři týdny ,800 km to bylo v cajku.
asd1

Bohužel ano. Chvíli trvá než to ten koktejl rozleptá... Narušit to může všelicos, nejen těsnění hlavy..

rasl*

Tomu se mi nechce věřit žeby kapalina která si v jiném chladiči chrochtá v tom mím neco rozleptala,i když vím že to asi nebyl dobrý počin. Amatéřina no.
Chladicí kapaliny,byt by měli být mísitelné-ale mnohdy nejsou a to prioritně způsobilo Váš problém,kapalina se "zdrcla" a Vy máte problém,nevěřte kde čemu píší výrobci a politici! Při přechodu na jinou kapalinu ,např G12 na G213 nebo na jinou , se vždy doporučuje důkladný proplach.pokud nelze dúkladný proplach hadicí v proti směru proudění kapaliny v motoru tak minimálně alespoň 3x vyměnit objem kapaliony čistou vodou.Takto jsem to dělal vždy i když jsem věděl,že předtím tam byla G12,tak přesto jsem před novou náplné G12 dal trojnásobný proplach. a zatím ani na jednom výrobku od PSA to nezlobilo (měl jsem a mám jich víc-BXa P405,nyní 2x Xantia,benál LFY a nafta RHY, a P106 benál).Doporučuji-vypusTěte to co tam je a pořádně to propláchněte-nemáte li možnost hadicí přímo z "kohoutku"tak nalůejte čistou vodu zajřejte ,vypustěte a toto zopakujte a do jednoho proplach můžete klidně dát roztok z cca 0,5kg sody (změkčovadla na praní) na cca 5-6 l.vody (na jednu náplň)pak proplach o jeden navíc.Při posledním prověřte (nebo doma v hrnci s vodou a teploměrem)prověřte termostatt ,zda-li je OK nebo není.
rasl*

Díky za vyčerpávající odpověď, jesli spravujete auta,tak se divím že máte čas takhle vypisovat, ten můj mechanik čas nemá nikdy.

Ne neopravuji je jsem zedník s maturitou ale servisuji si svá auta a proto se zajímám o PSA (peu a ctr) a vše okolo nich.

break

pěkný, no...jako s tímhle není žádná sranda.Chladící kapalina se v žádným případě nesmí míchat s jinou.Když se tak stane, tak se okruhy musej pořádně propláchnotu...schválně si vem červenej a modrej fridex a zkus to smíchat třeba v petce.Hlavně třeba modrej je hodně agresivní vůči červenýmu...nehledě na to, že v motoru jsou teploty od nějakejch 70-130C...

vůbec nejde o to, co je v jiným autě v chladiči.Podstatný je to,co předepisuje výrobce.Chladič je to nejmenší, protože ta voda probíhá hlavně v motoru, kde jsou třeba kombinace celohliník, celolitina nebo litina s hliníkem...Předpokládám, že funglovka to není a tenhle sajrajt dovede docela rychle napáchat škody právě na těsnění...

Tak jako tak bych to vylil, vypláchnul a nalil tam to, co tam patří...Ozkoušet a podle toho postupovat dál.Vyndat termostat, ozkoušet popř. hned vyměnit.Pak vodní pumpa...že se z expanzky kouří je normální.Důležitý je to, jestli jsou všechny hadice teplý a nejsou tvrdý a jestli netlakuje voda do expanzky...

olin*
Souhlas-nemichat kapaliny i když píšou shodnou mísitelnost. Lepší koupit chladící kapalinu od stejného výrobce a stejný datum výroby. A dvojitý klistýr- určitě naplnit vodou a vypustit nejméně 2x.
break

můžou být i rozdílní výrobci nemrzky, ale rozhodně nemíchat barvy...z vlastní zkušenosti to vím.Už jsme měli na dílně auto, kde někdo třeba dolil modrej do červenýho a ani se to nesmíchalo...Já takhle na zkoušku jednou smíchal zelenej s červeným a světe div se, za 1500km bylo vyžraný těsnění pod hlavou...ale tam to bylo jedno, stejně jsem tam měnil motor za větší...takže nemíchat

 


0x

No je to nějaký divný.Po 5km je voda zahřátá na cca 100°C?Otevřete víčko chladiče?C5 má snad vyrovnávací nádobku?Po otevření unikne vzduch a auto jede klidně i 100km.Tím by to mohl být i ten termostat ale že by mu pomohlo k otevření odtakování soustavy se mě nezdá a navíc by to hned topilo-radiátor topení je zapojen před termostatem.Vodní pumpa že by také 5km nejela a potom dalších 100 šlapala normálně-blbost.A jestli to 100km jede v pohodě a nestrácí se voda ani olej tak bude i to těsnění pod hlavou v pořádku.Mě napadá jestli nebude v háji víčko toho chladiče(nádobky)že nedrží stálý tlak ale to by ksakru topilo hnedNo fakt nevím ale až vyřešíte dejte vědět

asd1

Klidně to může být těsnění hlavy které podfukuje jen za studena, tím po startu zavzdušní chladič. Po ohřátí se zatáhne a těsní = po odvzdušnění OK a jede furt. Po vychladnutí znova zavzdušní atd.

Těch možností je víc...

break

auto se zahřeje i zatopí bez víčka.když foukne těsnění, tak nemusí jít nutně olej do vody resp obráceně.Může ze spalováku tlakovat do vody...stejně tak může být prasklá hlava, trhliny se naopak za tepla roztáhnou.Proto se hlavy tlakujou za tepla...tak jako nejjednodušší je to vyloučit postupně...pročistit, dát správnou nemrzku, pak zkusit termostat, vodní pumpu...je i chemie, která se leje do vody a pokud tlakuje hlava, tak se to zbarví...sundat hlavu vždy až na konec.

neznám moc ty PSA benzíny, ale starý Citroni a Peugeoti měli odvzdušńovák na topení.Nevím jak tady.Naposled jsem dělal nějakou 1.6 turbo benzín 3008 a tam byl odvzdušńovák taky...zkusil bych to ještě odvzdušnit.

 

break

navíc si nemyslím, že by termostat ovlivnilo otevření expanzky.Termostat buď otevře nebo ne.Kdyby zůstal otevřenej, tak se motor neohřeje a když je zavřenej, tak se zas neochladí...nicméně do 5km teď by měl být otevřenej, kor u benzína, ale divný, že pak přestane vařit.Spíš bude někde bublina, co nemůže ven...jedno s druhým, přes počítač se pořád ještě ty auta spravujou blbě

Peu Ctr mají dněkteré motrory dokonce 3 odvzdušňovcí šrouby -jeden na hadici do topení (spíše je to čepička ventilku) druhý na domku termostatu (klasický z části dutý šroub,mosazný?-žlutý kov) a ten třetí u některých modelů je na chladiči např.chladič motoru typ HDY v P-106-ale je to už z druhovýroby takže je možné že originály tro nemají!.

Ještě malá poznámka -ne všechny motory pd PSA mají expanzní nádobku!Některé ji maji INTEGROVANOU do chladiče!Z pěti různých motrů od PSA měl,má jen jeden motor (DW10TD) ostatní mají v chladiči (XUD9,XU7JP4,TU1M+ a monoblok 150J)

rasl*

Tak vám všem děkuji za rady,dnes mi to známej vše vypustil propláchl,napustil zahřál,vypustil nechal vychladit třikrát dokola,tak uvidíme,jak to vyzkouším napíšu jak to dopadlo.snad nebudu muset řešit to těsnění pod hlavou.
break

diesel:nedělám tyhle auta tak často.Znám spíš HDI/TDCI...dělám víc Fordy resp. VW (ten mě neba) a na PSA spíš servis, rozvody, brzdy, spojky atd. takže je neznám tak do detailu...ale vím, že odvzdušňováky používaj...ale nechcu plácat nesmysly.Přes net se toho dá napsat dost, nejlepší je mít to na dílně...To bych věděl max za dopoledne kde je chyby, ikdyž na tyhle auta nejsem odborník...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]