Nejste přihlášen/a.
Asi jsem líný a bohatý... Nechám si vyměnit olej v servisu a stojí mě to o tři stovky více, ale nemusím pak někde lít olej do řeky a filtr zavrtávat na dno popelnice... U většiny aut, pokud to nejsou nějaké socky jako Felda nebo Favorit kde se používají dražší oleje a filtry už mě to nevytrhne... Nekouřím a nechlastám, tak si to jednou za rok dovolím...
To jde možná tak u feldy. Normální auta mají pod motorem kryt na hafo šroubech. A i kdyby tam nebyl, tak při dnešních rozměrech aut na výpušták ani nedosáhnete. I když třeba bavoráci to mají řešené docela chytře - v plastovém krytu jsou malá dvířka, přes která se dá šroub povolit a nemusí se to rozebírat celé.
Jak normálně -zvednu do nejvyšší servisní polohy ,lehnu pod to povolím šrouby vypustím olej,odšroubím ftr -nechám vykapat . po vykapání /nechávám cca hodinu až dvě/ a pak opačný postup-zašroubím zátku,ftr a naleji new olej.Na Stošestém totéž až na zvednutí do servisní-tam to nejde a ani netřeba.
Olej si sice už dávno sám neměním, ale s trochou nadsázky: Auto nijak nezvedám, prostě si pod něj sednu, vyšroubuju nad hlavou vypouštěcí šroub a olej nechám vytéct do kýblu. Jen musím dávat pozor při vstávání, abych se nepraštil do hlavy .
Zdravím, u auta jak už tu bylo mnohokrát řečeno, ale navrch mám ještě plastový kryt, který musím odmontovat. Naštěstí je to SUV na vysokých kolech. Zrovna minulý víkend jsem pod tím ležel a pomocí vapky čistil spodek od soli. Chutovka je to ale na mé motorce. Abych se dostal k výpustnému šroubu ( 1 šroub) , tak musím odmontovat výfuk. ( 10 šroubů) Abych mohl odmontovat výfuk, tak musím sundat sklolaminátovou skořepinu. Abych mohl sundat tuto skořepinu , tak musím sundat sedačky, rám, kufr a kožené válce (26 šroubů) a odpojit elektriku. Filtr ( 8 šroubů) Olej měním po 10 tis. km, tak že 2x za rok. Výměna oleje - 1 den práce... Odsávání starého oleje přes měrku nemám rád a kvůli filtru to ani nejde.
Používám olej SUNOCO - máte s tím někdo zkušenosti? Jaké?
Záleží na konkrétním autě. U některého stačí zvednout heverem jednu stranu, nasoukat se pod auto a použít nízkou nádobu (třeba uříznutý kanystr). Jak vysoko zvedat? Tak, abyste se tam vešel. Pak zase spustit dolů, nechat vykapat, znova zvednout, vrátit šroub. Není lepší si ho za 2 stovky nechat vyměnit v servisu, než se s tím s*át doma a ještě řešit likvidaci starého oleje?
Asi tak, servis si většinou naučtuje max hodinu za práci a likviduje starý filtry a olej, případný reklamace taky řeší servis...Zákazník se nezašpiní a nemusí nikde nic shánět.Filtrů jsou často mraky druhů, občas není sranda je vyndat nebo se k ním dostat a odrovnat motor špatným olejem je poměrně snadný...a je to špinavá práce
chtěl bych vidět servis, kterej mi vymění olej za 200,- ...pod 500,- nejdou..a to ještě si musíš dovést vlastní olej..přesně proto jsem si udělal ty nájezdy..
Vyměňovat za 200kč olej u auta, je v nejlepším případě pouze za náklady. To si může dovolit nějaký Pepa před garáží.
Pokud se to má dělat oficiálně, dodržet všechny povinnosti a mít z toho nějaký zisk, tak to nikdy nemůže stát 200kč.
Ale kdeže. Normální neautorizované servisy mají hodinovku někde kolem 350 Kč. A hodinu to netrvá ani s blbě přístupným filtrem a zaplastovaným spodkem. Vlastní olej a filtr mít nemusím, ale vyplatí se to, protože je vždycky seženu levněji, než za kolik je prodává servis. Do hodiny odjíždím a mezitím si stihnu krásně prohlédnout celý spodek auta.
break- problém je v tom , že hodně servisů tě na dílnu z bezpečnostních důvodů nepustí. Starý olej odsávají přes měrku, tak že ten bordel ti zůstane dole ve vaně. Také ho někteří mechanici nevypustí ( neodsají) všechen a ušetří tak nějaký olej pro sebe. Pracoval jsem v autorizovaném servisu jako autoklempíř.
Já neříkám, že někdo neudělá za 200kč. Ale že když už to někdo dělá, tak je hloupý. Většina autoservisů tě ale vyhodí, než by to za 200kč dělali.
Doporučuji ti si otevřít autoservis a měnit lidem olej za 200Kč. Večer zkončíš urvanej a v kapse budeš mít pár drobných. To si raději lehnu.
Dále by jsi také věděl, že s krytama jsou dost často velké problémy. Takový zarezlý šroub v hliníkové nápravnici ulomíš raz dva. A pak ho dostaň ven. Z hliníku to jde fakt super. Pak na tebe zákazník čůmí a ještě ti říká, že jsi mu to zničil. Nebo se začne protáčet matička v nápravnici. atd. Spousta aut má spodní kryty dobité atd...
Lidé chtějí velké výplaty, ale služby by nejraději za pár korun.
Vzhledem k tomu, že u garážníka se jde nejdřív do dílny a pak do "kanclu" tak si nedokážu to nepuštění na dílnu představit. A ještě nikdy se mi nestalo, že by mě někdo vyhodil. Bych si taky říkal, co s tím autem asi chce dělat, že tam nemám být a šel bych jinam.
Já nemám problém si za službu zaplatit. Proto si taky olej neměním sám.
Jen říkám, že po mně zatím nikdo víc než dvě stovky nechtěl.
A to jezdím do normálních servisů, ne k žádným garážníkům.
vzhledem k tomu, že máš olej měnit ideálně 1x ročně tak to se nasčítá..takhle mě to stojí pár minut max hodinku práce pod autem..
instalater:mám to štěstí, že dělám v normálním servisu, kde to děláma tak, jak se to dělat má.Že se dějou prasárny, to vím.Ono každá robota něco stojí, nikdo to nebude dělat zadarmo, ani ten garážník...
Vysávání přes měrku je prasárna, když to má výpuš´ták.Některý motory se ale bohužel odsát musí...
taky jsem dřív dělal ve třech servisech jako klempíř a su rád, že už dělám jen mechanickou a klempířinu doma ve svým...
Poprvé (od koupě) když jsem to dělal na synově P-106 tak jsem musel vyheverovat pravou stranu a sundat kolo.Šroub byl dorvanej na krev,docela se divím že to neodnesl závit, takže jsem se pod to potřeboval důkladně dostat-z pod přední strany(od nárazníku) jesm nedokázal plně využít sílu a navíc hrozilo poškození vnějších hran tak i vnitřní imbus.(na 21mm klíč a 7mm čtyřhran).Při další výměně jsem toto již nemusel.jinak na olej ftr je dobré si pořídit nějaký dobrý trhák, pokud plánujete dělat výměny sám,nedávno tu byl dotaz tak prohledejte.Jinak mám docela velký kus látky z Jitky,který vozím v autě ,takže jej dám pod celý předek auta a pod výpušták pak nádobu (uříznutý kanistr od penetrace ze stavby)pod filtr pak druhou nádobku od aktivního uhlí z UV2000 (upravna vody.armádní zaáležitost) a vymontím filtr.Jinak nebím jak astra ale xantie (obě co mám-benzín i ropa) mají docela blbě přístupný filtr ale s řetězovým nástavcem na golu to jde dobře.Na některýchg jksem dokonce povoloval (F125p) klínovým řemenem.
Foto rampiček jesti najdu -vložím.
Výška zadní vodorovné části je něco kolem 30cm už jsem to vamazal takže přesné rozměry nwna šířka nájezdů tuším 36cm,materiál a nápad jsem dodal ,kamarád svářečku a rozbrus+ práci.Pak jsme msueli ještě další dva páry na zakázku.
Ono záleží na autě. U Fabie 1.2 HTP jde olej vyměnit bez zvednutí auta, u Fabie 2.0 MPI se spodním krytem motoru je potřeba zvednout předek aspoň o 10 cm.
Jak už bylo řečeno, ideální je mít nějaké nájezdy na přední kola, at už koupené (stojí cca tisícovku), nebo něco "samo domo". Já jsem si před auto naskládal menší a větší cihly a na ně jsem najel.
Výpustní šroub je orientován směrem dozadu, takže se zvednutými pouze předními koly se to vypustí nejlépe.
Na práci pod autem si buď zajet do místního JZD, STS nebo dvora nějaké autodopravy, kde mají rampu na mytí traktorů, dvě šíny na betonových sloupcích s nájezdem, aby se dalo pohodlně pod auto vlézt a pracovat,
Nebo práci nechat servisu, kde mají nejen hydraulický zvedák, šikovného automechanika ale i sběrné nádoby na vypuštěný olej a odmontované staré náhradní díly.
Lidi, když nemáte jámu nebo zvedák, klidně zajděte do nějaký střědní školy, kde se vyučují automechanici, oni mají dílny, a udělají Vám to zdarma, vrámci výučby, ale pozor! Při svým autě stojte, protože ti žáci nemají úctu k cizímu majetku! Já občas když chci jenom něco zkontrolovat na podvozku, tak jedu do školy.
Šrouby na vanách jsou většinou zezadu, takže podložením předních kol spíše pomůže vypustit všechnu náplň.
Stačí mi najet na cihly nebo dlažební betonová Hčka zámkovky. Dostatečné. Na SUV zase nenajíždím vůbec a jen podstrčím vaničku.
V servisu neměním. Nemám důvod. Mechanici jsou prasata a už jsem zažil kolegu, který nedotáhl filtr nebo přerval závit na vaně. Kolikrát se totiž nedávají nové těsnící kroužky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.