Nejste přihlášen/a.
bavi me ty poznatky jak se mi spotreba snizi o deci nebo dve predpokladam ze ten kdo to napise tak to porovnana za stejnych podminek jako je treba i teplota asfaltu, vzduchu atd, jinak to jsou pri tak malem mnozstvi jen kecy
Pokud denně jezdíš stejnou trasu stejným stylem, tak poznáš i ty dvě deci jestli to je palivem nebo stylem jízdy. Mmch. u mého auta kolísá spotřeba podle stylu jízdy mezi 5 až 12 L. Ale taky dokážu stejnou trasu zajet stejným stylem víckrát po sobě a spotřeba sedí přesně na deci. Placebo od skutečnosti dokážu rozlišit, a kdo nevěří at si nevěří
Pokud někdo jezdí jednou za uherskej rok a pokaždé jinam a ještě jinak naloženej, tak to nemá šanci poznat, to souhlasim. To se trefí možná tak do +- litr.
Dávám body - je to přesně, jak píšete. Snížení spotřeby o ,00000005 l/100
V praxi je to tak, že i když jezdím stejným stylem (většinou tempomat) zaměstnavatel spotřebu sleduje, auto je na GPS tak přesto spotřeba kolísá v rozmezí litru. Ono není tak úplně jedno, jestli auto jede po okresce, nebo po dálnici.
Ale hlavní je ten POCIT ! Nalil jsem tam něco extra, motor nyní pojede neuvěřitelně lépe a vydrží mnohem déle. A to se vyplatí. Horst Fuchs jako vyšitý. A když se to zkombinuje s něčím takovým, tak auto v podstatě nebude mít žádnou spotřebu.
Podmínka je stejný styl i stejná trasa a při dostatečným počtu opakování to poznat jde. Napsat že VIF do benzínu neni jen placebo jsem si dovolil až po dvou letech "testování". Kdo nechce věřit nemusí, takovým se dá narvhnout jedině "přijeď, předvedu", protože jinak stejně neuvěří...
To asd1 - nemyslel jsem to ve zlém, zastávám názor, at si každý leje do auta co chce, každého věc. Já jen z praxe tvrdím, že pokud do auta leju standardní paliva - tedy žádné ,,prémiové´´ ale ani žádné patoky od nějakého místního dealera topných olejů, tak auto najede bez potíží s motorem statisíce km. To není jen dojem, mám najeto přes dva mega km, služebáků jsem měl už poměrně dost. benzín i nafta, jediný problém s motorem byl tehdy, když kapitalista nechal předělat OII na plyn u ,,odborníků z Hradce, ale to je jiná píseň.
Takže mě nenapadá jediný důvod, proč do paliva či oleje nebo kamkoliv jinam přidávat, když auto dělá to co má - tedy jezdí...
U mně byl důvod, ejhle po natankování v D jsem ujel na nádrž o 100 km víc, auto přestalo čoudit a v mrazech výrazně líp startovalo. Řešil jsem jak to zachovat i v CZ a došel jsem k VIF, kdy se to chovalo zhruba mezi CZ a D naftou. Piksla VIF ka se jednoznačně bohatě zaplatila na palivu, nečoudění atd. byl bonus k tomu. Další auto mělo rail citlivý na mazivost (v ČR toho bylo spousta), takže VIF jako prevence drahé opravy - stačí se podívat na rozbory nafty v ČR a v D, u nás obecně "splňuje normu" a v D jí splňuje s velkou rezervou... VIF do benzínu jsem zkusil ze zvědavosti a na 99% opravdu funguje, na "testovací trase" jsem se dřív při "ekorallye" nikdy nedostal pod 6,3 L, s VIF kem se běžně dostanu pod 6. Na delších trasách jsem se nikdy nedostal pod 5,5, s VIF to zajedu kdykoliv (nuda v autě - musim jet s časovou rezervou tak si můžu hrát s autem a jedna z her je jet na spotřebu, kupodivu to neni až tak pomalu, spotřeba 5,0 na okreskách byla s průměrem 76 kmh - FF1 kombík, motor benzín 1,6). Služebák s velkým nájezdem bych taky neřešil, ovšem tam by bylo jasně koupit nový auto a po 200 kkm prodat - vstřiky atd. at si vybere jinej
Aditiva v benzínu dekarbonizaci motoru pomohou na straně vstřiku paliva - u MPI motorů oplachují sací ventily. Pomáhají udržovat vstřikovací ventily čisté a tím to končí. Dekarbonizaci pístů a dalších míst od karbonu nepomohou žádná aditiva ani v motorovém oleji. Pokud se hrubě vytváří karbou - u motorů s přímým vstřikem paliva jako VW Group, tak tam je to pouze GO motoru se změnou některých komponentů. Až nejnovější motory mají kombinaci přímého a nepřímého vstřikování paliva plus změny pístních kroužků.
Do nafty používám VIF ca 10 let a jednoznačně to není jen placebo. U staršího TD byl rozdíl ve spotřebě 0,5L, snadnější starty, míň čoudilo, líp šlo za plynem (vyzkoušeno dlouhodobě - stejný styl jízdy, stejné pneu, stejné auto...) Novější rail má rozdíl ve spotřebě minimální ca deci max. dvě, ale VIF leju v rámci prevence rail + vstřiky. Zatím přede jak hodinky.
Do benzínu používám VIF asi dva roky a jen placebo to taky není. Dlouhodobá spotřeba šla dolu o 0,2L, je klidnější volnoběh, zase stejné auto, pneu i styl jízdy.
Dekarbonizaci pomůže, ale spíš dlouhodobě. Rozhodně nečekej že vyjedeš půl nádrže a všechny karbony utečou
S aditivem ze začátku opatrně - velká dávka může rychle uvolnit usazeniny a ty pak zlobi ve filtru, vstřikách atd.
Tak to bych rád věděl, jak aditivum v naftě uvolní usazeniny ve filtru...Ani po 50000 km u normální nafty je filtr čistý a žádná usazenina tam nemá jak vzniknout. Ani dávkování jedna odměrka na 50 L neudělá se spotřebou vůbec nic.
Nepředpokládám, že jste myslel uvolnění usazenin v oleji, to by asi nešlo.
Usazeniny v palivové soustavě... A škoda že už nemám to starý auto, tam bez VIF ka byl při šlápnutí na plyn černej čmoud a s VIF kem bez čoudu a spotřeba fakt o půl litru menší - na nádrž nájezd o 100 km víc. Další nádrž bez VIF a zase čoud, nalitý VIF a čoudit přestalo = náhoda to nebyla.
Za pár dní je apríl, tak s tím ještě počkejte. Ani 1 litr VIFu nedělá nic s motorem. Nemá, opakuji, nemá vyšší výhřevnost a obsahuje nějaká mazadla a minimum rozpouštědel. To je podstatné pro mazání jehel vstřikovačů. A už vůbec neodstraňuje karbon ve spalovacím prstoru. V podstatě stačí na jednu nádrž 1 dl kvalitního oleje a mazací schopnost nafty je skvělá. Nic jiného to ani nedělá. Pokud jste čoroval naftu někde ze starých sudů v JZD, tak pak bych to chápal. Z nové čisté nafty nejsou usazeniny, ani kdyby jste si to přál.
Jestli sis nevšiml, tak dotaz je o benzínu. Nevim co meleš o naftě nebo o usazeninách od oleje... A srovnávat VIF s olejem je dost mimo, mimo jiné zvyšuje cetanové číslo, takže má vliv na hoření nafty a tím i na spotřebu. Mmch. "prémiová nafta" je v ČR obvykle normální s aditivama. Pokud chceš opravdu kvalitní naftu, tak musíš tankovat v D, A atd. nebo u OMV kde zaváží z Rakouska.. Dost lidí potvrzuje: natankuju CZ naftu na hranicích, přejedu D a mám sucho v nádrži. Natankuju D, přejedu zpátky a zbyde půl nádrže (nadneseně). Asi to "tam" je z kopce
já jenom,prošlo mě rukama hodně aut do žádného jsem žádné aditiva nelil a vždy motor nebo aspoň spalovací prostor přežil zbytek.A stou spotřebou o 2dcl ,kolik do těch 10olit. nalejete aditiv
Spotřeba o 0,2L = na vyjetou nádrž ušetřim na palivu ca 40,- Kč,
VIF dávám panáka na nádrž, tj. vystačí asi na 30 nádrží, 30x 40 = 1200,-, piksla stojí zhruba 300,-, tj. úspora 900,- Kč. Sáhnout a nalít panáka je tak půl minuty = 15 minut práce = 3600,- na hodinu, což se nejspíš vyplatí
U té staré TD nafty to bylo 100,- na nádrž, tj. na pikslu VIFka vycházela úspora 2700,- Kč (to byl ovšem extrém který se zopakuje u málokterého motoru)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.