Nejste přihlášen/a.
Kupte celou sadu a nekupujte to po jednotlivých dílech. To, že mechanik nabízí díly za víc než za kolik jdou sehnat má 2 důvody není charita a pak nejspíš nebere tu nejlevnější značku, ale ověřené díly. Navíc pokud si přinesete vlastní díly tak jste bez záruky a když se něco stane tak se budete dohadovat, kdo za to může
Znám mechaniky co vůbec z donesených dílů nedělají, většinou to montují ti co jsou v nouzy a nemají co dělat... Maximálně o marži z dílů nadraží práci. Říkají že když sis to koupil, tak si to také vyměň... Zkuste si donést do restaurace svoje jídlo jestli by vám ho ohřáli...
Jo, to říkali, tak jsem si díly začal měnit sám Charita je nesmysl, ale marže na dílech 100% je už trošku moc. Nemám problém zaplatit práci, ovšem obchodníkovi nechat vejvar už je moc. Velice často to je levný servis za 15k, svépomocí 5k a to jde třeba o tři hodiny práce. Díly stejné.. Časově mě to vyjde nastejno - nemusim vozit auto do/ze servisu, kvalita práce je lepší protože to nědělám "honem honem" ale pečlivě.
Např. blbá výměna oleje: 10 minut vypuštění a sundání filtru, pak si jdu něco dělat než to úplně vyteče, pak 10 minut namontování filtru a nalití nového. Nemusim nikam jezdit a čekat, průměrný servis si řekne 1500,- (a to naleje sudovku 70,- za litr) svépomoc 700,-
Záruka je na díly od prodejce dílů, na práci od servisu. Když se bude cukat tak příčinu určí znalec.
To mě baví, jak někteří prskaj, že maj servisy marži na dílech.Ono je hrozná sranda paltit zaměstnance, energie, vybavení a případný reklamačky, školení zaměstnanců atd...
Sednout k netu a objednat rozvodovou sadu je práce max. na 10 minut. Žádný lidi navíc, žádný školení, záruku mu bez problémů dodavatel vezme (pokud nebere od ksindlů). Za tohle si přisolí 2k navíc. Chápu, že servisy se brání doneseným dílům, taky bych se cukal přijít o tyhle prachy bez námahy 2k za výměnu je víc než dost, tj. vlastní díly za 2k a práce 2k je rozumné pro oba. 4k za díly a 2k za práci je v reálu 4k za práci a to už posílám do háje zelenýho - kdo chce moc tomu nedám nic. Obzvlášt když kvalita práce je obecně mizerná.
záleží na typu motoru, ale na tvým místě bych to nechal na mechanikovi.Koupíš něco, co nebude sedět a pak budou starosti s vrácením.U TDI PD nebejvaj tak častý rozdíly jako u jinejch aut a podle kodu to většinou sedí, ale nikdy to není 100% jistý.Rozhodně vždy sadu s vodní pumpou.
Jsou tam vždy šrouby, kladky a štefty.Mění se s kladkama, byt zkušení mechoši zásadně nemění štefty.Vymění se jen matka na kladce, nic víc...Zbytek šroubů v čerpadle, vačce a klice zůstává původní...Tlumič vibrací je podle toho o jaký auto jde.Ne všechny TDI PD maj stejný rozvody.
Ale tady se šetří na špatným místě.Rozvody jsou základ motoru, víc než prachy bych řešil to, že na práci a materiál bude záruka a rozvody budou správně nastavený na přípravky a ne na fixu.A zrovna tyhle motory mají společný to, že klika se aretuje speciálním přípravkem...
a to jsme si nerozumněli.Jde to, ale s přípravkama mám 100% jistotu...dělal jsem teď BRU, kde bylo šest modrejch a dvě bílý rysky kamsi.Ani umýt to nešlo.S přípravkama mám vždy sichr...
O Vačku u TDI strach nemám, jde zaaretovat vrtákem vlevo dole a má to i rysku na pravý straně.Klika se dá jen orientačně na oko, ďůlek vůči značce, ale to je zub sem zub tam...Takže posichrovat fixou, no.
Nicméně ty dva aretační kolík se daj použít na všechny PD a myslím i CR...
takže když koupíš na intenetu hydraulicklou kladku, která bude po namontování prolínat, budeš si jí muset vyreklamovat sám a její demontáž a montáž si opět zaplatit...?
předpokládám že dodavetel z internetu je spolehlivý a prověřený a případná reklamace nepotrvá měsíce...
Přesně tak. Ovšem kolikrát se ti to stalo? Pravděpodobnější ovšem je situace, že ti pár tisíc km po montáži skočí rozvody a servis tě s reklamací pošle do háje, přestože díly i práce byly od něj. A můžeš se vesele soudit.
Mmch. tvůj případ s vadnou kladkou znamená to, že dáš za rozvody práce 2x 2000, tj. cenově se se dostaneš na cenu od servisu. A pokud nekupuješ od vykuka tak reklamace není problém. Můžeš rovnou koupit nový díl a za reklamovaný si nechat vrátit prachy = jen 2 dny navíc... Servis je rychlejší o ty dva dny, ale nechá si to dobře zaplatit.
Kdo je trochu šikovný tak ekonomicky není co řešit - díly za polovinu a práce k tomu, vyplatí se to i pokud se kupujou přípravky na jednu akci... Časově to vychází taky na stejno, jestli se tři hodiny hrabu v rozvodech nebo jedu s autem do servisu - čas to sežere tak jako tak.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.