Nejste přihlášen/a.
Zdravím ve spolek!
Tak jsem minulý týden po několika letech se zastavil osobně v síldle firmy Protektory Praha, abych se zase po několika letech optal na to, které rozměry pneumatik hlavě osobních, případně lehkých nýkladních se v současné době vykupují, abych tam a zpět (ze zkušenosti) nevezl ,,i ty rozměry pneu kterých mají zrovna dost´´, tedy je aktuálně nevykupují.
Bylo zvykem, i když pro mé nepochopení a nenáviděnihodnou praxi nad tímto v rámi dané firmy, že otázky typu: ,,jaké konkrétní rozměry pro protektorování v danou dobu výkup přijímá´´ mi po internetu (přes e-mail) neodpovídali nikdy, a přes telefon jednou ano, jednou ve smyslu ,,nemám čas (či spíše jsem línej se dojít podívat na dveře výkupové haly abych ti to nadiktoval) tak si to zjisti osobně až pojedeš okolo.
No co se v dané době dalo dělat než se tomuto arogantně namyšlenému přístupu podřídit, jelikož jsem věděl, že tam v Praze prostě protektory hystoricky až do současnosti (v dané době) vyrábí a o nikom jiném jsem z doslechu v Praze a okolí nevěděl a ani neslyšel, že by toto v Praze a okolí provozoval.
Bral jsem to tak že jsem nikdy na tomto nebyl finančně zátislý natolik, abych byl nucen, na tož ochoten se tam s danými arogantně namyšlenými pány potýkat deně i prostě jsem nikdy neměl takový přístup k použitým (ojetým) pneumatikám v takovém množství abych jim to tam vozil častěji neč několikrát do roka v období přes 5 lety a za posledních 5 let ani s takovouto pravidelností ne.
No jo ale když se mi tady za posledních pár let nahromadili gumy ve stavu takovém, aby to ,,pánům výkupářům dle jejich nároků na stav a konkrétní rozměry většinově vyhovovalo´´ a neměl jsem čas tam za poslední 2 až 3 roky ,,zajet okolo´´, tak jsem se dozvěděl minulý týden akorád to že to tam zavíraj ve smyslu, že ,,areál prý prodávají Rusákům´´ a že se výroba přesouvá zplna jen do Českých Budějovic, ale že ani tam se již zplna ruší výkup pneumatiky pro protektorování, tudíž je jasné že tam to evidentně do roka či 2 asi zavřou taky, soudě dle celkové nálady a celkovém přístupu obzvláště daných arogantně namyšlených jedinců z řad běžných zaměstnanců, ale nejspíše též i jejich nadřízených.
A proto pokud by někdo v současnosti ale hlavně budoucnosti zjistil že ten výkup případně i výrobu protektorovaných pneu tady v Praze a okolí někdo přebírá, tedy opět otvírá novou provozovnu, prosím o tom ihned info.
Prozatím díky a s pozdravem ve spolek
Patrně žijete v omylu. Jen se podívejte, kolik toho jezdí, dnes má auto každý a někteří i 3. Pneumatiky jsou spotřební zboží. Upotřebené pneumatiky jsou odpad, navíc dost problémový odpad, za který si majitel platí, aby s ním někdo jako s odpadem naložil, protože do popelnice to nepatří. Ti spořivější si je odvezou do sběrného dvora na občanku, podpis v místě bydliště a jen v omezené množství a jsou radi, že se jich "zbavili".
Trošku mimo.Sběrné dvory pne neberou,berou je jen vybrané subjekty v každém městě -prodejce např (u nás ) Autokelly, nebo pneuservisy...Právě proto že je to nebezpečný odpad tak by Ti spořivější raději ojeté pro sebe nechali protektorovat !
Já myslím (nebo aspoň donedávna to tak bylo), že sběrný dvůr ojeté pneu bere. Na občanku a max. 4 ks/rok.
No nevím jak je to skutečně - zda-li ještě někde berou, ale správně by již druhým rokem pneu brát neměli.tyto by mělo brát zadarmo k lokvidaci jen přímo určené subjekty-u nás je to prodejna Autokelly, penu Máca pneu Continental a další nwn .Sběrný je již NEBERE!
Jinak-pane Martine- na druho stranu-když si koupím protektor a novou tak u nejlevnější kategoriíí pneu je rozdíl jen stovky (pro příklad jsem si toto srovnával vloni v rozměru 165/70R13 na malého pežotíka 106)protektornejlůevnější za necelých 700kč/ks a nová nejlevnější za lehce přes 800kč/ks. a dražší a dobrý protektor GD od Vraníka za snad stejnou cenu (ten je ale n našich podmínkách -JH zbytečnost)
X let jsem na protektorech od Protektory Praha jezdil a nemůžu na ně říct křivé slovo (jen bylo potřeba trochu víc závaží, ale v pohodě)
Letos jsem chtěl opět koupit na dodávku novou zimní sadu 225/70 r15c a našel jsem ji o 300,- levnější než nové (sice čínské) pneu s dobrým hodnocením. Až na to že u protektoru si všichni počítali dopravu 400,-/ks a nová guma měla dopravu zdarma.
Takže teď už nemám jediný důvod se k protektorům vracet.
Výrobci by si prostě měli uvědomit, že v dnešní době kdy se vše dováží je prostě konkurence vyšší a nastavit svoji cenovou politiku tak aby to pro zákazníka mělo smysl.
Jinak do pár let skončí.
Plně s Vámi souhlasím s tím že prodejci a někteří výrobci si touto cenovou politikou a reálnou praxí v rámci udržitelnosti výdělečnosti své výrobní činnosti sami sobě zabíjeli a zabíjí hřebíky do rakve. Je proto nutné najít takové, kteří si toto uvědomují či uvědomili včas a s těmi bych rád nadále spolupracoval, ale musí to být v dosahu cca 50 km od
Prahy. Nyní se mi zdá že tady tedy když to zplna ,,Protektory Praha pokládají´´ není tady nikdo, tedy dle mého úhlu pohledu ,,díra v trhu´´.
Jinak řečeno děkuji za odpověď, ale bohužel to vůbec neodpovídá na můj dotaz: Kdo v současné době či budoucnu vykupoje pneu na protektorování a nejlépe i prodává, či mi ještě lépe ,,naprotektoruje mé vlastní sjeté´´?
Pane -diesel- plně s vámi souhlasím, ale pokud mám brát v úvahu že minimálně polovinu pneu na kterých já osobně jezdím či i ostatní motoristé se dají protektorovat a tedy nadále vaužít, tedy prodloužit životnost ve smyslu užitnost dané pneumatiky pro to abych kvůli tomu nezatěžoval naše životní prostředí výrobou dalších pneu, tedy dříve či později dalšího spíše nechtěného a po sjetí mneu či propíchnutí či protržení nechtěného odpadu, s tím že o to spíše ti ,,co chtějí žít striktně bezohledně spotřebním stylem života ony použité, na tož sjeté gumy automaticky rovnou rádi nazývají poxický odpad, jelikož vaužití tohoto spůsobem jiným než hozením na skládku či nejlépe do lesa a td sami neznají či spíše nechtějí znát, ,,tak to hold vypadá jak vypadá´´.
Já sám osobně mám s protektory ve směs spíše pozitivní zkušenost napříč spektrem užití od osobních aut po lehké nákladní a zemnědělskou techniku a td a rozhodně nechci začít si zvykat že obzvláště pro mou osobní potřebu budu muset nejdříve řešit hlavně to ,,jak společensky zlykvidovat mnou osobně užívané či provozované pneu, tak aby mě to stálo co nejméně´´ a až poté se začít zabývat filtrováním internetu jaké gumy ,,nejlépe z číny či německa a podobně´´, tedy totálně produktové odpady buď ve smyslu výroba z nozecnostní ,,made in chyna´´ a nebo odpady které nikdo nechce, ale ,,spotřební čecháček který by si pochopitelně pro korunu nechal vrtat koleno velmi rád za kvalitní odpadní produkty z němec a spol velmi rád zaplatí´´, ale co si koupím a budu užívat já na svých strojích, když toto je pro mne nepřijatelné, když mám zkušenost že nové gumy od Barum či Mitas když jsou kvalitní ( či u Mitas ten rozměr pneu vůbec vyrábí) jsou většinou předražené a gumy stilu Michelin, Continental, Pirelli, Dunlop, obzvláště Pneumant a podobné ,,rádo by zvučné zména zahraničních výrobců´´ se mi osvětčili jako v lepším případě na stejné úrovni či horší jako Barum s tím, že kvalita a užitkovost oněch zahraničních výrobků je stejná či horší jak staré dobré české protektory , obzvláště v rámci užitkovosti daných gum z pohledu, že do cca 2 až maximálně u těch jednou tak drahých 4 let shnijí sami o sobě dříve než u nih zplna stihnete sjet dezén, pokud s daným strojem či vozidelm nejezdíte nejlépe v denním, či alespoň sezónně intenzivním provozu.
Proto o to spíše na staré dobré ,,komunistické pneu nedám dopustit´´. Ty z principu trvanlivostí dané kostry proti totálnímu prohnití (hloubkové celopločné praskliby gumového materiálu dané pneu) přežijí či přežívají několikanásobně vozidlo či stroj na který bylo prvotně ,,nově zakoupeno k intenzivnímu provozu´´, tudíž o to spíše nezatěžují životní prostředí nutnou výrobou nových pneu i pro případy užití na strojích či vozidlech, které nepotřebují mít ,,neustále minimálně centimetrový vzorek´´, ale hlavně musí držet tlak a nenechat se jen tak nějakým kamínkem a td propíchnout.
Jen dodám, že zahraniční výrobní produkty v rámci protektorovaných pneumatik, obzvláště německých a čínských výrobců rovnou prosím posílat k ekologické likvidaci ihned co se Vám dostanou do ruky po té co jsem za ně řádně zaplatili jakoukoli sebemenší či větší cenu. Vyjde Vás to tímto způsobem bezpečněji i nejlevněji. I toto je má praxe.
Jinak závěrem: Od listopadu jsem zakoupil vozidlo Škoda felicia Van plus s tím, že pán mi to nechal i s minimálně jetými protektorovanými pneumatikami Vraník. S tak dobrými vlastnostmi přilnavosti jak na asfaltu tak i na nespevněných komunikacích včetně hlíny či rozmoklého hliněného povrchu jsem se u měžných neprotektorovaných pneu nesetkal napříč výrobním spektrem, obzvláště při provozu i ,,zahraničních zimních pneu´´.
Asi na asfaltu budou mít díky té větší adhezi a tedy trochu vyšší spotřebu PH, ale o to pépe drží při protších průjezdech zatáček, ale o to spíše kdo chce jezdit a projíždět napříč spekterm povrchů ,,a furt jen rovně´´, tedy né jen po dálnicích, předem říkám než nové navoněné a předražené zahraniční pneumatiky, které v reklamách stále slyšíme či nám vtloukají do hlavy, že nic jiného a kvalitnějšího obzvláště v poměru ,,kvalita a cena neexistuje´´, tak jsem první kdo bude ,,veřejně a osobně zkušeně řvát´´, že je to účelová blamáž a reálná blbost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.