Nejste přihlášen/a.
Nevím, jestli si vylít zlost na agentovi, pojištovně nebo ČKP.
Auto bylo dovoz, smlouva sepsána s agentem pojištovny (ne na pobočce). Smlouvu jsme někam zašantročili, ale máme doklad o pojištění vozidla a s autem normálně jezdíme. Kontrola Policií OK. Po roce a pár měsících nám přišlo divné, že nám stále nepřichází nová zelená karta (nakonec jsme zjistili, že nechodily ani složenky, toho jsme si ale nevšimli, pojištěno máme více aut). Při kontrole na pobočce pojištovny se přišlo na to, že smlouvu od naší zelené karty tam vůbec nemají, že pro pojištovnu vůbec neexistuje - proto neposílali složenky, proto nepřišla nová karta. Ihned jsme tedy založili pojištění nové.
Nyní přišel výměr pokuty od ČKP za nepojištěné vozidlo do doby než byla založena smlouva nová - celkem to bude cca 20 000 Kč. Samozřejmě chceme podat odvolání, že jsme byli v dobré víře, že smlouva existuje, proto jsme jinou smlouvu dříve neřešili.
Existují ještě jiné možnosti obrany? Prosím o názory, jak byste řešili podobnou situaci vy.
Ještě doplním, že podobný problém mají další dva lidé, kteří uzavřeli smlouvy u tohoto agenta.
Záleží na tom, s kým jste vlastně smlouvu uzavřeli, pokud skutečně s člověkem, který pro pojištovnu na smlouvu pracoval, ale byl to flákač, který potřebné údaje nezadal do systému,a dnes už s pojištovnou z různých důvodů nespolupracuje, nebo s podvodníkem, který penízky inkasoval do vlastní kapsy...Na dokladu o pojištění, tedy zelené karte je číslo pojistné smlouvy...jde také o to, zda jste vůbec nějakou splátku zaplatili a komu...normálně pojištovna posílá složeky s upomínkama...Vůbec Vám to nezávidím, pokud neprokážete že jste smlouvu uzavřeli s externím spolupracovníkem pojištovny atd...je v právu pojištovna, na její straně stojí zákon...s podvodníkem se pak můžete soudit v občanskoprávním řízení o 20 tisíc, současně podat na policii treastné oznámení...dobrá víra je sice pěkná věc, ale říká se důvěřuj ale prověřuj...i kdyby smlova zpočátku byla platná a Vy nějakou počáteční částku zaplatili, po nezaplacení další splátky ze zákona smlouva zanikla...Buďte rádi, že jste nezpůsobili s autem nějakou škodu...To že máte aut několik, Vás neomlouvá, za chyby se platí...
Odvolat se samozřejmě můžete, ale pokud nemáte údaje o člověku, se kterým byla smlouva jménem pojištovny uzavřena, zkuste spolupracovat s dalšími dvěma lidmi, které ve svém příspevku uvádíte, někdo z nich možná smlouvu mít bude.Včetně vizitky člověka- pojištovacího makléře.
Nestandartní postup to není. Běžně se teď uzavírají pojistky na auto mimo pobočky pojištoven. Ale nevšimnout si více jak rok že neplatím pojistku a nevšimnout si že mám prošlou zelenou kartu to je lumpárna vaše.
Co se týká ČKP, tak bych jim opravdu napsal to co se děje a že žádáte o odklad do doby než to s pojištovnou prošetříte. Pokud máte zelenou kartu, která vám byla vydána při sepsání smlouvy, tak na ni by mělo být evidenční číslo návrhu. Dle tohoto čísla by měla být pojištovna schopna dohledat komu toto číslo patří a tím dojít i k tomu, kdo smlouvu sepisoval. Takže zajděte na pojištovnu a vše začněte řešit.
Pokud máte alespoň jeden doklad o zaplacení , pak máte naději , že něco vyřešíte.Pokud máte jen smlouvu a nezaplatili ste první splátku pojistného , tak ste nahraní a budete platit a platit. To , že máte zelenou kartu ještě nic neznamená. Smluvní vztah začíná až po zaplacení první splátky.
To bych nerek, smluvni vztah zacina uzavrenim smlouvy, pokud v ni neni uvedeno jinak. Nejake placeni je otazkou dalsich podminek, upominek atd...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.