Nejste přihlášen/a.
Ahoj, potřeboval bych poradit. Dá se do cca 250 000,- koupit nové solidní auto v benzinu s klimoškou, dálkovým centrálem (doteď jsem jezdil s úplným holobytem, tak si toto chci dopřát) a zároveň to nebude úplný prcek z kategorie minivozy (tedy aspoň kufr na urovni felicie), bude vcelku bezpečné a bude mít 5 dveří? Napadá mě fiat punto classic, škoda fabia, opel astra classic, opel corsa, ford fiesta či nějací korejci a japonci (hyundai i20, toyota yaris). Letmo jsem procházel různé ceníky a nevím nevím. Auto bych chtěl kupovat po zimě a je otázka, zda ceny nepůjdou nahorů. Doporučili byste mi nějaké? Uvítám zkušenosti s mnou uvedenými modely či případně nápad na něco jiného. Auto budu využívat na jízdy po všech typech komunikací (tj. Praha, dálnice, okresky) a bude obsazeno 2 - 3 lidmi. Parkování - bohužel Praha - sídliště před domem, žádná garáž, takže jde i o riziko odcizení, obtáhnutí klíčem,... Nové auto jsem nikdy nekupoval, má smysl pojištění havarijní, odcizení atp.? Děkuji za jakékoli rady a postřehy, moc mi tím pomůžete.
P.S. Weby typu auto.cz, autoweb.cz jsem procházel, ale není nad rady a zkušenosti jiných než redaktorů nebo lidí, co na moje.auto.cz svoje auto samozřejmě vychválí na 9b, protože je jejich miláček.
Ford focus ceny padli na dno seženeš auto s 6X airbagy větší než Fabie s jistým podvozkem a Německou kvalitou v Autobildu na 100000km je Focus v benzínu i Mondeo hodně vysoko .Vyzkoušené osvědčené motory 1,6 74KW nebo 1,6 Tivct 85KW.Ne nové ,ale lehce jeté nové stojí od 300 s 1,4 a to je tak motor do města.
Děkuju za tip, focus bych samozrejme chtel, nicméně nový stojí pořád dost a já po zkušenostech s ojetinami a servisy chci opravdu nové auto, abych byl prvním majitelem a byl v klidu, protože mám záruku. Maximálně nějakou předváděčku nebo tak... Ale dík
Můžeš mít auto se zárukou Ford protect nebo dovoz Německo A1 záruka platí po 12 měsíců po celé Evropě .Naopak já měl novou Fábii a už bych nové nechtěl .A určitě se nebavím o českém bazaru mám jiné prověřené zdroje i servis.
Já vím, že japonci a korejci se kradou nejmíň a kromě hondy a toyoty vyjdou docela i levně v dobré výbavě. Ale vyváží mi to kvalita? Prostě se to snažím posoudit ze všech stran.
btw. známému zrovna ukradli půlročního ceeda, tak nevím...zato neznám nikoho, kdo by přišel o forda nebo o škodovku...přitom ty statistiky hovoří jasně, to je fakt...
to pepick. Pokud mě vezměš jako že mě znáš protože tu nějaký čas funguji tak potom znáš jednoho co přišel s krabicí v ruce na parkoviště a zjistil že ji do kufru své oktávky již nikdy neuloží. Škodovky se kradou dost.
K výběru auta co fusion, tuším je za 259 i s klimoškou?
Ještě mě napadla Honda Jazz neokoukané auto. JD POWER sou s ním lidé nejvíc spokojení po Toyotě Prius whatcar.com/... i mě se líbí
Pro Vás by bylo vhodné auto s dobrým a spolehlivým motorem, ale s kosmetickými vadami, asi nejlepší by bylo něco po kroupách, s blatníky a kapotou jiné barvy než zbytek karoserie...aby vypadalo jako bourané...proč obtahovat klíčem auto, které je nedokonalé...Pak stačí obyčejný lak, za metalízu je příplatek...Když auto bez metalízy, tak může mít nárazníky, kliky , zrcátka šedé...obyč plast, žádná úprava unicolor...Když pak zloděj po nahlédnutí okénkem ještě uvidí, že stahování oken je na kliky, bude uveden do rozpaků a začne kalkulovat, proč tak by měl krást tak obyčejné auto...a odcizí nějaké jiné...
Uvědomte si, že co v autě chybí, to se nepokazí, nebo nebude odcizeno...klimatizace, elektrické ovládání všeho možného a nemožného, litá kola, atd...Pak se s cenou dostanete nějam jinam...hluboko pod 250 tis...
I nové auto může být po kroupách, auta zpravidla stojí na parkovištích před výrobním i závody, někde jich mají tolik, že si pronajímají nákladní lodě a auta skladují tam. Na nekrytých palubách.
Z finančního hlediska je dobrá kombinace kvalitního mechanického zabezečení řadící páky, označení skel kódy a informačními smolepkami a nějakého toho tajného vypínače. Překonat to lze, ale zloděj k tomu potřebuje trochu času. A v kombinaci s vhodnou prevencí, kde a kdy a jak parkovat ho t o zpravidla odradí. Na možnost odcizení myslí každý, ale kdyby si každý vybíral auto podle toho, zda se častěji krade , nikdo by nekupoval golfy, oktávky, passaty, audiny, bavoráky, fordy, jezdili by jen Japonci a korejci a pak by se zákonite kradla tato auta. Jsou samozřejmě i jiné možnosti, sledovat auto s využití zařízení GPS, které Vám vyhlásí poplach s využitím všeho mobilu, auto lze také s využitím speciální elektroniky na dálku zneprovozuschopnit, prostě se zastaví a nejede..atd ale to je finančně náročné a u auta do 250 tis. nepřipadá v úvyhu.
Pokud chceš "investovat" do nového auta, tak pojištění je to první, čím bych se zabýval! Pokud ale pro tebe čvrt milionu nic neznamená, tak se obejdeš i bez pojistky. V závěru ale je otázka co vyjde levněji, jestli cca dvou tří leté, málo jeté a stejně spolehlivé nebo nové a pojištěné a nutné servisní prohlídky v autorizovaném servisu, tudíž další náklady. Auto je nové jen do doby, než s ním vyjedeš, pak rychle ztrácí na hodnotě. Kor venku na parkovišti.
Chápu, co tím myslíš a je mi jasné, jak rychle nové auto ztratí hodnotu od pořízení během prvních měsíců. Jenže z druhé ruky je vždy z druhé ruky - nevíš, jak se k němu předchozí majitel choval, nemáš to už většinou v záruce - něco se ti podělá atp. Nevíš taky, proč se ho třeba zbavoval. Proč do něj nacpal ty peníze "navíc", které to auto brzy ztratí a s velkou ztrátou ho po dvou letech prodal. Samozřejmě - to se může i u tvého, co máš jako nové, jenže tam aspoň znáš jeho historii od číslovky "0" km. Taky nad tím přemýšlím, obojí má svoje výhody a nevýhody.
Z druhé ruky neznamená špatné auto. Jeden známý má rok auto, teď ho prodává, protože přešel na sportáka. Do auta investoval velké nové kola, pneu, sportovní pružiny, folie na okna, ještě si přikoupil záruku na pět let, protože si taky myslel, že ho těch pět let bude mít. Auto je prakticky nové, prodáno ze ztrátou. Další známí prodávají půl roku starého pežota, poněvadž jim umřel tatka a to auto bylo jeho, ještě nemá najeto ani tisíc km, protože hned pak onemocněl
Jinak já jsem koupil dvouletého focuse se 40tis na tacho za půl ceny co tehdá stál nový. Sloužil mi další 4roky bez investic, najeto 120tis km. Letos jsem ho vyměnil za maxe rok starého a můžu říct, že to auto je jako nové. Když bych ho koupil u forda, tak by mě vyšel o stodvacet dráž, kdybych platil hotově. Když bych chtěl na splátky, tak bych musel platit tu jejich pojistku a za tři roky bychjen na pojistkách přeplatil dalších 60tis, protože u nich to vycházelo nějakých 28500na rok, byla to prostě podmínka těch splátek. Takto mám plnou pojistku za devět tis ročně. Navíc mi jde ještě rok záruka a další tři roky pokud budu chtít, si můžu ještě připlatit. Zatím se rozmýšlím, stojí to asi 5500 na ty tři roky, ale po zkušenostech s fordama jsem nikdy závady neměl. Ono podělat se může i nové auto a znám dost lidí, kteří mají nové a jsou pořád v servisu. Sice nic neplatí, ale nemůžou jezdit. Může to být jen nějaká prkotina z výroby, něco se uvolní, něco nesvítí nebo tak, ale servis to dá do pořádku a pak je klid, takže i s jetým autem můžeš být bezstarostí. Samozřejmě českým bazarům bych se vyhýbal velkým obloukem, auta beru jen od jednoho spolehlivého dovozce a ten dává taky záruku.
Zdravím!
V říjnu 09 jsme si s přítelkyní vyzvedli nový Renault Thalia - brali jsme nejvyssi vybavu za 235.000 Kč vcetne DPH!
Kupovali jsme to v Renaultu na Zlicine rpz.cz/... a dali nam navic vybavu v hodnote 20.000 Kč! Obvolaval jsem vsechny prodejce a tihle jsou nejvetsi a mohou si dovolit davat "takovou"vybavu zadara...
Jedna se o 1,2 benzin 55kW nrozdil od trivalcovych skodovek se jedna o 4-valec 16-ventil. Tabulkova spotreba je 5,9l/100 km. Po 2,5 mesicich mame nalitano uz pres 6tis km a jsme naprosto spokojeni - po okrskach se da jezdit v prumeru za 5,3l - na dalnici (jezdime Praha-Ostrava) je v plnem nalozeni (4 lidi + plny kufr (mimochodem 506l) kombinovana spotreba cca 7,2l.
Puvodne jsem chtel ojetinu (Skodu Fabia Combi v tdi) do 200.000, ale po 2 navstevach v AAA jsme se rozhodli neco malo prihodit (35tis) a mame auto nove. Nutno rict, ze jsme zatim na nic zavazneho nenarazili a s autem jsme maximalne spokojeni! Kdyz srovnam komfort svezeni s Octavii II tk je to nebe a dudy - francouz je mekci a tlumi vyborne "nase silnice"...
Dobre vyber a mej se!
SCHUMA
Škoda Fábia Magic 236 900 nebo Magic combi 246 900kč. Klima, tónovaná skla, centrál samozdřejmě rádio Beat a počitačový disley Maxi Dot, dále nabízí metlu bez příplatku. No nekup to!
To je těžko radit, pokud mám rozpočet předem stanovený, obejdu si prodejce a sám uvidím co se dá koupit, alespoň bys měl mít představu, jaké auto vlastně chceš a k čemu bude sloužit a předpokládaný roční nájezd, jestli se vyplatí diesel nebo benzín. U nového auta je třeba počítat s pojištěním a servisní prohlídky dle údajů výrobce a to není taky zadarmo, protože je musíš dělat v autorizovaném servisu, jinak tratíš záruku! Takže nejde jen o cenu auta, ale i s tímhle musíš počítat, abys nebyl překvapený s dalšímy výdaji a ne malými! Pokud bych kupoval nové auto, tak rozhodně bych se podíval v Německu nebo Polsku, spíše v Polsku, tam byly auta bezkonkurenčně letos nejlevnější a ušetřit se dá hodně.
Ale taky bych zvážil, jestli se nové vyplatí při parkování venku, kde dost trpí a lidi kolem neberou ohled, takže za čtrnáct dnů bude vidět každý drcanec od dveří, bude na to pršet, sněžit atd. Je to pouze věc názoru a taky toho, jestli ti 100 nebo více tisíc stojí zato.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.