Nejste přihlášen/a.
Do rodiny čakám prírastok.Výber auta sa konal dlho.Voľba padla na Ford S-MAX 2,0 / 107kW benzín.Auto pôjde na prerábku na LPG,kedže mám skúsenosti s LPG asi 5 ročné vo Fábíí 1,4 MPi.Na Forde mi nieje jasné niekoľko vecí.Je to dost vzácna motorizácia,S-Maxov jazdí málo,pôvodne motor je pre Mondeo.Jeden benzínový S-max som vyskúšal,môj dojem bol dobrý.Homologované motory na prerábku sú v tomto prípade 3.Napíšte mi skúsenosti so servisom,spoľahlivostou,spotreba oleja,časté závady-okrem sacieho potrubia.Ďalej,ak by som bral panoramatickú strechu,je možné inštalovat strešný box?nosič lyží?Potom tempomat.Štandardne je vo výbave Titanium,ale občas vidím aj na kusoch označených ako Trend,Je to potom inštalácia na zákazku-vźmena volantu,kabeláže?Kto to absolvoval napíšte cenu atď.Brat s okrúhlimy budíkmi,alebo Ford convers display..píšte čokoľvek čo vás napadne ohľadom tohto auta.Díkes.
Jako problém vidim spotřebu. Sice správně uvažujete o snížení nákladů na provoz plynem, u tohohle auta to však nemusí vyjít. Fabie jezdí skoro zadarmo, zato S-max je velký, těžký neaerodynamický a na benzín si ve městě a ve vyšších rychlostech spápne přes 10l, to je v plynu 13+, pak vyvstane otázka, proč se asi nedělají benzínové náklaďáky... (ZILy nepočítám)
Áno,berme ako je.Vyhliadky pre naftu niesu zrovna ružové.Potom si dajme vedľa seba údržbu nafty vs.benzín.Vychádza mi to 6 problémov s naftou oproti 2 na benzíne.Auto chcem na dlhšiu dobu.Fábiu mám 10 rokov.Ukázalo sa že to po rokoch ani náhodou nebol krok vedľa.Má 293 tis.km ale už ako Family car nieee.V podstate ani neuvažujem o predaji.Čo sa týka Fordu zrovna kvôli spotrebe mám zato že takéto autá v inzercii nebudú mat také porcie km.Voči plynu má široká verejnost predsudky,ja mám skúsenost.Aj keby to žralo tých 13,tak to mám za 7,70 eur / 100km.
Další vymyšlený kolega, co měl Galaxy 1.8T, které se nikdy nevyrábělo.
Není nad to si koupit 5-10let starý ojetý diesel...
1) Kde bude LPG zabírat místo? (Nádrž se montuje pod auto)
2) Diesel motor a příslušenství je většinou těžší než benzín předělaný na LPG. Tam to nevadí?
3) STK a emise jsou u nás dražší celkem o 50kč, oproti dieselu.Revizi při STK dělám za 200kč. Kde se to prodraží?
Servis plynu bol ročne bol max.40euro-vrátené som to mal po natankovaní 2 plynových nádržiach.Užitočnú hmotnost som znížil o 40 kg.EK platím o 20 euro naviac-vráti sa mi po natankovaní 1 nádrže.Oproti nafte mám menej starostí o vysokotlaké čerpadlo,vstreky,DPF,turbo.Ak som na niečo zabudol tak doplnte.2-hmotný zotrvák má aj tento motor,problematické je tam sacie potrubie-swirl klapky.Inak som sa nedočítal nič negatívne.Práve preto píšem sem.
Je to motor původně od Mazdy, Ford na něj koipil licenci. Tenhle motor nemá standarně nemá tvrzená sedla ventilů a dokonce ani možnost seřizovat vůli ventilů, takže se na přestavbu LPG moc nehodí. Ford tehdy měl oficiální LPG přestavby, takže existují i verze motorů s tvrzenými sedly. Konzultujte to s LPG servisem, do kterého jezdíte s Fabií.
Konzultoval som.Vhodné,homologované na prestavby 3 sú motory s označením AOWA,TBWA,TBWB.Potom ešte ostáva motor-možno je to jeden z nich ktorý má možnost spaľovat E85.Auto by malo byt označené ako Flexifuel.
Co to je za fámu?Duratec má tvrzený sedla, to by se ty ventily udělaly aj na BA, kdyby je neměl...Vůle se tam neseřizuje, má hrníčkový zdvihátka který jsou napevno.Vůle se tam kontroluje někdy při 160 000km a vymezuje se právě výměnou za určitý zdvihátka.Někdy je stačí přeházet.Musí se ale sundat vačky.
Ale Duratec a Skyactive nejsou vhodný na plyn.Už jsem jich viděl dost zničenejch přestavbou na LPG.Problém je hlavně v nastavení, protože dneska montuje kdekdo a většinou to je příliš chudou směsí...
Ford měl přestavby na CNG.Nikdy jsem ten motor neměl rozdělanej, přiznám se, ale má tam být hlava s hydrama a ne tak ostrými ventily.Ale nedám za tohle info ruku do ohně.Nicméně Fordi tyhle přestavby na LPG moc rádi nemaj.Ale většinou je způsobeno špatným systém a špatným seštelováním.Nějaký přimazávání v tomhle případě vůbec nepomůže...
Stir>
1) Ano skutečně benzínové motory přímo od fordu nikdy neměli dostatečně kvalitní hlavy. Do S-Max se ale dával třeba i pětiválec od Volva. Ten je určitě vhodnější.
2) LPG určitě nevyžaduje přimazávání ventilů, pokud je zvolen kvalitní motor.
3) Olej se mění stejně jako u benzínu. Stejně to doporučují i výrobci LPG systémů. Povolený obsah síry v LPG je dnes natolik malý, že není důvod ho měnit častěji.
4) 10let starý diesel s 300-500tis km určitě není v nejlepších letech.
5) Ano nejvíce problémů mají první generace CR. Ale to je také dáno, že jsou nejstarší a mají nejvíce za sebou. 3 roky starý CR se 150tis km bude jezdit zatím bez problémů. Ale bude to platit za 5let a o pár stovek tisíc km víc?
6) Dvojhmoty ma plno benzínových motorů, ale moc se o tom neví, protože s nima není problém. Je to dáno daleko menším namáháním torzními kmity od kliky.
Kolik aut jsi měl na LPG a kolik stovek tisíc km jsi s nima najezdil?
U provozu na benzín není většinou žádný problém. Tam to stačí. Ale u LPG problémy už jsou.
5válec od Volva je odolný, ale u Hot Hatch jako je Ford ST či RS dostávají přece jenom více na prdel. U rodinného MPV bude sloužit stovky tisíc km bez zásadních problémů. Ale je pravda, že díly jsou dražší. (mám to doma- Volvo T5)
TDCI je u Forda pouze označení naftového moturu s turbem, který má přímý vstřik, od více "výrobců".
Auto na LPG mám zatiaľprvé.LPG šlo fo Fábie pri 208.tis km.V súčasnosti má 293.tis.km a zatiaľ neprotestuje klop-klop.Olej som menil vždy v štandardnom intervale,nemyslím že u Forda by to malo byt inak.Ak mi to technik-plynár odporučí v inom intervale,tak to prispôsobím,rovnako aj Flashlube.Ale čo sme sa bavili tak sa to nespomínalo ani pri zástavbe od TELEFLEXU a ani PRINS.V súvislosti s dvojhmotou som tiež zachytil že bude mat oveľa vačšiu životnost oproti dieselu.Ale ak aj mám zoservisovat hlavu aj tak si myslím že som na tom lepšie než súčet opráv na dieseli.Klasický trojboj v podaní turbo,vstreky,dvojhmota alebo DPF to prekročia.
Som odporca dieselu.
Víceméně souhlas, až na ty palice.Nemyslím si, že by Ford měl s tímhle problémy, neviděl jsem snad žádnou prasklou na Zetecu nebo Duratecu ani po brutálním uvaření.Jen se to říká o starým řetězovým osmiventilu Sierra/Scorpio Galaxy a jeho 16V deriváty...
U toho Volva bych byl opatrnej.Není to motor, na kterej jsou mechanický díly nějak laciný a hlavně nejsou.Opravoval jsem už nějaký v STčkách.Není to motor pro šetřílky...
Já osobně nejsem příznivce LPG systémů.Raději starý dobrý TDCI...Na to, kolik je fám o opravách za statisíce a problemech kolem nich, tak jsem se s něčím takovým ještě nesetkal.Ikdyž už jsem viděl propálený písty v TDCI, tam ale už nějakou dobu kapal vstřik, dokud se to nezastavilo...
Vím, 1.4, 1.6 a 2.0 a 2.2 jsou spolu s PSA, origo fordí jsou starý 1.8, 2.0 a 2.2 v Transitu a Mondeu MKIII.I ty nový vychází od spolupráce s PSA...
Nicméně jsem nezaznamenal žádnej velkej problém ani u jendoho TDCI.Třeba o tý 1.6 se píše jak to hrozně padá a servisuju motory, co maj čtvrt mega...Nejsou bezporuchový, to ne, ale není to tak horký jak se říká.Často za problémy stojí předešlej servis a majitel.Třeba DPF ježděný jen ve městě...
Ten pětiválec je kulturní a sám bych se ho nebál.Jen bych ho provozoval pouze na BA.Dělal jsem na tom asi úplně vše právě na ST.A ty auta měla kolem 200 000km a nedělám si iluze o zacházení...
jak vidno, tak to jen potvrzuje to, co říkám.Ty TDCI se nijak neserou, spíš jsou to držáci.Já mám 1.6 TDCI uživatelsky rád, co se týče oprav jsem si zvyknul.Je fakt, že třeba hodně propouštěj olej, zakarbonovávaj se a celkově jsou na olej háklivý, ale jinak je to v lati...300 000km není problém.Akorát cena paliváče je šílená.Nicméně je na netu zrovna o tomhle motoru napsáno dost, ale většinou borcama, co o autech jen píšou.Klidně bych si ho koupil, kdyby na to došlo...Znám ty motory do puntíku a udělal jsem jich vážně mraky.
Do plynu bych nikdy nešel, když si spočítám přestavbu, revize, kratší servisní intervaly, omezení bombou a do toho riskovat oddělání motoru.Zlatý TDCI...Stejně většina lidí jde po ceně montáže a mám ověřeno, že to pak je zkáza pro motor.Až se mu ty ventily zaklepou a budou z nich pampelišky, tak si to může spočítat...
1.6tdci (HDI) ze začátku nejvíce padali, protože měli i 30tis interval na olej, ale díky chybné konstrukci, docházelo k daleko rychlejší degradaci oleje. První to odnášelo turbo, kdy se někdy nedožilo ani druhé výměny oleje. Pro dlouhý život tohoto motoru je tedy nutné měnit často olej. Pak má průměrnou poruchovost.
break> Cena přestavby je často daleko měnší, než je rozdíl mezi vozidlem s naftou či benzínem. Mluvím o novém autě. Jasně, že koupit staré auto za 30tis a následně ho přestavět, je hloupost. Tak přemýšlíš ty. Jenže ne každý chce jezdit ve starém dobitém autě a čekat, kdy tě STK rozdělí.
Ohledně LPG. Pokud se zvolí pro přestavbu kvalitní motor, tak problém žádný není. LPG může pouze urychlit konstrukční vadu motoru.
stir> Ty by jsi opravdu s LPG nic neušetřil, protože málo najezdíš. Kolik aut na plyn jsi měl a kolik stovek tisíc km jsi s nima najezdil, že můžeš tvrdit, že oproti naftě nic neušetříš. Já měl oboje a nájezdy mám za sebou. Takže mohu srovnávat. A od nafty jsem utekl pro její poruchovost. Jakmile člověk najezdil 200-300tis, tak to šlo naráz.
Poslední srovnání mám s Fiat Doblo, co mám cca 8 měsíců. Zatím jsem s ním najel pouze 40tis km, takže jsem na začátku. Spotřeba v létě se průměrně drží okolo 8l LPG, teď v zimě jsem na 9l LPG. Benzínu jsem zatím tankoval za 1000Kč. Tedy za palivo jsem utratil cca 45tis Kč. A já se ptám, který diesel mi v takové krabici mi bude průměrně jezdit za 4 litry nafty? S 1.3 JTD se dá jezdit od 5l na 100km. Ročně mi to dělá nějakých 14tis Kč. Což jsou sice drobné, ale už tento rozdíl mi zaplatí přestavbu do 2 let oproti naftě. Ale hlavně nemusím řešit nemoci dieslů. To už mě nebavilo.
Já dával vždycky 20 000km a 5W30 Formulu a nebyl s tím problém.Turbo odchází samozřejmě kvůli oleji, problém je vážně malá náplň, ale smrt pro ten motor je sítko v holendru mazání turba...kdykoliv mám výfuk venku, jde ven...
Jo, jenže namontovat LPG na nový auto se rovná ztráta záruky.Některý motory to zvládaj líp, ale fordi to nemaj rádi...A nenazýval bych to hend konstrukční vadou...
A nevím, jak si přišel na tu kravinu s tím, že každej chce jezdit v dobitým autě za tři pětky.Nikde jsem nic takovýho nepsal...
break> Žádná ztráta záruky nehrozí. Byla by v rozporu se zákonem. Auto se přestavuje dle povolení hromadné přestavby a celý proces je schválen. Záruka platí.
Ohledně toho dobitého auta za 30tis. Myslel jsem to tak, že pokud kupuji nové auto třeba za 500tis kč, tak cena přestavby, revize atd. nehrají v celkové ceně velkou roli. Už samotné auto ztrácí na ceně každý rok více, než je cena přestavby. Tedy tyto vedlejší náklady jsou nepodstatné, abych díky nim neinvestoval do LPG, které je mi schopno ušetřit desítky tisíc ročně. Je ale třeba jezdit.
Malá náplň, sítko, průnik nafty kolem vstřikovačů atd. Je toho více. Ale základ je včas měnit olej. On to přiznal i sám výrobce, když snížil u některých modelů výměnu z 30ti na 20tis. km.
prostě ho vyhodím do háje, ikdyž je čistý...
Jo, ale tady je otázka na Durateca v S-Maxu, takže ojetina cca za 180 000Kč...Nevím no, ale u novýho auta mám asi víc na výběr.příjde mi, že přestavby jsou spíš u mladších ojetin.
Já jsem zastánce nafty nebo benzínu, ale vím, že třeba US motory od Fordu s plynem nemaj zásadní problém.
Mezi Fordařema je ale docela dost pak, co si koupím ojetinu třeba se 120 000km a rvou do toho plyn.A zrovna Duratec, kterej má zdvihátka napevno a samozřejmě se jezdí, dokud to nepřestane jezdit.On ten Duratec ztratí kompresi i na BA, když se to nehlídá a dostává na frak za studena a kašle se na olej...potom je to drahej špás a snižuje to podstatu přestavby
Tobě se to za dva roky vrátí, teprve pak začínáš šetřit.
U ojetého auta by to platilo, kdybych sehnal stejné auto v naftě a následně náklady na servis byli stejné. To je většinou utopie.
Malé dodávky za 300-400tis si v naftě s příplatek 60tis kč, většinou vybral pouze firemní zákazník, protože díky vysokým nájezdů se mu to ještě vyplatilo. I když třeba např. Autokelly měli spousty Doblo benzínových(rozvoz zboží po městě).
Naopak benzínových je spousty s malým nájezdem od prvního majitele, kde auto sloužilo jako rodinné. Rozdíl stavů je extrémní. Nemám turbo, DPF, dvojhmotu, vstřikování nepřímé s malým tlakem atd... Jednoduchý FIRE motor, který se opraví i "šroubovákem" a splňuje normu Euro 6.
Moc dobře si pamatuji, jak diesel začal padat po 200-300tis km, pak to nemělo konec.
stir:počítám, že podle euro4 je to ještě předfacelift.V Euro 6 už byla zcela jiná konsturkce hlavy, bylo místo DOHC použito OHC a 16ventilů nahradilo 8...Osobně bych do FoFo 2 volil 2.0 TDCI bez DPF, super motor, skvěle to s tím jede a má 6 kvalt...
Jináč se směju tomu, že benzín je vždy spolehlivej a diesel odchází už po 200 000km...Sice N/A má výhodu absence turba, ale cena oprav turbodmychadel dnes není tak drastická a já do 300 000km ještě turbo na svejch autech neměnil a ani neopravoval...Jo a i někteří benzíňáci mejvaj dvouhmotu...
Dvojhmotu u benzínů má spousty aut třeba BMW nebo mé Volvo, ale torzní kmity jsou daleko menší, takže tolik netrpí. Proto se o tom ani vlastně neví, protože prakticky neodchází.
Benzín není určitě vždy spolehlivý.To platí především u "moderních" přeplňovaných přímovstřikových motorů. Ale pořád lze koupit konstrukčně jednoduchý motor, kde pokud je olej, tak to dojede na kraj světa bez fatálního poškození.
Poslední mé auto na LPG najelo přes 550tis km(pouze já najel přes 400tis). Motor v původním stavu(jednou rozvody), ani těsnění pod hlavou nebylo nikdy děláno. Jen díky korozi šlo z domu.
Oprava aut mě neživí(je to koníček), jen už cca 10let vidím, co vše prošlo přes autoservis, kde jsou cca 4 automechanici. Jsou to tisíce aut, které jsem na vlastní oči viděl a znám jejich příběh. Proto ten výběr.
stir:To jasně, že by šla.Mně se líbí ta síla toho dvoulitru.Je fakt ten, že jsme dřív ty motory od PSA ve Fordu moc nemusel, pak jsem je ale nějakou dobu servisoval a opravoval a změnil jsem názor.By´t nejsou ve Fordu zcela identický jako u PSA...
Ta 1.6 má zajímavej charakter zvukem i projevem, dokonce i topí hodně rychle...Za některý věci bych konstruktérům vyprášil kožich, ale pořád lepší než TDI...
:každej máme svoje, to já nikomu neberu.Taky mám rád raději jednodušší věci.Co tam není, to se neposere, že...
Co to je za plyňáka?Podle intervalu rozvodů bych tipnul něco se řětězem...Vím, že i třeba Fordi dovedou najezdit čtvrt míče na LPG, ale většinou díky tomu, že majitel nechá udělat slušnou přestavbu a stará se o to...Jenže lidi nechcou slyšet, že šetření taky něco stojí.
break> Jasně ,že řetěz. Byla to Škoda Pick-Up r.v.2001 1.3 MPI. Ještě mi to stojí před barákem, ale příští týden jede po vlastní ose na vrakáč. Po zakoupení s 93tis km, jsem olej měnil po 15tis. km. Postupně jsem přidával. Od cca 350tis km jsem měnil olej po cca 30tis. km. Nejčastěji 5w40. Někdy 5w30, 10w40, 10w50... atd. Co bylo po ruce. Poslední olej tam už je přes 40tis, protože jsem věděl, že půjde na odpočinek. Stejně jsem to nezničil.
Zkušenost mám jenom s tímto motorem z Mondea. Je to velice kvalitní motor a "úsporný" na svůj výkon a objem... Spíš záleží v jakém režimu se jezdí a jak se honí. Cesta Třebíč Kolín každý týden několik let průměr okolo 6,2l/100km. Ve městě Třebíč (není to Praha nebo Brno) mírně přes 7l. Na to že s Feldou kombi 50kw jsme se motali okolo 8 l... Proto bych doporučil, než něco dělat s plynem, tak ho odzkoušet ve vašem režimu používání... S motorem spokojenost...
to je na BA nebo LPG?...A Třebíč je malá, člověk to za čtvrt hodiny přejde pěšky, autem za půl hodiny, protože jsou tam na pytel semafory...
Pro všechny chytrolíny co tvrdí,že má ford špatné motory na plyn,mám najeto na jednom mondeu 130tis a druhe mělo 200tis.na lpg,po celou dobu jsem vyměnil na prvním jednou svíčky a na druhém 2x.nevím co je to závada nebo porucha.jeden motor 1.8i a druhý 2.0. r.v.98 oba.ovšem na focusu 2016 motor 1.6 ,tovární přestavba na lpg to je jiná.po 2letech jsem ho prodal,za 50tis.2x ucpané vstřiky.udajně díky tlaku na nizke emise,miniaturní vstřiky a nevím co mi to ještě povídali,jo pry jsem malo jezdil na benal,ale seřizovali to oni.obecně jsem z lpg skončil.ted 1.5 ecobost a jsem spokojeny.
jinxi,ale toho s-maxe bych asi taky dal do plynu,ten dvoulitr by si mě poradit.hlavně se ve fordu zeptej jestli nehrozí ucpávání vstřiku.je fakt,že u toho focusu se to strašně rychle oproti mondeu přepínalo na plyn a zřejmě nestačilo vyčistit .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.