Nejste přihlášen/a.
Ahoj, vybírám nové auto a chtěla bych se poradit
v hledáčku mám Audi A4 2.0 TDI r. 2008 / Mercedes C Klasse 200 nebo 220 r.2008 / Honda Accord 2,2 r.2010
Máte někdo zkušenosti zejména se spolehlivostí těchto vozů? Potřebovala bych poradit v rozhodnutí Díky.
Do této chvíle jsem měla Passata v kombiku 1,9 tdi r. 2001 a byla jsem s ním velmi spokojená (naježděno přes 550 tisíc a pořád dobře šlapal bez jakýchkoliv větších oprav), ačkoliv ze zkušenosti některých známých vím, že ty novější už tak super nejsou ... a taky chci změnu.
Ony jsou to opravdu vozy, do kterých nasypete slušnou sumu ihned po koupi (rozvody, všechny náplně, kontrola, popř. oprava náprav, možná pneu atd atp) a ani potom nemáte žádnou velkou jistotu, že budtet jezdit podle svého a ne hlavně po servisech. Navíc každý servisní zásah řádně provětrá vaši kapsu. Můj přítel automechanik občas kroutí hlavou, když mu do dílny přijede např. "zánovní bávo" v časové hodnotě cca půl melounu i více a majitel chce udělat generálku brzd za co nejmíň, čili s použitím nejlevnějších nestandardních dílů.
Navíc nepíšete skutečný km proběh těch vozů, který je u těchto vozidel velmi podstatný.
Vzhledem k vašemu výběru vám nebudu doporučovat Dacii (přestože je provozuji už více, než 10 let ke své plné spokojenosti), ale doporučím vám individuální výběr napříč spektrem značek, které uvádíte. U všech najdete na jedné straně "staré vrány", ale také velice slušné a zachovalé kousky, které se jistě vyplatí. K tomu ovšem budete potřebovat odborníka, věřím, že mezi kamarády a známými nějakého najdete.
Nekupujte starou vránu jak vám tady inteligentně někteří radí, ale kupte si zachovalé auto. Z toho výběru bych vzal Mercedes 220, protože znám několik kusů, které mají najeto kolem 700k km bez závažné poruchy. VW měl s tím TDi nějaké potíže, které souvisí přímo s konkrétním označením motoru takže než se v tom přehrabovat tak bych se tomu vyhnul. Honda by mohla být fajn a spolehlivá, ale když se náhodou něco rozbije tak je to Japonec a tomu budde odpovídat dostupnost dílů a cena
Mercedesu bych se bál - "skorošvagr" si koupil céčkového staršího, během půl roku do toho sypal opravdu deseti-tisíce. Prostě koupil vrak s přetočenými km, který potřeboval hoooodně servisovat. A servis byl velmi drahý. Z těch vybraných bych doporučil A4, ale nechte prohlédnout v autorizovaném servisu před nákupem - prohlídku nazvěte "před provedením technické kontroly" - vč. diagnostiky. Prodejce s tímto musí souhlasit, jinak něco zapírá.
Bude ok - zaplatíte vy. Nebude ok, zaplatí si prodejce. Kdo s tím souhlasí, nic nezatajuje.
Samozřejmě základem jsou rozvody, náplně, základní servis po koupi cca. 20tis.
I v Německu se kupují nafové vozy kvůli nájezdu - kdo má naftu, najede cca. 30tis km ročně (minimálně). Takže jestli bude km 250tis, máte štěstí, když bude méně, asi to bude stočené - může být těch vašich 500tiskm už odjeto.
Opotřebení vozu pak jako celku je tak vysoké, že kdykoliv může odejít cokoliv. Na druhou stranu jejich silnice jsou lepší než ty naše. Opotřebení u vozu s 300tis km může být poloviční oproti CZ vrakům.
Já mám C5 s najetými 308tis km - 2,0HDi 80kW 2004, servis dokládán od 2006 (přivezeno do CZ), jediný majitel, servisováno jen u citroenu. To auto má ještě původní spojku a původní výfuk! Přitom nic nenasvědčuje potřebě servisu. Majitel s tím jezdil posledních 200tis km na dlouhé cesty, převážně právě Německo. Jenom jsem to kupoval za 40tis místo vašich 200tis... Což může být taky návrh k zamyšlení.
Bude ok - zaplatíte vy. Nebude ok, zaplatí si prodejce. Kdo s tím souhlasí, nic nezatajuje.
Kdo s tím souhlasí, je blázen. Bude-li to 10ti letý vůz, tam bude asi těžko všechno OK bez nutnosti výměny nějakého dílu. Proč bych jako prodejce měl někomu zaplatit prohlídku vozu? Mě to bude stát čas a pak mi kupující řekne "Tak Vám pěkně děkuju, auto nechci a tu prohlídku si zaplatte"
Pokud budu férový, tak prohlídku v servisu umožním, ale budu se chtít sám přsvědčit o tom, že to co servisák najde jako v nepořádku tak skutečně je a pak se můžeme bavit o případné slevě. Ale rozhodně nebudu přeci nic platit. Prohlídku chce kupující, tak at si ji zaplatí
Předem domluvená pravidla snad budou stačit - když někdo řekne "sjeté destičky", nebudu rušit obchod. Ale když řekne "Diagnostika s chybou, stočené km, jiný rozměr disků, xenony neoriginální-zřejmě čína samodomo" - pak toto prodejce vědět musí a jsou to závažné chyby, díky kterým pak neprojde evidenční kontrolou.
Já s tím problém neměl, jsem taky s koupeným autem spokojený.
super, tak tu hondu vyrazuju z vyberu timto.
vuz si privezu z ciziny, chystám se pro něj do německa, takže hledám na jejich servrech, s nějakými počátečními investicemi počítám ten nájezd km bych chtěla do max 200 tisíc čím míň tím líp.
ještě jsem měla v hledáčku tu audinu v 1,9 tdi - což mi bylo doporučený jako nejspolehlivější varianta u tý A4 z tohohle roku, ale v inzerátech je jich pramálo :/
určitě bych se taky chtěla vyhnout automatický převodovce a tím se mi výběr zase o dost zúžuje :/
10 let starý vůz s nájezdem do 200 tis. km budeš v této kategorii buď těžko hledat, nebo to bude stočené. Takže pozor na to!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.