Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace auta dle NOZ

Od: teta* odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

Poradí mi někdo, jak postupovat již s druhou reklamací nového auta v záruce? Při první reklamaci vadu opravili, bohužel se závada objevila znovu. Reklamaci jsem uplatnila u autorizovaného servisu, a i přes vadu lze používat. Je to zhruba půl roku, servis se stále vymlouvá: Nejdříve museli objednat součástku u výrobce (Ford), poté že nemají přístroj, který si musí vypůjčit, aby mohli auto řádně opravit. Mám ze zákona nárok odstoupit z tohoto důvodu od kupní smlouvy? A jakou by mi případně odečetli z kupní ceny? Mockrát děkuji za radu a pomoc.

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

2x

Nemáte si kupovat nového Forda, nejste totiž první kdo si ztěžuje na nekvalitní auto i servis. Jestli máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy záleží na tom co jste jim podepsala a jestli není každá závada jiná pak by 2 určitě nestačili. Co by odečetli z původní ceny raději ani nechtějte vědět...

 


0x

NOZ § 2169

(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady*) po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.

(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

*) Podle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách - dvou předcházejících uznaných reklamacích.

Můžete požádat o slevu podle ust. odst. 3 - "prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době", ovšem lze předpokládat, že částka bude vzhldem k ceně vozu zanedbatelná.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]