Nejste přihlášen/a.
Hezký den, začínám pokukovat po novém autě. Jsem řidičem z povolání a řízení mě pronásleduje i v soukromém životě, najedu opravdu hodně kilometrů, proto jednoznačně naftu. Převážně dálniční provoz, auto by mělo být i trochu lépe vybavené, automatická klima, tempomat apod. Moc věcí sebou nevozím, takže klidně sedan nebo nějaké kombi.
Cena do 300tis. Kč vč. DPH, co jsem tak koukal a zjištoval tak se mi nejvíc zamlouvá Volvo a BMW, líbí se mi jak zvenku tak i interiér, většinou mají jak výkon tak dobrou výbavu.
Určitě uvítám nějaké osobní tipy a zkušenosti, s tím jaké auto vybrat.
Citroen C5, Peugeot 508 obojí 2.0HDi výkon podle toho co více vyhovuje nebo je zrovna lépe k sehnání. Osobně bych do Volva nešel takže pokud něco lepšího tak to BMW s R6. Nejlépe koupené na západě, protože bude 100x spolehlivější, v lepším stavu takže se vyhnete tomu, že se rozsype ještě než dojedete domů...
Nová Dacia má sice záruku, ale pořád je to Dacia a ještě k tomu bez motoru
dacia lodgy 1,5dCi - nová, se zárukou
a nebo BMW 10 let staré a 2x přetočený tachometr - jakékoliv ccm, stejně bude za pár měsíců k.o.
Rozumím, podle prvotního dotazu jste moc parametrů neuvedl - třeba děti a město. Jen se zkuste zamyslet, co všechno je třeba u auta po najetí 150tis km.
Chtěl byste tedy ještě radu nebo jste rozhodnut a chcete jen odrážet náměty a rady mimo vaši představu?
Jinak stačí mrknout na sbazar. Je tam v nabídce třeba BMW 530XD, na tachometru jen 216000km, soukromý inzerent a full výbava - co víc si přát? jenom 215000,-Kč - to je super cena za ty km. Je jedno, že to je vyrobeno v r. 2006.
Jiný inzerát soukromníka - octavia combi 2,0TDi r.v. 2013 - ale asi měl více na spěch - najel prý 204794km za tu chvilku...
V aaaauto najdete těchto octávií mraky - každá má vždy max. 170tis km - pokud má náhodou víc, zajděte za týden, najdou stejnou s méně km na tachometru.
Těším se, až někdo dostane rozum a prosadí se tu zákon o stáčení km.
Kupuju ojetá auta, ale vždy max. 55000,-Kč - najedu 100tis km a prodám dál jako soubor náhradních dílů s platnou TK. Nemám ten žaludek stáčet km, leštit a tvrdit, že auto s 350tis km je bez problému a investice.
Nezlobte se, ale už jen představa 12hodinové cesty například do itálie Dacií je krajně nepříjemná.
Moje zkušenost s vozy této značky je nicmoc interiér, nádměrný hluk od kol i od motoru a větru a nekomfortní sedačky zklubené se špatnou výbavou.
Po městě nebo jako další auto do rodiny "rozvoz-svoz" dětí do školy a z kroužků a večer do obchodu si myslím, že by bylo ideální, ale jako hltač dálničních kilometrů by asi neobstál.
Hloupý člověk bude stále dokola řešit tachometry a kilometry! Vždycky jsem vybíral auto podle stavu a nějaký číslo jsem měl vždy u zádele! ale to člověk holt musí něco v tý hlavě mít a umět trochu víc než se jen podívat na počítadlo km!
Takže si kupte klidně i to BMW, ale dejte velký pozor při výběru a pokud tomu moc nerozumíte, tak si s sebou vemte někoho, kdo tomu pořádně rozumí. Pokud tomu nerozumíte, nevyznáte se a nemáte nikoho, kdo by vám auto pořádně prověřil, tak si kupte novou Dacii a máte jistotu, že máte nové auto. (pokud vám tedy nebude vadit, že ty Dacie jsou extra hnusná auta)
Hele, danys, Ford ti nevoní, Dacie ti smrdí, ale co bys doporučil jsem se tu nedozvěděl. Tak se ukaž, chytrolíne. Nechám se poučit.
To říkáš ty chytrolíne, Dacie mi nesmrdí, ale to aby se s tím člověk styděl jezdit i po tmě. Je to prostě levný, ale hnusný auto.
Osobně bych šel do BMW 320d. Akorát ne z CZ bazaru!
Jinak doporučovat někomu, kdo se rozmýšlí mezi Volvem a BMW, Dacii?
BMW 320d. No OK, někdo se chce předvádět starým baworákem a rvát prachy do servisu, a někdo chce levně koupit třeba nové auto a mít na dlouho klid.
S Daciemi máme spolu se ženou od r. 2007 najeto přes 800.000km, nejdelší cesta 1.800km tam a to samé zpět (Černá hora - Ulcinj), jinak na Moravu a zpět (2x400km) cca 4x do roka a nikdy jsme si nestěžovali ani na spolehlivost, ani na hlučnost, ani na "nepohodlí", ani na rychlost na dálnici (+/- 160km/h cestovní), všechny 3 Dacie (Logan MCV, Logan a Dokker) na LPG, tzn. minimální přímé náklady (+/- 1,30 - 1,50Kč/km). Všechny 3 koupeny nové, montáž LPG do 400 najetých km. Náklady na provoz minimální, náklady na opravy minimální (skoro žádné nebyly). Ani na jedné nebyl nijak opravován motor, pouze seřizovány ventily (absence hydroštelů). Dokonce ani ta obávaná koroze se za dobu provozu nijak drasticky neprojevila.
Co může obyčejný český člověk chtít víc?
Co chce víc? To píše - digitální klimu a "další lepší výbavu" - takže asi palubku v dekoru dřeva, rádio lepší značky, automatické sklápění zrcátek, které přes čtvrt roku raději vypne kvůli ledu/sněhu. A hlavně znak na kapotě
Už je mi to jasné. Naše Dacie mají jen mechanickou klimu, Dokker má multimediál s bluetooth na mobil a navigací, dálkový centrál a el. stahovačky jsou u všech samozřejmostí (pravda, jen vpředu) prostě maximum v době koupě na českém trhu dostupné. No jo, ta palubní deska vykládaná dřevem, ta tomu strašně moc chybí
Jo , a ještě jsem zapomněl: Jak ze shora popsaného vyplývá, našim Daciím chybí hlavně ten "dehet"
No jo, nejsme každý jen obyčejný český člověk
V porovnání s Trabantem si u Dacie taky nemůžu na nekomfort a hluk stěžovat problém nastane při srovnání s něčím lepším
Co se týká klimatizace tak rozdíl mezi manuální a automatickou je dost zásadní. Konkrétně takový, že tu první spousta lidí raději nezapíná, protože by večer skončili v posteli, ale automatická jim nevadí
pokud chcete jezdit hodně kupte si nové auto a po záruce se s ním rozlučte
pokud nemáte dostatečnou finanční rezervu na případné větší opravy ( BMW, VOLVO) tak se zaměřte na auto střední třídy typu superbéčko nebo passat, kterých je v evrope i ve světě hodně a u kterých se dá mnoho věcí v případě potřeby sehnat i na vrakáči a u kterých funguje i masová druhovýroba ND...
naftový motor CR by mohl něco vydržet, vyhnul bych se objemu 1.6, vyhnul bych se převodovce DSG nebo autu které se s jinou ani nevyrábělo a vybíral bych auto s minimem čidel a ekokurvítek...tak kolem roku 2010
dnešní auta jsou krásná pohodlná jezdí pěkně ( pokud nejde o "dynamický motor" 1.0) ale nevydrží toho tolik jako auta z doby před 15 lety...nedávno jsem četl příběh štastného majitele VII-golfa který trefil bažanta, i taková drobná srážka znamená výměnu množství čidel napojených na asistenty včetně celého nárazníku, protože kitování a sponkování a tmelení a lakování ovlivňuje správnou činnost těchto čidel...a adaptivní tempomat má v předu ten "radar" který dostal ránu a musí se pak nabudit a spárovat s ŘJ a bohužel firma Táta s Syn Na Dvorku to nezvládne, pokud není vybavena hardware za 280 tuisíc a a software za dalších 60, cena je pak v autorizovaném servisu likvidační, proto je nezbytné mít dobré havarijní pojištění...a to zvyšuje ty náklady...
Spíš kdo si čuchnul k Fordu, tak už tuhle značku nikdy nechce!
Měl jsem fungl nový auto Ford Fiesta a hnilo to skoro jak starý felicie! Už nikdy více, i když s motorem nikdy problém nebyl.
A já mám FOFI už třetí za sebou - pro manželku. První bylo jen na dojetí... druhá dvě už byla ok. Když počítáte s autem na 2 roky za 20tis a vydrží vám 5 let, jste spokojení... Problémy u fordu - klasika FOFI je topení, krokový motorek/elektronika kolem motoru. Měl jsem motory 1,25 55kW, teď mám 1,3 37kW. Bez klimy, bez elektriky ve dveřích a dalších zbytečností... ale za tu cenu vás zaveze z bodu A do bodu B a někdy i zpět :D
2 inovace do fordů : 1) dvojité vyhřívání zadního skla - aby tlačící lidi nezábly ruce a 2) pravidelné aktualizace jízdních řádů bus/vlak s heslem "fordem tam, zpátky vlakem"
Neboj, nečte to jen tazatel. A já mu Dacie necpu, jen na základě mých zkušeností, které jsou tu volně k přečtení, začnou o Dacii uvažovat další lidé.
Je to věc rozšíření obzorů... Můj tatík 15 let pořád dokola mlel OPEL-OPEL-OPEL... A kdyby měl jiné chutě, asi by ušetřil desítky tisíc za opravy. Nechci říkat, že OPEL je špatný auto, ale ojetina má prostě své typické závady... třeba olej u fordu, elektrika u opel,... a zase typ od typu jinak a rok od roku jinak...
Když se někdo zaměří na BMW, protože se mu líbí ta barva nebo ten vzhled... ale chce s tím najet desítky-stovky tisíc km... má myšlenky poněkud chybně nastavené.
Fordem tam,vlakem zpátky .Francouze taky nebrat,HDI jsou jedny z nejhorších motorů.Šel bych do koncernu,možná i to BMW.Pokukuju po Subaru,ale nemám zkušenost,tak nevím,jak jsou na tom motory.Momentálně mám 3 Oktávku 2.0tdi 110kw,najeto cca217 tis. a zatím drží.Za 300tis. se určitě vybrat něco dá.
zase komentář debila co zná fordy a francouze jen z pivních řečí!
Kolik pak jste jich OSOBNĚ měl že to tak hodnotíte? pokud žádného pak je trefa co jsem písnul pokud osobní zkušenost pak se za debila omlouvám!
HDi je naopak, stejně jako jeho komůrkový předchůdce-XUD, jeden z nejleších dieselových motorů v oa
Moderátor by měl být nestranný a cenzurovat všechny urážlivé příspěvky. Ne pouze některé! Je to smutné.
Nahlásil jsem já - neviděl jsem konstruktivní kritiku - vy jste v dané reakci viděl nějaký smysl? Nazývat někoho debilem, protože nesouhlasíte s jeho názorem, to je znak osobnosti...
když už se pasuješ do role práskače tak aspon napráskej ty komentářa oba dva, at to tu není jak u blbečků na dvorečku.. u jednoho je to ok a druheho budeš moralizovat...
H0042 Ne vy neurážíte? Nepsasl jste svou posobní zkušenost s Fordem nebo citroene že urážíte tyto značky?Vše jen o... z doslechu to se to pak kritizuje!Takže radím nevyhrožujte ka hlavně nekritizujte něco co vůbec neznáte!
@h0042 - Možná vás to baví, možná se u toho ukájíte... ale smysl vašich reakcí nevidím. Tady je poradna, abychom radili nebo sdělili své životní zkušenosti. Vaše zkušenosti podle popisu jsou nulové, vaše znalosti jsou od "známých kamaráda sestřenice"...
@h0042 - moje citroeny jsem prodával po najetí 340tis km, aktuálního jsem si koupil s 304000km - a představte si, že motor jede krásně bez problémů, zrovna HDi...
Co ty škodovácké vyřechtané v okolí? Raději nemluvit.
Tak s posledním prodaným 2,0HDi 66kW - koupil jsem s 215000km na tachometru, prodával jsem s 343000km. Motoricky nikdy nebyl problém, startování na brnk, táhlo po celou dobu užívání... Měnil jsem jen olej a filtry, jednou rozvody a nakonec spojku. Originál spojka - měněno při 280tis km.
Jaké zkušenosti máte s HDi vy?
Aktuální 2,0 HDi 80kW můžu vyfotit - motor s 309tis km vypadá jako týden nový...nikde nic neteče, táhne, spotřeba 6litrů u C5 kombi a mé těžké nohy... nemyslím, že by bylo špatně.
A proto už i koncern vyrábí motory HDI... PD už šel do kopru, dobrý nápad, špatná technická realizace... Zejména první generace kde PD vstřik je kotven na rybinu a jeden šroub... U PD typická závada opotřebení..., netěsné vstřiky , vymačkaná hlava... A když je někde vadný snímač tlaku paliva atd. tak neodjedeš asi už nikde. Ani u benzínu s přímým vstřikem... Je to taková kočkomyší válka co je lepší... Nejlepší byla OI 66kw, výkon cena, tedy užitnost a investice , ale dneska u nových aut je to o štěstí... A opravdu se mi líbí ty přihlouplé hospodské prndy o Francouzkých autech, Fordech atd. Český sen Octavia v dieselu je hezký, ale je to všechno na jedno brdo. Poruchovost úměrná konstrukci, čili čím složitější, tak poruchovější, už ani nemluvím o TSI motorech koncernu do roku 2012... Hrůza... Spotřeba oleje už od 1l na 500km. Zkušenost životní., třeba OIII, vadné turbo cca po 30.000 km, vyreklamováno, sice za 6 týdnů, nebot turbo nebylo k dostání ani u výrobce, Caddy na CNG, během prvního roku všechny 4 vstřiky, po 60.000 vadné el. egr, cca zkušenost ze 6 vozidel, nebo třeba DSG robotická 7° převodovka. To také není ten robot žádný držák... Kamarád má VW CC a to se pořád na něm něco řeší, samá klapka, motorek, snímač... Už je neštasný.. Druhý (starší) XC60 Volvo. To je obdoba, pořád něco, vadné klapky, přepouštění v nádrži (4x4), vrzající zrcátka, děravý chladič,atd. VW Crafter kapitola sam o sobě... Napište si svolávací akce VW a je toho na netu plno, nemluvím už ani o podvodu s emisema na úřady... Jen majitel koncernového auta si myslí že má víc a je nadčlověk... Ten se zpravidla (bilance zkušeností) chová i v těchto vozidlech jako nadčlověk na silnici... Většina potvrdí. Proto bych nic nevychvaloval, ale spíše vybíral podle opotřebení a skutečného stavu. Dnes všechny automobilky mají určitou jakost a je to jen o tom štěstí...
Dobrý den,
tak Vám všem děkuji za zapojení do diskuze, někteří až přespříliš vášnivě.
Všech vašich rad si cením.
Po diskuzích v servisu a od návštěvy pár prodejců jsem se rozhodl pro Volvo V70.
Svezl jsem se s ním, jízda pohodlňoučká, motor pěkně táhne a málo žere, na dálnici je jako doma, vzhledově se mi také líbilo. Jak už tu někdo pravdivě psal, servis je drazší, ovšem s tím je třeba počítat.
Dal jsem šanci i ostatním, zvláště mě hodně zaujala C5, kvůli podvozku, vše super, ovšem sehnat dobrý kus se mi prostě nepodařilo a Citroen servis mám daleko, Volvo mám "za rohem".
S Dacii (Logan) jsem měl jízdu v showroomu, nezlobte se nikdo na mě, ale jako dálniční auto opravdu nemá šanci obstát, motorově vcelku dynamická byla, ale nad 110km/h na dálnici celkem hluk a celé auto se zdálo takové nervozní a "nestabilní", zkrátka dávalo znát, že na toto určitě vhodné není, musím však uznat, že jinak bylo vcelku dobré a jako druhé nebo třetí auto do rodiny asi těžko někdo lepší auto sežene- zvlášt za tu cenu.
Takže děkuji všem ještě jednou za rady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.