Nejste přihlášen/a.
Motor má na všech důležitých částech značky. Písty se orientují k hlavě a mají také značky. Není to zase tak náročné. Pokud budete motor rozdělávat, oplatí se si vše označit a pak je to fakt jen sranda. Utahovací momenty ale nechte na odborníky. Ojnice jsou také co kus to jinak udělaná dělící rovina, takže to pasuje. Obecně se po demontování okamžitě vše složí a nenechává se to na hromadě.Já si vyrazil na dno každého pístu číslo a blok motoru 1 píst. Tím jsem měl danou orientaci i pořadí.Z pístu jsem nevylisovával pístní čep, protože to nebylo potřeba a stává se, že při vylisování se píst poškodí. Pístní kroužky šly samozřejmě do šrotu a osadil jsem písty novými a jinými, což obnášelo úpravu drážek pístu. Vše se dělalo spolu s ojnicí a v pohodě.U vaček s řetězem jsou značky na kolech a hlavě válců, stejně tak je označen i řetěz. U olejového čerpadla jsou někde i vyvažovací hřídele, které mají zase značky spolu s tělesem čerpadla. Nedá se to při troše pozornosti splést. Orientace pístních kroužků je trochu přesnější, dělící část nesmí být u mazacího otvoru v pístu a jednotlivé řady se montují vzájemně o 120° se značkou TOP ke dnu pístu.
To platí jen u některých motorů. U jiných je třeba si značky udělat před sundáním původního řemene, no a pak jsou motory u nichž se bez nastavovacích přípravků neobejdeš. Tyto motory obvykle nemají některé rozvodové řemenice na hřídeli fixně na klínek, ale volně, takže nastavení bez přípravku není možné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.