Nejste přihlášen/a.
Asi je to o názoru, než o expertízách. Já mám názor, že motor se má zahřívat pomalu, chládnout pomalu. Řadit se má s pořádně sešlápnutou spojkou. Na každý kvalt mají být určité otáčky - podle typu motoru. A to vše dohromady ničí nebo prodlužuje život motoru jako celku. Než se motor zahřeje, jezdím opatrně na nižší otáčky (odpovídající kvaltu), než motor vypnu, jedu posledních 5 minut v úsporném režimu.
Převodovka je součást motoru - ublíží jí nečistoty v oleji nebo absence oleje. Taky jsou různé typy převodovek a když někdo "rve kvalt", když nemá, může třeba poškodit táhla nebo vnější páky (nebo jak to nazvat) na bloku převodovky, kterýma se řadí.. Na starém 1,9D jsem měl problém zařadit jedničku - vše ostatní bylo ok, ale táhla prostě nedokázala správně zařadit díky vyvyklanému kloubu a opravovaným pákám...
Děkuji za opravu - nemám dostatečnou slovní zásobu nebo mé myšlenky proudí trochu jinak než píše ruka. Převodovka je součást auta - u motoru je jenom přiložená... jak hluboce jsem se mýlil a dotkl se emocí kolegy. Pardon
Převodovka v žádném případě není součást motoru! S motorem má pramálo společného. Dotaz byl na převodovku, tak do toho prosím neplet motor.
Znal jsem člověka,který jezdil se Škodovkou tak,že neustále řadil atočil motor až do maxima.Během jízdy neustále řadil,dělalo mu dobře,že auto řve.Převodovku oddělal za rok.Po výměně jezdil obdobně a převodovka vydržela také jen dva roky.Na výdrž,nejen převodovky je třeba cit k vozu.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.