Nejste přihlášen/a.
ahoj...pokud svítí kontrolka motoru a auto cuká popř nedrží otáčky, je to špatná škrtící klapka...respektive zanesená a je potřeba vyčistit...nic víc...běžná vada... diagnostika ve škoda auto 500,-/paušál jinak běžně 100-200,- paušál...je to práce tak na 30min...někdy stačí vypnout motor a po chvilce zkusit zase nastartovat...pokud se nic nestane...je to OK pokud se to bude opakovat...vyměnit klapku ...s vadou jsem si jistý...
to neni tak jednoznačné.. jestli to škube, může blbnout vstřik a nebo vynechává zapalování... nám to třeba dělalo na 1.6 oct. skakala jak koza na křižovatce, litaly otáčky a byla to cívka...
Doufám, že to bude tohle. No ono v tom cuká dost pořádně, hlavně když přeřazuji na vyšší kvalt a klesnou otáčky. Když motor vytočím do cca 2500 otáček a výš, tak to tolik neklepe. Takže myslíte, že bez obav dnes dojedu do práce a zpět?
hele Honzo...už v několika tématech jsem zmiňoval, že jsem "Fabiatik"..O F1 toho vím docela dost a závady znám téměř nazpamět...nehledě na to, že mám v rodině 2 fabky s motorem 1,4 16V..55kw a 74kw..tohle je prostě běžná vada a už se mi to stalo taky.. takže nechci podceňovat tvoje schopnosti, ale v tomhle jsem si jistý... kdyby to bylo zapalování tak buď nenastartuje nebo mu to jede na 3 válce címž auto bude líná mrcha...ale tím, že to škupe je to klapka
OK...tímto se ti moc omlouvám a uznávám, že jsem se mýlil.....nicméně chyba je i to, že za to tatazel dal 6000,- cívka stojí litr a svíčka 100,-
práce může být tak na 30min
Tipuju zasviněnou škrtící klapku. Pokud není vadná, stačí ji vyčistit.
Pak je ještě nutný její reset přes diagnostiku - udělat tzv. základní nastavení. Pro servis práce na 20 minut.
Ale může to být samozřejmě i něco jiného, u téhle kontrolky bez diagnostiky nepoznáte nic.
S autem se jinak jezdit dá, ale je to opruz. Já měl jednou klapku zanesenou tak, že bez přidání plynu nešlo ani nastartovat.
Díky za odpověď, já jsem včera měla strach jestli do práce vůbec na noční dojedu. Můžete mi prosím dát tip jak se k tomu autu teď chovat, jestli radši více vytáčet otáčky na jaký kvalt maximálně jet? Kamarádka mě řekla, že mám jet maximálně na 3 ale ta tomu rozumí jak koza petrželi :D :D :D Díky
Pokud to klepe a cuká opravdu moc, tak bych tipnul, že nezapaluje jeden válec, což je u tohoto motoru většinou způsobeno vadnou zapalovací cívkou. Oprava stojí kolem tisícovky. Autem se dá jet, udržujte vyšší otáčky, aby to neklepalo. Pozor na to, že auto může během jízdy přejít do nouzového režimu, kdy řídící jednotka razantně omezí výkon motoru.
Pokud klepe a cuká málo, bude to něco méně závažného, viz rady ostatních.
Díky, klepe to opravdu hodně. Pokud by náhodou auto přešlo do nouzového režimu, tak i přesto můžu s autem dojet nebo pro mě cesta končí? Děkuji za odpověď.
základní pravidlo automechaniků...dokud to bliká oranžově je to dobrý...jak červeně..tak zastavit
V nouzovém režimu se dá opatrně dojet. Výkon motoru je snížený a maximální rychlost auta je zhruba 80 km/h. Pokud máte auto s přestavbou ns LPG, tak bych doporučil přepnout na benzín.
Znal jsem jeden servis... když jsem tam dal auto, během týdne jsem měl další problém - opravil a za týden zase něco jiného... Vždycky říkal "to je jenom xy - za pár set..." Takto jsem mu naskládal přes 4000,-.
Změnil jsem servis a od té doby se mi nic podobného nestalo.
Může to být cokoliv - blikání je upozornění, že máte navštívit servis. Za chvilku tu máte od kolegů minimálně 4 tipy na závady od zapalování, rozdělovače, lambda sondy, čidla teploty,... po nevímco.
Ale tak nějak bych se poohlédl, pokud by se během měsíce zase něco objevilo, jestli v okolí nebude servis bez těchto "náhod".
Dlíky za odpověď, žiji v Německu a auto bylo kamarádčiného známého, myslím, že by tam naschvál nic neudělal, aspoň doufám. Jde mě především o to abych dnes dojela do práce...
Pro příště: pokud blbě pálí, tak radši nejezdit - benzín nehoří ve válci, ale až ve výfuku a je velké riziko že to odpálí katalyzátor... Rady "můžeš opatrně jet" jsou hezké, ale rádce ti nový kat nezaplatí...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.