Nejste přihlášen/a.
Záleží od vašich požadavků. Ale přední kola ve vašem případě dělají hodně - víc brzdí, zrychlují i zatáčí. Zdá se mi logické dát lepší vzorek dopředu a doufat, že zadek neuhne. Ale určitě se tu nebavíme o jednom vzorku 100% a druhém 0%.
Mám zadní náhon a lepší kola dávám dopředu. Potřebuji hlavně zatočit, kam potřebuji a taky spolehlivě zabrzdit. Pokud něco nevyjedu tak se svět bezboří. Že by mě při brždění zadní kola předjela kvůli tomu, že mají o 2mm horší vzorek si nemyslím.
" Zdá se mi logické dát lepší vzorek dopředu a doufat, že zadek neuhne."
Rovnou od několika lidí (vč. techniků v pneuservisu) jsem za poslední rok slyšel pravý opak - lepší pneu na zadek, aby neustřelil. S předkem si řidič prý obvykle poradí, se zadkem je to horší. Viz. třeba zde:
Varianta 1: Nové pneumatiky na přední nápravě
Mezi řidiči panuje rozšířený názor, že přední kola jsou pro bezpečnost důležitější. A když už přezouvat po páru, tak jedině na předku. A důvod? Záběr závisí hlavně na předních kolech. Stejně jako brzdný výkon, tvrdí zastánci této varianty.
Částečně mají pravdu. Jinak má ale tato alternativa do bezpečnosti daleko. A co je nejhorší, takto obutý vůz jde snáze do smyku, protože zadní opotřebované pneumatiky ztrácí přilnavost dříve než přední.
Varianta 2: Nové pneumatiky na zadní nápravě
Dát nové pláště na zadní kola je určitě lepší volba a hned vám povíme proč. Auto se totiž řídí mnohem lépe, zejména v zatáčkách. Díky lepšímu záběru zadní nápravy se také přesněji ovládá.
Obujete-li nové pláště na přední nápravu, nemyslete si, že máte vyhráno. I v této kombinaci je brzdná dráha delší než obvykle. Přesto experti došli v testech k závěru, že přece jen je tato varianta bezpečnější.
Za mne lepší taky na předek .Jo kdejaký odborník toto tvrdí,ale žádný mně ještě nevysvětlil jak srovnat auto když ustřelí předek.Když mi ustřelí zadek-vím jak vybrat ale předek ne. Tuhle zrovna na centimetrovém poprašku a při rychlosti 30km/hod jsem si "zabruslil" at jsem dělal co chtěl ,auto jelo přímo jako sáně - sešlápnul jsem spojku-NIC,vyřadil a na neutrál-NIC, brzdy na ty jsem nesahal to nemělo smysl a kroutit volantem jakbysmet.
Ted zrovna mám na obou nápravách stejné, ale jinak dávám lepší dopředu, protože mi ještě žádný z těch "odborníků" nevysvětlil co mám dělat, když to nebude ani zatáčet ani brzdit, kromě toho, že se můžu začít modlit. I v případě, že ustřelí zadek a nepodaří se to vybrat tak lepší pneu na přední nápravě zajistí aspon to, že zůstanete na silnici a ne omotaní kolem stromu. Vlastní zkušenost skoro nové pneu vpředu a skoro sjeté vzadu, mokrý kruhový objezd a zadek se rozhodl, že chce jet první sice jsem to nevybral, ale přední náprava jela pořád +/- v té stopě ve které měla takže se to na ten kruháč vešlo... Být to naopak tak to jede rovně rovnou do lampy
Pokud člověk jezdí s rozumem, nešlape na brzdu a plyn jako dement, nikdy mu nemůže zadek ustřelit. Přední náhon to vylučuje. Pokud se to někomu stane, tak z důvodu blokování zadních brzd, nebo používáním ruční brzdy. Při přiměřeném tahu předního pohonu to není ani možné. Stále se zde diskutuje o jízdu ve sněhu, předpokládám. Na ledu nehraje vzorek prakticky žádnou roli. A praktické zkušenosti 35 let řízení bez jediné dopravní nehody mě už opravňue k nějakému svému názoru a zkušenostem. Líbí se mi, že takové blbosti se dříve neřešily, jezdilo se na pneumatikách, jaké byly k sehnání a vše fungovalo. Z čista jasna začne někdo tvrdit, že u předního náhonu je důležitý vzorek na zadních kolech, což je naprosto bezpředmětné, stejně jako kotoučové brzdy na zadních kolech v zimě... Proč? Protože při brzdění se odlehčuje zadní část vozu a podstatně se snižuje adheze na zadní kola. Tím se stává vzorek druhořadým. A pokud někdo najíždí do zatážky jako cvok, pak mu nepomůže nic a nikdo, pouze citlivé ovládání plynového pedálu. Ale to je jiná věc. Počet nehod dokazuje, že blbců je stále více a chytrolínů, co objevili Ameriku ještě více.
Lepší pneumatiky se dávají na hnací nápravu. U předního náhonu dopředu, u zadního dozadu. V první řadě potřebujete mít pohyb, který vám zajistí právě ty lepší pneumatikly. Tady není co řešit. U předního náhonu vám zadek neustřelí, protože přední náhon táhne auto. U zadního ustřelí snadno. Jako další kriterium je samočistící dezén. A opět je důležité, aby byl na hnací nápravě. Roztáčením se čistí vzorem od sraček a tím se snadno dostane k podkladu.
Tento názor je zcestný. Pokud někdo uvěří, že vozu s předním náhonem neustřelí zadek, může se dočkat toho, že ho ten zadek v některé z dalších zatáček předběhne. Ano jsou vozy obecně nedotáčivé (přední pohon) a obecně nedotáčivé (zadní pohon). Ale paušalizování v tomto směru je opravdu zcestné. A to samočištění také nefunguje přesně tak, jak je popsáno.
Pokud se dotazu na montáž týká, odborníci doporučují montáž lepších pneu na zadní nápravu bez ohledu na to, která je poháněná. Sebekriticky přiznávám, že striktně se tímto pravidlem neřídím a mám i další vlastní kritéria.
Miki, nerozumím Vám, zatáčka, jedu rychleji, ale nezatočím a prásknu do vozidla, nebo mne ujede zadek, ale stále kormidluji někam.
Pochopil jsem Vás správně?
Milane, nedotáčivý smyk se koriguje snadno, přetáčivý je výrazně obtížnější. Problém je ve vyšších rychlostech, pokud máš horší pneu vzadu tak ti uteče zadek do strany a pokud neumíš správně a rychle zareagovat tak se ti auto přetočí = ztráta kontroly, v levotočivé zatáčce jdeš bokem doleva do protisměru... Ještě výraznější je to při brždění v zatáčce, horší pneu vzadu = zametáš zadkem jak liška ocasem...
Ale taky dávám lepší pneu dopředu, rychleji se tam ojíždí a časem se to vyrovná s míň ojetým zadkem (předokolka motor vpředu)
Váš názor je zcestný. Za desítky let řízení vozidel s předním náhonem se mi to nestalo a asi ani nestane. Auto potřebuje mít adhezi pro pohon a nic jiného není důležitější. Adheze pro pohon automaticky nese i nějakou přilnavost a pro přední náhon jsou zadní pneumatiky nepodstatné. Ještě donedávna se letní nechávaly na zadní hnané nápravě a vše fungovalo skvěle a najednou přestaly platit fyzikální zákony? Máte divné nápady. Vaše věc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.