Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Porucha spojky

Od: tesil2 odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, vlastním Fiat Stilo 1.6 16V.

Dnes jsem chtěl auto trochu protáhnout, ale 2-3 krát jsem se rozjížděl jako idiot tak, že jsem motor roztočil tak na 5000 a až pak pustil rychle spojku, která tak 4 vteřiny prokluzovala na plném plynu než auto vystartovalo.

Potom se stalo to, že spojka začala být mrtvá a nešel zařadit žádný kvalt. Po vychladnutí se to postupně zlepšovalo až jsem dokázal odjet, ale pořád cítím v noze i při rozjíždění, že to není ono.

Nevíte co se tam stalo a co může být špatně? Když je spojka KO tak přece začne prokluzovat v kopci, což se ale neděje. Nerozumím tomu proč přestala úplně fungovat a po vychladnutí se to zlepšilo tak na 80% původního stavu.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

0x

To musíš vědět ty co jsi zničil. Pokud jsi to nejdříve vytočil a pak pustil spojku tak by měly prokluzovat gumy. Pokud se tak z nějakého důvodu nestalo tak jsi mohl zničit jak spojku tak převodovku nebo i něco dalšího. U nového auta by se asi nic nestalo maximálně by se snížila živnotnost, ale to asi není tvůj případ takže jsi to mohl klidně dorazit

 

tesil2

Prevodovka je v poradku jen jsem poradne potrapil spojku. Zajima me jak muze spojka prestat fungovat a po ochladnuti zase zacit fungovat to mi neni jasne.
mathew

Když myslíš, kdyby jsi dával na hodinách fyziky pozor tak by jsi to věděl. Takže jednoduché vysvětlení: spojka má zuby mezi kterými je mezera o velikosti X do které se zasouvají zuby o velikosti A po zahřátí dojde k tomu, že mezera už není X, ale mnohem menší Y a zuby, které se tam měli zasunout již nemají velikost A, ale mnohem větší velikost B a tudíž to do sebe již nejde. Po ochlazení se vrátilo vše na téměř původní rozměry takže už to zase funguje.

Odkdy má spojka v autě zuby? Jinak k dotazu, spojka dostala pokourit, to že po schladnuti funguje lépe je normální, zahřátá se unáší, ono to není tak že by tam ty kotouče odjeli na centimetry od sebe...jdou těsně u sebe a tepelná roztažnost dělá svoje.
mathew

Já jsem to psal tak, aby princip pochopil i blb. Možná jsem to mohl napsat líp, aby bylo jasnější jak je to myšleno

 

tesi2

0x
V aute je snad treci spojka ne zubova

 

asd1

0x

Spojka je těsně před smrtí a "hrabačku" už nedá a klouže. Brzo tě čeká výměna, pokud jezdíš dálky tak dop. hned at nezůstaneš viset. Pokud auto chceš mít ještě chvíli, tak vyměň komplet včetně ložiska a přítlačáku.

Těma zubama myslel nejspíš drsnost povrchu = mikrozuby, prostě za tepla klouže víc.

Nešel zařadit kvalt? Řadit by mělo jít normálně, spojka by měla klouzat při záběru.. Jedině že bys "uvařil" kapalinu ve spojkovým válci... Pokud tam je stoletá brzdovka tak vaří při relativně nízké teplotě..

Jak nešlo řadit, počítalo to zuby? Za klidu řadit šlo?

 

tesil2

Jak rikam neslo chvili zaridit kvalt, pri vypnutem motoru v pohode.

 

radajz*

0x

Spojka je nejspíš po smrti. Proto při rozjezdu prokluzovala. Při běžným rozjezdu se to neprojevuje, protože tam není taková náhla potřeba přenosu krouticího momentu (rozjíždíš se plynuleji.) Při tom nedměrným tření se lamela přehřála (možná částečně připekla a proto nešlo řadit. Po vychladnutí se lamela zase "odlepila" a proto spojka zase funguje.

PS. Pokud chceš auto protáhnout, tak víc roztahuj kvalty. Není třeba hrabat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]