Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, v létě 2016 jsme od známého koupili na první pohled velice pěkné auto zn. Renault. Je důchodce, takže moc toho nenajezdil, auto bylo garážované a neustále jej leštil a jinak pulíroval. Mysleli jsme si, že to je tedy dobrý kup. Jenže na přelomu října a listopadu 2016 začaly první problémy - po 1.mrazivé noci jsme auto vůbec nenastartovali. Následoval odtah do servisu, kde nám bylo řečeno, že jsme vzali asi letní naftu, která nám zamrzla. V servisu vyčistili filtr a auto jezdilo asi 2 měsíce. Po této době sice jelo, ale vůbec netáhlo. A od té doby se ten samý problém opakuje. Objevuje se hlášení check injection, check emission - auto netáhne a pak se přepne do nouzového režimu, někdy nejde nastartovat vůbec. Změnili jsme servis - nový servis vymazali chybová hlášení, udělali regeneraci filtru - a je to furt dokola. Opět výměna servisu. Nyní už bylo auto 2 x v autorizovaném servise Renault - výmaz chybového hlášení a regenerace filtru, naposledy vyměnili ještě něaké čidlo a dnes opět auto netáhne. Musím říct, že nevidím žádný rozdíl mezi "normálním" a autorizovaným servisem . Auto je z roku 2006, nyní má najeto cca 190 000 km. Auto používáme jako rodinný vůz - přes týden na popojíždění - škola, kroužky dětí, práce - denně tak 10 km. O víkendu delší vzdálenosti, protože rádi cestujeme a děti závodně sportují, takže o víkendu těch 250 - 300 km najezdíme téměř každý víkend (teda, když má auto zrovna svoji lepší chvilku a jede ...) Vypozorovali jsme, že problém přichází po cca 700 ujetých km, takže tak 1 x do měsíce určitě. Tankujem lepší naftu. Nejradši bychom jej shodili ze skály ... Případně jak se ho zbavit a co jiného si pořídit?
Je potřeba udělat kvalitní diagnostiku co tam vlastně blbne... Letní nafta - takové mrazy ani snad nebyly aby "zamrzla" tj. vyloučil se parafín a ucpal palivový filtr... Možná tak voda ve filtru (pokud není vyhřívaný)
Diagnostiku, načíst live data v době když přestane táhnout nebo nechce nastartovat a někoho kdo to umí vyhodnotit.. Tlaky paliva, turba, atd. atd. Vstřiky byly na zkušební stolici? Diagnostika dnes stojí pár korun + chytrý telefon nebo notebook.
Přidáním VIF do nafty nic nezkazíte.. "Lepší nafta" - ty byste museli tankovat v Rakousku nebo Německu... V ČR stačí normální od Čepra nebo OMV a přidat VIF se hodí. Pak je to kvalitou něco mezi D a CZ...
Autorizáku bych se vyhnul - obecně má drahou hodinovku, ale mechanikům platí málo tak je tam jen odpad (který tomu nerozumí a jen mění metodou pokus - omyl)
Klidně to může být ptákovina typu díra v hadici od turba enbo podtlaku, zatuhlý EGR ventil atd.. = vyšší kouřivost a ucpává se DPF = padá do nouzáku... Bez pořádné diagnostiky to je ale věštění z koule.
Když se vám pořád ucpává filtr, tak může být problém někde před ním. Teda auto kouří, vy to díky filtru nevidíte, ale ten se brzy zanese a nestačí se regenerovat jízdou. Příčin může být spousta - vstřiky, turbo, netěsnost v sání, ... Když píše check injection, možná by to chtělo ty vstřiky zkontrolovat.
Taky jsem si říkal, ale v Renaultu tvrdí, že vstřiky jsou v pořádku. Jednou - právě, když jsme auto vezli do servisu a jeli jsme do kopce - auto sotva jelo. Manželka jela za mnou v druhém autě a říkala, že najednou se z vejfuku zahulilo - černej dým a najednou se auto rozjelo a jelo úplně normálně.
ANO je to tak.
My bychom najeli i víc, kdyby to jezdilo ... Třeba minulý víkend jsme najeli 500 km - v podstatě na jeden zátah - pátek 250 km tam, neděle 250 km zpět pak následovalo pár dní práce, škola a nejezdíme.
Já vím, že to nebyla asi nebyla dobrá volba no na tu naftu, ale nečekal jsem, že ty problémy budou až takovýhle. Když to jde, tak se kratší trasy snažíme dělat 2. autem, který je na benzín a spíš taková nákupní taška, ale né vždycky to jde.
Pravda je, že když jedeme delší trasu, tak se to ještě nestalo. Závada se objeví právě při tomto popojíždění.
Proč jsi kupoval auto s filtrem, když jsou i bez filtru? Check injection znamená poruchu spalování důvodů může být spousta od upadlé hadičky, kdy ji stačí jenom znovu nasadit až po něco vážnějšího. Auto bez filtru při tom sice vypouští víc kouře, ale může tak klidně jezdit hodně dlouho, auto s filtrem začne vypisovat tu další hlášku a už nikam nejede... Takže jsou následující možnosti:
a) najít někoho, kdo se v tom vyzná a odstraní příčinu té první hlášky pak se nebude objevovat ani ta druhá, protože filtr nebude po pár km plnej
b) vymontovat filtr
c) auto prodat
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.