Nejste přihlášen/a.
Dohady a jen dohady. Přitom stačí zvednout jednu stranu, kolem zatočit a poslouchat. Pak druhou stranu a to samé. Na 99% tak zjistíš, které ložisko hučí.
Měnit obě strany je nesmysl, technicky i ekonomicky. Ložisko kola se mění vždy v případě, že se začne ozývat, není to párová součást, jako např. tlumiče a části brzd.
Při troše opatrnosti a s podloženým autem se dá kolo na hnané nápravě roztočit motorem na otáčky, při nichž se určitě zjistí, zda ložisko hučí.
@asd1: Úplně jednoduše: To není pravda.
Jednak životnost ložisek stejné značky a stejné série se klidně liší o 100% i více (vlastní zkušenosti), jednak v servisu je obvykle cena za úkon "výměna ložiska", takže i výměna "nadvakrát" přijde na přibližně stejné peníze, protože demontáže a montáže jsou v obou případech stejné. A nakonec: Pokud se nedemontují nebo nemění součásti, mající na geometrii vliv, samotná výměna ložiska z principu nemůže geometrii přední nápravy nijak ovlivnit!
@tpliop: Šikovný mechanik s příslušným vybavením (dílenský lis) to zvládne do 2 hodin, možná i dříve.
Ekonomicky to má smysl kvůli geometrii. To druhé ložisko má najeto stejně a je předpoklad i podobné životnosti, velice často odchází přibližně ve stejnou dobu... Pak musíš do servisu znova na novu zakázku a celkově to vyjde mnohem dráž než vyměnit najednou...
Záleží jak se ozývá, předek se pozná dobře tím zvednutím a točením motorem, zadek je horší, tam se s tím točí ručně a nemusí se to projevit, mě se ozývalo v táhlé zatáčce doprava, za jízdy jsem to od volantu slyšel vzadu vpravo a nakonec to bylo zadní levé, záleží v jaké fázi rozkladu to ložisko už je.
Rozdíl je už v ceně dílů - sada dvou ložisek obvykle vyjde levněji než 2 ks jednotlivě.
Cena v servisu jak kde, obvykle bývá cena za dvě jednotlivé výměny vyšší než jedna zakázka na dvě ložiska. Logicky příjem auta, zajíždění do dílny, výdej auta atd. je u dvou zakázek dvakrát, pokud se mění naráz tak jen jednou.
Na Focusu jsem kvůli demontáži ložiska sundaval těhlici = geo nutná. Bez vysunutí poloosy z těhlice jde ložisko dost blbě a geo se ráda změní i při demontáži/ montáži kuláku, přestože by se teoreticky měnit neměla.
Životnost někdy ano nekdy ne, pokud odejde po 50kkm tak bych měnil jedno, (dá se čekat že druhé vydrží), na FF jsem jedno měnil po 195 kkm a druhé odešlo při 200 kkm. U předchozího auta ložiska na předku taky odešly zhruba stejně, byl rozdíl ca 20kkm.
Měnit jen jedno je trochu loterie - kdo vyhraje ušetří, kdo nevyhraje prodělá...
Jen dodám, že je dobré si vybrat servis, který má speciální přípravek pro lisování předního náboje, na toto vozidlo.
90% servisů to tam totiž bude rvát na lisu přes kuličky.
Fokus první generace to má jinak. U FF2 je ložisko součástí náboje, takže o nějakém lisování přes starý kroužek si můžeš nechat zdát.
Speciální přípravek je starý vnější kroužek z původního ložiska Přes kuličky to tam rve leda pitomec...
Ale to ty dnešní mladý kluci asi nevědí, pořád se jenom na něco vymlouvají, nemají přípravky, pak nemají lis a tak různě.
jj, tak to tam nabouchá kladivem přes vnitřní kroužek a je hotovo, že pak ložisko odejde po 5000 km - asi smůla na kus a aspoň je další kšeft...
Jo koukám, lisuje se komplet ložisko i s nábojem do těhlice a přípravek potřeba je.. To jsou kreténi, zlatej FF1... Taky to ložisko v těhlici neni zajištěný, občas se vysune z těhlice a drží jen za kotouč/ drhne :-O
Sám si napsal jak se to tam lisuje přez starý kroužek, akorát se to netluče kladivem, ale nalisuje větším svěrákem,
nejdřív namáčkneš ložisko za vnější kroužek do těhlice a pak přez starý vnitřní kroužek natlačíš do ložiska náboj, nic nejde přez kuličky, stačí u toho přemýšlet a umět si poradit.
To nezajištěné ložisko jsem poprvé viděl u mondea, nechtělo se mi tomu ani věřit.
To je komplet ložisko i s nábojem, přes náboj se na vnější kroužek normálně nedostaneš a do těhlice ho musíš zatlačit přípravkem. Ložisko samostatně nevyměníš... Viz ten odkaz. Přípravek je dělená příruba kterou nasadíš a pomocí ní tlačíš na vnější kroužek... Náboj je za vnějším kroužkem rozlisovaný, aby šlo nasadit ložisko tak bys musel rozlisování stočit a pak to znova nějak zajistit... Holt další Fordí vychytávka
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.