Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Start/stop system - startování

Od: martin12* odpovědí: 11 změna:

Ahoj, možná budu mít zapůjčené auto se stop/start systémem a zajímá mě, jak funguje startování. Jednom zmáčknu tlačítko (auto nastartuje), pak sešlápnu spojku a přidám plyn? Nebo je jiný postup? A klíče se používají jenom na odemykání a zamykání auta? Díky

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Těžko říct jak se auto odemyká, když neodtajníte o jaký typ se jedná. Ale pricipielně se s tím autem jezdí úplně stejně, jde jen o to, že po zahřátí motoru dochází při zastavení třeba na semaforu k vypnutí motoru. Tedy v situaci, kdy auto stojí a je zařazen neutrál. Při rozjezdu stačí jen sešlápnout spojku, auto samo naskočí.

U mnoha aut se ten systém dá vypnout trvale, u některých bohužel ne, ale musí se vypnout ručně při každém začátku jízdy. Ten systém je další kurvítko z nařízení EU a je naprosto nesmyslný, jen zvyšuje opotřebení motoru.

Ovšem - pokud auto není Vaše, asi Vás to nemusí nějak mrzet...

 

jenda2*

3x

Praxe ukázala, že tento výmysl EU je naprostá hovadina. Myslím vypínání na křižovatce. Rozpálené turbo je mnohem více tepelně namáháno a dochlazování na volnoběh se tak nekoná. Několikanásobně zvýšené namáhání startéru a startů vůbec motor úspěšně likviduje. A možná jim právě o to šlo. Zvýšené opravy, více peněz do rozpočtů... K tomu zvýšené nároky na kontrolu emisí a je o nuzné výplaty pečlivě postaráno díky péči bohatě placeným zástupců v EU.

 

ktrek66

0x

startování: spojka+ tlačítko a auto naskočí jak kdybys otočil klíčkem

odemykání: stačí stát u auta s klíčem v kapse, auto to pozná, pak tápnout za kliku a buď je na ní mechanické či senzrové tlačítko a to auto odemkne..opačně je postup stejný (u zamykání osobně mačkám tlačítko na klíči..zvyk)

martin12*

A vypínání motoru? Opět jen zastavit a při sešláplé spojce a zařazené jedničce zmáčknout tlačítko?

mate59

Ano, zmáčknout tlačítko, motor se vypne.

krtek66

tak tak...sice už tady ta technologie funguje už nějaký pátek...ale zajímalo by mě jak se do auta dostanu když bude vybitá baterka..jestli i přes to dokáže dát alespoň min. impulz na otevření nebo ne..

 

scenic

0x

S Scenicem s Easy go je to asi takto. Přijdu k autu s klíčema(kartou) v kapse vemu za kliku auto se samo odemkne. Sednu vyřadim na neutrál šlápnu spojku a mačkám Start/stop. Auto naskočí a jedu. Pokud zmáčknete start/stop BEZ spojky, autu se zapne elektroniky (vyhřívané sedačky, klima).Při zastavení se naštěstí auto samo nevypíná. Pokud se baterka v klíčí(kartě) vybije, tak se nechá z karty vysonout takový klíček, kterým si auto odemkntete(u kliky je taková záslepka). A v tomto případě musíte klíč vložit do takové přihrádky pod tlačítek Start/stop, jinak nenastartujete.

martin12*

Sednu vyřadim na neutrál šlápnu spojku a mačkám Start/stop. Auto naskočí a jedu.

A je nutné při startování vyřazovat na neutrál? Já startuju (bez tohoto systému) tak, že mám zařazenou rychlost, zmáčknu spojku a startuju.

Jinak doplňuju, že půjčené auto bude ford fiesta.

Ne, to je popsaný způsob automatického startu po vypnutí motoru třeba na křižovatce. Jak už jsem napsal, auto se startuje při započetí jízdy úplně stejně, jako auto, které systém S/S nemá. To, že je daný vůz tímto kurvítkem vybaven, zjistíte až na první křižovatce, kdy Vám zničeho nic chcípne motor.


doplněno 14.01.18 14:41:

Ovšem nevím, u jakého auta, je nutné krom spojky ještě mačkat Start / stop aby to auto samo chytilo - to mi přijde poněkud divné.

Já mám tento systém na Peugeotu, jezdím i s Octavií s S/S a skutečně pro nastartování motoru z tzv ECO módu stačí sešlápnout spojku.

 


0x

Ne .Systém start-stop tedy pokud funguje jak by měl,pak Vám zastaví chod motoru jen pokud je na provozní teplotua na červené na křižovatce,zastavíte-li "stopaří "když jej chcete svézt...Pokud chcete ráno odejet tam musíte samozřejmě nastartovat jako každé jiné auto,tedy opět zdali to funguje jak by mělo(taky dle programu v ŘJ). jedním takovým jsem jezdil z práce (z Třeboně do JH) Po nasednutí v třeboni a třeba zastavení na kruhu nechcípl,ovšem na světlech v JH už ano tedy pokud jsem to neměl vyplé což většinou bylo,takže pak nechcípal vůbec.V onom "autě" šel totiž tento systém vypnout tlačítkem a dokud se nazapnul tak byl třeba měsíc v kuse vypnutý a zase se musel tlačítke aktivovat.Autí mmělo robota takže spojka tam ani nebyla a jen se buďto řadilo sekvenčně nebo samočinně (robotizovaná převodovka) po sešlápnutí plynu a pak dle otáček motoru

 

krtek66

0x

kdo má problém se Start-Stop systémem, tak at si ho softwarově vypne stačí píchnout na diagnostiku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]